Tips på 450cc Motarder?

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Letar efter en pålitlig 450cc motard som inte är så service krävande (har redan kollat aprilia sxv) som jag kan byta till när jag tagit mitt mellan kort (kanske behövs trimmas ner :rolleyes: ). Även ok med en enduro som funkar bra att byta till motarddäck på. Behöver heller ingen svin trimmad tävlings hoj eftersom jag är van vid min sega xr125a. Nån som har några tips?:confused:

525, säger jag som inte har fått min än.

Rolig hoj är det iaf. :tummenupp

Hmm jo jag har kollat lite på typ ktm och till exempel 450 smr, honda crf 450 med motard däck, fast jag tror dom är mer service krävande, för till exempel crf 450 hade fler hästkrafter än fmx 650 har:va

Hmm jo jag har kollat lite på typ ktm och till exempel 450 smr, honda crf 450 med motard däck, fast jag tror dom är mer service krävande, för till exempel crf 450 hade fler hästkrafter än fmx 650 har:va
Absolut inte Honda! Där har du nog den mest servicekrävande! ;)

Yamaha wr 450 är väl ett bra tips. Fråga Robe vad han tyckte.

Grabben vill inte ha nåt som kräver mycket service och ni rekommenderar KTM 525?
Rasorblade:Var det inte just för att den krävde så mycket serivice som du sa i en annan tråd att du ville sälja hojen? Smart ;)

Grabben vill inte ha nåt som kräver mycket service och ni rekommenderar KTM 525?
Rasorblade:Var det inte just för att den krävde så mycket serivice som du sa i en annan tråd att du ville sälja hojen? Smart ;)

Läste inte så långt....:tungan Såg bara att han ville ha 450 eller liknande

Hmm har kollat lite på den och även massa andra. Har även kollat på 500-650cc men jag vill ha en ganska lätthanterlig hoj med lagom power, därav 450cc. Men att den inte ska vara så servicekrävande är nästan viktigast.

Kan varmt rekomendera WR450. Jävligt fin hoj. Böt olja var 10-15´e timma på den (gick bara gata)... tycker inte att det är speciellt ofta för den körglädjen :) Hittade aldrig metallflis eller annat i oljan.
Behövde aldrig justera ventilerna under hela sommaren -07.
Körde kanske 30-40h då.

/Robin

Om du vill ha en smidig hoj som bara går och går kanske Suzuki DRZ400 kan vara något? Alla KTM:are kommer att säga att den är tokslö och inte går att köra, men när de står krökryggade i garaget och byter olja kan du vara ute på vägarna att njuta. DRZ:an är billig i inköp, väger lite, smidig som attan i stadstrafik och har långa serviceintervaller. Serviceintervallerna var runt 600 mil har jag för mig. Det finns också mängder med tillbehör och trimdelar ifall du vill hotta upp den lite. Om man beställer från USA blir det inte så farligt dyrt.

Hmm ok, ska kolla på den =] för jag kör ganska mycket, minst en timme om dagen så det e jobbigt att behöva byta olja och fixa hela tiden.

Hmm ok, ska kolla på den =] för jag kör ganska mycket, minst en timme om dagen så det e jobbigt att behöva byta olja och fixa hela tiden.
Ja men det får du ju göra på vilken motard som helst.

Och som ovan nämnt så är drz en av de vettigare i så fall.

Last edited:
Kan bara hålla med DRZ är ett bra val, men varför inte en XR 400. Effekten räcker gott o väl och servicenintervallerna är inte för många :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT