Tips på bok?

Aldous Huxley - Brave New World, handlar om den "perfekta" världen okänt antal hundra år i framtiden då alla människor klonas/genmaninpuleras till olika sociala klasser och som hålls lyckliga med drogen soma. Skrevs 1932 men är fortfarande högaktuell. typ 250 sidor.

Spiken skrev:
Då fantasin börjar tryta tänkte jag ta och rådfråga sh folket. Det är nämligen så att vi ska läsa lite engelska böcker i skolan, och jag vetefan vad man ska ta. Vill gärna då ha en bok med lite action som "kretsar" just kring hojar. Då jag inte är något av en bokmal så bör den inte vara över 300 sidor, men alla förslag är givetvis välkomna. :)

Tack på förhand :)

Om du inte har läst "Catcher in the rye" så måste du göra det. Nästan alltid en stor upplevelse för unga killar. :tummenupp

Gör som min polare!

På håltimmarna satt vi bibblan och dikterade en hel bok, handling och författarnamn, hela kitet! Resultatet blev mkt bra, bokens namn blev: Skiing av John Seymour. :tummenupp

Det bästa med detta är att läraren har inte ett skit att säga till om, för hon/han har aldrig läst den för den finns inte! :hihi

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back