Tips om försäkringsbolag

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Tänkte bara upplysa folk om ett försäkringsbolag jag noterat i en annan tråd:

http://www.svedea.se

I dagsläget har jag Bilsport MC och betalar runt 4800 för halvförsäkring. Helförsäkring ligger på 12500 ungefär.

Jag ringde svedea o kollade:

Yamaha FZ1-S 2007 års modell.

4077:- för HELförsäkring inkl SMC rabatt och då får alla i familjen köra MC'n.

Många andra har fått snorbilliga premier så det kan vara värt o kolla!

Mvh

Skickade en förfrågan för en månad sedan ungefär utan svar, precis försökt igen. Är det sådan skillnad så borde jag lätt kunna lösa en hel istället :tummenupp

Skickade en förfrågan för en månad sedan ungefär utan svar, precis försökt igen. Är det sådan skillnad så borde jag lätt kunna lösa en hel istället :tummenupp

Glöm inte att kolla upp vad självrisken är också, om det inte tydligt framgår.

Ringde precis och kollade vad Daytonan skulle kosta.
20k bara i trafikförsäkring.
Billigare helförsäkring på IF.
Har du inte en sporthojsklassad cykel (enligt dem) så kanske de är billiga.

Mvh
Andreas

sablar,jag var för sent ute,stängde klockan 1700 i dag.
nåväl,jag skickade en offert på vad min hayabusa skulle kosta mig,kan jag få den billigare än suzuki märkesförsäkring så lovar jag att jag skall bli religös:tummenupp

sablar,jag var för sent ute,stängde klockan 1700 i dag.
nåväl,jag skickade en offert på vad min hayabusa skulle kosta mig,kan jag få den billigare än suzuki märkesförsäkring så lovar jag att jag skall bli religös:tummenupp

Kan lova dig att den ligger i deras sportklass.
Kommer nog inte bli billigare.

//Andreas

Ringde precis och kollade vad Daytonan skulle kosta.
20k bara i trafikförsäkring.
Billigare helförsäkring på IF.
Har du inte en sporthojsklassad cykel (enligt dem) så kanske de är billiga.

Mvh
Andreas

Jo det är möjligt :) Beror säkert på ålder också, men som vi alla vet så brukar ju dom flesta f-bolagen vara tetiga när man ringer upp o har en riktig sporthoj vilket oxå är anledningen till att jag kör fz1 :P sport-tourer med r1 motorn i räcker gott o väl.

Jag är somsagt nöjd iaf, bilsport tog 12500 o dessa 4077 för hel. Ringde if eller om de va salus ansvar o kollade för några månader sen för skoj skull o de skulle kosta 16 papp för trafikförsäkring.

Last edited:
Jo det är möjligt :) Beror säkert på ålder också, men som vi alla vet så brukar ju dom flesta f-bolagen vara tetiga när man ringer upp o har en riktig sporthoj vilket oxå är anledningen till att jag kör fz1 :P sport-tourer med r1 motorn i räcker gott o väl.

Jag är somsagt nöjd iaf, bilsport tog 12500 o dessa 4077 för hel. Ringde if eller om de va salus ansvar o kollade för några månader sen för skoj skull o de skulle kosta 16 papp för trafikförsäkring.

Liiiite flyt måste det vara i detta, dom skulle ha samma för en TRX-98 med 78 ponny original...jag e 39.
Avböjde då Folksam är ett antal lappar billigare!

Salus ville ha 25 000:- i halv för min 125cc jag hade... dom är inte kloka!

Ringde och frågade om min gamla TL, damen i luren sa att de bara kan erbjuda trafik och att det blir dyrt.

Behåller nog min halvförsäkring hos länsf. som kostar som en pizza i veckan

26500:- trafik för min 13 år gamla hoj, trots att jag fyller 30 i år :död

Vi kan enbart erbjuda dig en trafikförsäkring på en Honda CBR 600 RR från 2007. Försäkringen är en årsförsäkring och kostar 26 500 kr/år. Premien är säsongsvarierad.

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar