Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

Lite partisk är man väl. Du får lätt en helt okej GSXR750 (00-03) för 40kkr - 55kkr. Roligaste hojen jag har kört. Suzukin är mycket snyggare (ligger i betraktarens öga, visst) än R1 och inte lika vanlig a'la 240.

Fast, allt beror ju självklart vad du har för krav på hojen.
 
Svaret på rubriken i tråden är skitenkel:

Köp en hoj som passar!

enkelt i teorin, men tar en livstid att uppfylla! :hihi
Lägg märkeshysterin på hyllan och PROVA hojar.
Nu såg jag att du tjackat en rocket.
Nöjt konstaterar jag att det är en Honda!
*lite märkesnörd ÄR man ju*

Nu har jag dragit några mil på en 600 oxå, och därför kan jag bara säga grattis!
Man sitter som folk och motorn klarar allt från dieselvarv-touring på högsta växeln i lagom luffarfart på det lilla vägnätet till att faktiskt gå riktigt fort när det vill sig.

Problemet att köpa hoj är väl annars att man aldrig får prova en intressant hoj tillräckligt länge. (minst en halv dag i sadeln).
Men jag har varit lyckligt försedd med både kundhojar och snälla vänner.
 
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.
Du hade passat på en röd 600 rr, kanske lite svår att finna för 55' men det går. Men om du vill ha den bästa hojen för 55' så är valet enkelt: Kawasaki ZX-636R 03-04. Även den svår att hitta men de finns.

Lycka till
 
brinckis skrev:
Du hade passat på en röd 600 rr, kanske lite svår att finna för 55' men det går. Men om du vill ha den bästa hojen för 55' så är valet enkelt: Kawasaki ZX-636R 03-04. Även den svår att hitta men de finns.

Lycka till

Och du har då förstås erfarenhet av andra hojar när du så bergsäkert rekomenderar din egen hoj?
I våras kunde du ju inte ens starta din hoj utan att fråga hur man gjorde på forumet.
Nu vill jag verkligen inte vara elak mot just dig men folk som är sjukligt märkestrogna och envist rekomenderar sin egen hoj till alla, alltid är jobbiga.
 
Victor skrev:
Och du har då förstås erfarenhet av andra hojar när du så bergsäkert rekomenderar din egen hoj?
I våras kunde du ju inte ens starta din hoj utan att fråga hur man gjorde på forumet.
Nu vill jag verkligen inte vara elak mot just dig men folk som är sjukligt märkestrogna och envist rekomenderar sin egen hoj till alla, alltid är jobbiga.
ursäkta, jag glömde visst en :banana eller en:hihi osv

Antog att ni förstod skämtsamheten i mitt tidigare inlägg.

För om bara de som vet vilken hoj som är bäst fick skriva, så hade det inte blivit några svar alls. Eller du kanske besitter en övernaturlig förmåga att bedöma alla hojar efter hennes önskemål? Jag rekommenderade faktiskt en 600 rr också, det är en Honda om du inte vet. :fatta!
 
Last edited:
mojjsan skrev:
snyggare hoj !!! jämföra r1/r6 med gixxer är som att jämföra ferrari med lada

alltså *vissa* gillar lada´n :)


men visst gixxer 1000 -03 är fin, men för man den för ca 55000:- ?

gixxern ser ju fortfarande ut som en fet hoj.. r1/r6 ser ju ut som en EU moppe frammifrån. :D
 
Läste i ngt inlägg ngn som rekomenderade ZX9R.
Jag har inte mycket att tillägga mer än att jag har en som jag är ypperligt nöjd med, en -98 som jag gav 46500:- för. Personligen sitter jag bättre på den än en R1 i alla fall om man ska en bit (och det ska man ju). Testa och känn efter.
 
Victor skrev:
Och du har då förstås erfarenhet av andra hojar när du så bergsäkert rekomenderar din egen hoj?
Nu vill jag verkligen inte vara elak mot just dig men folk som är sjukligt märkestrogna och envist rekomenderar sin egen hoj till alla, alltid är jobbiga.

Jo men man får ju hoppas att folk har den hoj de anser är bäst för dem. Då blir ju följden lätt att man rekomenderar den.


Persoligen kommer jag nog fortsätta köra cbr. Men det som trådkaparen frågade efter va ju en annan hoj kan man ju utgå från eftersom hon sålt sin cbr. Att då rekomendera cbr verkar ju cp . R1 verkar ju jäkligt vass.. men är ful ( ser ut som en eu moppe) Gixxer är snygga och vassa och finns för de pengar hon frågade efter. Tror nog att jämföra cbr, gixxer och r1 är en smak fråga. ingen av hojarna är dåliga eller har jättestora svagheter. Så testa alla alternativ, ta friheten att kolla på hojar och lek testpilot tills du hittat rätt. Kör försiktigt bara.. trasig är köpt som det heter. :tummenupp
 
brinckis skrev:
Antog att ni förstod skämtsamheten i mitt tidigare inlägg.

Nä, det gjorde jag inte för det är så många som inte skämtar.
Som på helt allvarligt tror att en Suzuki 1100R -93 är det fetaste som nånsin rullat i Sverige och ständigt rekomenderar den till andra.
Eller favoriten är en kille här på forumet sa att en KTM LC4 var det bästa för en tjej som frågade efter en hoj med mycket pulver, låg sitthöjd och snygg. Vad tror du han körde för hoj?
Men allvarligt, jag förstår vad du menar och trådskaparen ville ju ha massor med tips så det är ju bra.
 
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.
Aprilia Falco svart (48.000kr):


Aprilia Falco röd (55.000kr):

 
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.
du kan få köpa min gixxer 750,insprutning,går kanon
 
hållundan skrev:
Lite partisk är man väl. Du får lätt en helt okej GSXR750 (00-03) för 40kkr - 55kkr. Roligaste hojen jag har kört. Suzukin är mycket snyggare (ligger i betraktarens öga, visst) än R1 och inte lika vanlig a'la 240.

Fast, allt beror ju självklart vad du har för krav på hojen.

Lätt och lätt, en kompis är ute efter en sån men det finns inte många till salu och dom som finns är svindyra. Skicka PM om du vet nån :tummenupp
 
Ahhh Falcon, gillade verkligen den hojen, gick att ha till precis allt! kan rekommenderas, annars skulle jag nog säga 750R riktigt riktigt rolig! rekommenderas!
 
Rigge skrev:
Lätt och lätt, en kompis är ute efter en sån men det finns inte många till salu och dom som finns är svindyra. Skicka PM om du vet nån :tummenupp
Nja, lätt och lätt. Det var väl att ta i. Folk övervärderar ju som sagt hojar galet mycket. Fick min för 42 iallafall. Iofs import och lite skrapad. Har fixat en kåpa till den nu för 1200 så den ser helt okej ut.

Skickar PM om jag ser nån i samma prisklass!
 
hållundan skrev:
Nja, lätt och lätt. Det var väl att ta i. Folk övervärderar ju som sagt hojar galet mycket. Fick min för 42 iallafall. Iofs import och lite skrapad. Har fixat en kåpa till den nu för 1200 så den ser helt okej ut.

Skickar PM om jag ser nån i samma prisklass!

Du köpte den här i krokarna va? Jag va lite sugen på en billig 750 ett tag och har för mig att det fanns nån sån i Sandviken eller nåt sånt. Ja tycker hojpriserna är väldigt höga nu.
 
Rigge skrev:
Du köpte den här i krokarna va? Jag va lite sugen på en billig 750 ett tag och har för mig att det fanns nån sån i Sandviken eller nåt sånt. Ja tycker hojpriserna är väldigt höga nu.
Japp köpte den i Gävle. Körde den 72 mil hem till Halmstad nu i början av september. Är skitnöjd!
 
:felämne

Mojjsan.
Måste bara fråga. Är det en MC eller en Stormtrooper du har i garaget? Har nämligen alltid undrat.


:lol
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top