Tips på bra depp-musik

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
GSX-R 600 -97
Känner mig lite nere idag och tänkte lyssna på lite depp-musik men hittar tyvärr inget som faller mig i smaken.

Det får gärna vara lite åt metall hållet, har ni nått bra förslag?

Lyssnar inte på dom men får antidepressiva känslor varje gågn radion spelar skitgruppen KENT bara att välja o vraka mellan alla deras urdåliga låtar.

Och ja jag vet att halva världen kommer rasa samman över mig nu när jag sagt att kent suger hårig hästpung men i ärlighetens namn så kan jag inte få mig själv att tycka att dom gjort en endaste bra låt...

ghandi skrev:
2249997 Lyssnar inte på dom men får antidepressiva känslor varje gågn radion spelar skitgruppen KENT bara att välja o vraka mellan alla deras urdåliga låtar.

Och ja jag vet att halva världen kommer rasa samman över mig nu när jag sagt att kent suger hårig hästpung men i ärlighetens namn så kan jag inte få mig själv att tycka att dom gjort en endaste bra låt...

Haha, håller med dig till 100%, Kent är totalt värdelösa i mina öron. Obs, det är min egen personliga åsikt så snälla bada mig inte i tjära och fjädrar för det :)

Det här med metal-hållet är ju inte min grej, men deppmusik har jag koll på.

The Cure, Morrissey/The Smiths, Red House Painters, Trembling Blue Stars, Bright Eyes, Death Cab for Cutie.. finns massor ju. :)

Lyssna på In Flames Metaphor. Grymt skön att lyssna på när man e nere.

Last edited:
Skinnpåven skrev:
2250260 Cult of luna

:fakta

Ponte skrev:
Tack för tipsen, nu ska jag nog överleva :)

Kolla in Lacrimas Profundere, My Dying Bride och Sentenced när du ändå håller på. Videon till Sentenceds 'No One There' är jävligt ledsen, för att inte säga tårdrypande. Låten tillhör eliten av depp-musik också...
Texten här

EDIT: Missade en quote... :3freak

om du (som jag) gillar hip hop / r´n b så rekomenderar jag Mariah Carey - We Belong Together (Remix) feat Jadakiss. Hjälpte mig sist jag blev dumpad!

Lycka till med sörjandet

EDIT: såg att du verkade vara inne på metal, men ändå :tummenupp

De första plattorna med Sisters of Mercy...... och föregångarna Sisterhood. :(

:yoparty

Hur kan ni missa "Weeping Willows"? "Broken Promise Land" heter bästa skivan.
Sen finns det mycket som är halvdeppigt, A camp, Dixie Chicks, Coldplay, Cardigans, Tindersticks, Billy Brago m.m

Lite Type O Negative kanske....och så låten "I swallow" med Misery Loves co.

Last edited:
Mark Lanegan - Bubblegum. Inte metall dock. Men otroligt grym röst, på flertalet låtar gästar även PJ Harvey + en massa andra artister.

Jonte VSB R-T skrev:
2251660 Hur kan ni missa "Weeping Willows"? "Broken Promise Land" heter bästa skivan.
Sen finns det mycket som är halvdeppigt, A camp, Dixie Chicks, Coldplay, Cardigans, Tindersticks, Billy Brago m.m

:Bugar
Generellt sett är nog inte hojåkare så "(depp-)poppiga" av sig gissar jag på? :)

Back