jezziiie
Member of Huddinge MCK.
- Gick med
- 13 Jun 2003
- Hoj
- En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Hej! Jag håller på att ta körkort, och uppkörningen närmar sig. Visserligen på en 125:a, men ändå! Nu är jag även nyfödd Sporthoj.com'are och tänkte fråga er snälla hojåkare om lite tips gällande garagevändning o.s.v.
Garagevändningen oroar mig mest.. har bara "provkört" den två gånger (pga lite bristande tidsbegrepp hos min lärare) och jag kan hittills inte komma runt utan en fot i backen. Så nu undrar jag bara snällt & vänligt ifall det finns några speciella tips ni kan dela med er av? Idag fick jag höra att man skulle använda fotbromsen.. attans, jag som provat med handbromsen.
Kanske därför jag måste ha ner foten? Man får tydligen mer obalans med handbromsen eller nåt i den stilen.
Banan däremot, går faktiskt ganska bra. Och bromsproven funkar finfint!
På tal om banan förresten... blir man underkänd om man kör på 21 sek? För i min lärobok står det att man ska köra banan på "ungefäääär" 20 sek. Då borde ju inte en sekund hit eller dit spela nån roll..
Tacksam för svar.
Garagevändningen oroar mig mest.. har bara "provkört" den två gånger (pga lite bristande tidsbegrepp hos min lärare) och jag kan hittills inte komma runt utan en fot i backen. Så nu undrar jag bara snällt & vänligt ifall det finns några speciella tips ni kan dela med er av? Idag fick jag höra att man skulle använda fotbromsen.. attans, jag som provat med handbromsen.

Banan däremot, går faktiskt ganska bra. Och bromsproven funkar finfint!

På tal om banan förresten... blir man underkänd om man kör på 21 sek? För i min lärobok står det att man ska köra banan på "ungefäääär" 20 sek. Då borde ju inte en sekund hit eller dit spela nån roll..

Tacksam för svar.