Fenix skrev:
Det kan du fethaja att så gott som alla bolag gör.
Om du är ekonomiskt hämmad rekommenderar jag något mindre som första hoj, gör som Fredda66, köp en 600 Bandit och stryp till den. Försäkra den sen hos typ Susab för växelpengar.
Ord på den.
Banditen är rätt skoj att köra med alltså det är inte den där hästsparken i arslet som det är på en "icke" strypt hoj. Men dock, jag har ju knappast legat sist när sporthoj.com folket vart ute och kört. Vad som är surt är ju topphastigheten, på transportsträckorna är det bara förebereda sig på att bli avhängd. Accelerationen är inte heller den allra bästa, växlingen är inte så förlåtande som på en R1 kan man väl också säga, men det är du säkert van vid då du har en 125cc?
Banditen halv/hel kostar 1600:- (hehe

) men då är det hos *ilsport & MC dem erbjuder endast dessa försäkringar medans du har mellankort. Annars automatiskt full effekt hoj.
Strypte tjejens importerade ZXR400 häromdagen. Den var helt okey att köra trots strypningarna. Som tidigare talare sa, knäskrapa och ta sköna kurvor kan du göra oavsett. Bakhjulet kan du troligen glömma, åtminstone om du vill göra det utan att behöva byta koppling varje månad.
Går mycket olika åsikter om hurvida man skall strypa 4a cylindriga 600cc< hojar. Själv har jag ingen aning. Men det är fullt körbart och inte nödvändigtvis skit dyrt.
Få inte för dig att strypa en klass 7 hoj bara för dem är ett helvete att få försäkrade. Bilsport & MC kommer skratta dig i ansiktet och alla andra kommer vilja ha
alla dina pengar. Klass 6 går väl an, men som första steg in i den "större" världen, jag rekommenderar en schyst klass 5 hoj. Lagom är bäst.
//Fredda