Tips om Daytona 675

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Hej!

För en tid sedan så bad jag er om hjälp med hojval, och jag har nu bestämt mig för att det blir en daytona! :)

Så nu tänkte jag höra efter om det finns något särskilt jag ska se efter?

Det är årsmodell -10, ca 1000 mil och ser allmänt fräsch ut på bild!
Tacksam för er hjälp!

Mvh
Henrik
 
Kul!:tummenupp
Vet inga direkta kända fel på Daytonan men kolla det vanliga, lager, drivpaket, servicear gjorda när de ska osv.. Relativt ny hoj så det skall nog inte vara några problem om ägaren inte misshandlat den:näsblod
 
- Exup valve (avgasspjället) är det som brukar kajka ur på Daytona, tro mig... Jag har ägt 3st!
- Daytonor och Street Triple blev inkallade då laddningsregulatorn pajade så den får du kika om den blivit bytt, gick på garantin så borde inte va nått problem där!
- Kolla också så växelindikatorn funkar och visar rätt, framförallt att den visar Neutral när den faktiskt är i Neutral, annars kommer du ha svårt att starta hojen med stödet nere.
- Kolla så alla muttrar och kåpbeslag sitter på plats, framförallt de som håller fast kåporna på undersidan av hojen och de under lyktorna, tendens att vibrera loss. :P

Annars har jag varit stolt och nöjd ägare till 3st som sagt. Funkar asbra! Hoppas du är kort och beredd på att lägga ut MASSA pengar i försäkring och motorolja, Daytona dricker rätt mycket sånt har jag hört!

Lycka till och Grattis!
 
Annars har jag varit stolt och nöjd ägare till 3st som sagt. Funkar asbra! Hoppas du är kort och beredd på att lägga ut MASSA pengar i försäkring och motorolja, Daytona dricker rätt mycket sånt har jag hört!

Lycka till och Grattis!

Dricker Daytona mycket olja? :3freak Min gör det inte iaf... Glöm inte köra med fotpinnarna uppe också, går som en påse skit annars:hihi
 
Du kan få köpa min daytona från 2006 annars :P fräsch, kontinuerligt servad, bytt laddregulator, nya räck osv :P
 
Aldrig hört om växelindikatorn eller att saker vibrerar loss.
Haft min i tre år nu och aldrig haft några större problem.
Största problemet har varit att de droppade lite kylarvätska från den för någon vecka sedan. Förmodad orsak att den gick varm vid lite väl aktiv körning. Medöfrde att expansionskärlet ej kunde hålla all vätska.
Orsak till detta kan vara kylarlocket som inte håller tätt och det ska bytas. Håller inte locket tätt så hålls inte trycket i systemet och vätskan kokar tidiagre.
Som nämnts håll koll på ioljan, vissa exemplar dricker olja andra inte. Min har hittils inte duckit olja men hört om andra som har problem med det.
Laddningsregulatorn bytas på återkallese men har för mig att detta bara gällde upp till modellerna som kom innan faceliften 09. Men kolla upp det om det gäller för hojen du kollar på.
En del har haft problem med bromskivor som slagit sig och det gäller främst den modellen som kom innan faceliften 09. Provbromsa hojen från hyfsad hastighet. Inga vibrationer = inga problem med skivorna.

Detta är vad jag kommer på just nu men kolla i Daytona tråden där finns listor på problem som lagts upp tidigare.
 
Kolla så att styrstoppen sitter kvar. Rätt vanligt att de kan vara av. Och då är det ingen hoj som ska rulla ute på vägarna
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top