Tips på bra lackerare?

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Tänkte jag skulle försöka fixa min vänstra ratbike-kåpa i vinter. Tänkte göra förjobbet själv, med lagning av hål och slipning. Någon som har tips på bra (och gärna billiga) lackerare här i länet?

är inte hålet väldigt litet??? jaja det ska ju lackas för det.. men billigt är det väl aldrig.. lacka själv.. det blir ju inte fulare än vad det är nu ialf :)

blom skrev:
är inte hålet väldigt litet??? jaja det ska ju lackas för det.. men billigt är det väl aldrig.. lacka själv.. det blir ju inte fulare än vad det är nu ialf :)

Är väl som en femkrona eller mindre, samt en spricka runt backspegelfästet. Fast lacka själv vete fan, är nog bara att be om mer trubbel. :näsblod

finns en lackerare i kristinehamn som gör massor med försäkringsjobb åt olika mc butiker, annars kan du pm:a rejvis här på forumet

TERMINATOR skrev:
finns en lackerare i kristinehamn som gör massor med försäkringsjobb åt olika mc butiker, annars kan du pm:a rejvis här på forumet

Eller prata med vilken lackerare som helst... Många har färgkoder till mc så det ska inte vara svårt att få rätt färg på delarna.

Kjelle skrev:
Tänkte jag skulle försöka fixa min vänstra ratbike-kåpa i vinter. Tänkte göra förjobbet själv, med lagning av hål och slipning. Någon som har tips på bra (och gärna billiga) lackerare här i länet?
prata med MR bil och kaross. han är billig och duktig nog.

crashtestdummy skrev:
prata med MR bil och kaross. han är billig och duktig nog.
Was ist das??
Firma som heter så??

Supermoto skrev:
Was ist das??
Firma som heter så??
Ja, vart fan gjorde jag av hans nr.
Kanske skulle lämna i toppkåpan så den är fin till våren.

David: Du kanske har lust att förmedla hans nummer, igen.

Stefan skrev:
Ja, vart fan gjorde jag av hans nr.
Kanske skulle lämna i toppkåpan så den är fin till våren.

David: Du kanske har lust att förmedla hans nummer, igen.

Grupp-klubb-rabatt??

Stefan skrev:
Han som lackade Dockans Kebabräser
ska vi sätta ihop en liten grupplackning då?
låt säga att vi lackar den första mars eller april 2006. då hinner jag få till skiten innan lack.
jag ska ha mattsvart och grönt.
fyll i vad ni ska ha för färger vore bra om vi kan samsas så mycket som möljigt annars kommer vi INTE få rabatt. haha
om han ska lacka tusen delar i 999 olika färger. :D

nja, jag vill nog ha min toppkåpa så nära orignalsilver som möjligt.
Om inte ni tänker om o lackar era hojar silver så är ialf jag beredd att betala fullt pris.

//Posör Stefan

crashtestdummy skrev:
ska vi sätta ihop en liten grupplackning då?
låt säga att vi lackar den första mars eller april 2006. då hinner jag få till skiten innan lack.
jag ska ha mattsvart och grönt.
fyll i vad ni ska ha för färger vore bra om vi kan samsas så mycket som möljigt annars kommer vi INTE få rabatt. haha
om han ska lacka tusen delar i 999 olika färger. :D

Fast jag tycker nog att mattsvart och grönt skulle göra sig rätt dåligt på enbart ena vänsterkåpan. Jag satsar nog på blanksvart ändå. Kalla mig konservativ.

Kjelle skrev:
Fast jag tycker nog att mattsvart och grönt skulle göra sig rätt dåligt på enbart ena vänsterkåpan. Jag satsar nog på blanksvart ändå. Kalla mig konservativ.
kom igen nu killar... grönt är ju vackert. grönt är skönt :D

crashtestdummy skrev:
kom igen nu killar... grönt är ju vackert. grönt är skönt :D

Framför allt har du ju lagt dig till med en exceptionellt vidrig avatar. Apropå vackert, fast inte.

*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...