Tips om försäkringsbolag

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Tänkte bara upplysa folk om ett försäkringsbolag jag noterat i en annan tråd:

http://www.svedea.se

I dagsläget har jag Bilsport MC och betalar runt 4800 för halvförsäkring. Helförsäkring ligger på 12500 ungefär.

Jag ringde svedea o kollade:

Yamaha FZ1-S 2007 års modell.

4077:- för HELförsäkring inkl SMC rabatt och då får alla i familjen köra MC'n.

Många andra har fått snorbilliga premier så det kan vara värt o kolla!

Mvh

Skickade en förfrågan för en månad sedan ungefär utan svar, precis försökt igen. Är det sådan skillnad så borde jag lätt kunna lösa en hel istället :tummenupp

Skickade en förfrågan för en månad sedan ungefär utan svar, precis försökt igen. Är det sådan skillnad så borde jag lätt kunna lösa en hel istället :tummenupp

Glöm inte att kolla upp vad självrisken är också, om det inte tydligt framgår.

Ringde precis och kollade vad Daytonan skulle kosta.
20k bara i trafikförsäkring.
Billigare helförsäkring på IF.
Har du inte en sporthojsklassad cykel (enligt dem) så kanske de är billiga.

Mvh
Andreas

sablar,jag var för sent ute,stängde klockan 1700 i dag.
nåväl,jag skickade en offert på vad min hayabusa skulle kosta mig,kan jag få den billigare än suzuki märkesförsäkring så lovar jag att jag skall bli religös:tummenupp

sablar,jag var för sent ute,stängde klockan 1700 i dag.
nåväl,jag skickade en offert på vad min hayabusa skulle kosta mig,kan jag få den billigare än suzuki märkesförsäkring så lovar jag att jag skall bli religös:tummenupp

Kan lova dig att den ligger i deras sportklass.
Kommer nog inte bli billigare.

//Andreas

Ringde precis och kollade vad Daytonan skulle kosta.
20k bara i trafikförsäkring.
Billigare helförsäkring på IF.
Har du inte en sporthojsklassad cykel (enligt dem) så kanske de är billiga.

Mvh
Andreas

Jo det är möjligt :) Beror säkert på ålder också, men som vi alla vet så brukar ju dom flesta f-bolagen vara tetiga när man ringer upp o har en riktig sporthoj vilket oxå är anledningen till att jag kör fz1 :P sport-tourer med r1 motorn i räcker gott o väl.

Jag är somsagt nöjd iaf, bilsport tog 12500 o dessa 4077 för hel. Ringde if eller om de va salus ansvar o kollade för några månader sen för skoj skull o de skulle kosta 16 papp för trafikförsäkring.

Last edited:
Jo det är möjligt :) Beror säkert på ålder också, men som vi alla vet så brukar ju dom flesta f-bolagen vara tetiga när man ringer upp o har en riktig sporthoj vilket oxå är anledningen till att jag kör fz1 :P sport-tourer med r1 motorn i räcker gott o väl.

Jag är somsagt nöjd iaf, bilsport tog 12500 o dessa 4077 för hel. Ringde if eller om de va salus ansvar o kollade för några månader sen för skoj skull o de skulle kosta 16 papp för trafikförsäkring.

Liiiite flyt måste det vara i detta, dom skulle ha samma för en TRX-98 med 78 ponny original...jag e 39.
Avböjde då Folksam är ett antal lappar billigare!

Salus ville ha 25 000:- i halv för min 125cc jag hade... dom är inte kloka!

Ringde och frågade om min gamla TL, damen i luren sa att de bara kan erbjuda trafik och att det blir dyrt.

Behåller nog min halvförsäkring hos länsf. som kostar som en pizza i veckan

26500:- trafik för min 13 år gamla hoj, trots att jag fyller 30 i år :död

Vi kan enbart erbjuda dig en trafikförsäkring på en Honda CBR 600 RR från 2007. Försäkringen är en årsförsäkring och kostar 26 500 kr/år. Premien är säsongsvarierad.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!