Tips!!! M6:or med stor skalle finns på IKEA

Då ser vi fram emot den Youtube-filmen till helgen då!

Synd inte jag har en pinnfräs uppsatt nu , utan nu är det stegborr o gängtapp i de drivna verktygen i Okuman som producerar för fullt bakom ryggen på mig..........

någon som hört talas om Ebay?

någon skrev tidigare 25kr styck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FÖR EN FUCKING JÄVLA SKRUV JÄVEL!!! OMFG!!!!HAHAHAHAHHAHAHAHAH¨

SÄG EFTER MIG!!!
EBAY EBAY EBAY....

ÄR DET SÅ JÄVLA FUCKING BILLIGT DÄR ASSÅ??????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:näsblod

Men det är ju lite pill, först skall det svarvas sen gängas sen plockas ur vändas och planas ev en fas och sen fräsa spåret.

Ingen ekonomi i det :näsblod att göra några skruv till sig själv går väll an men någon massprofuktion, näh!

Det var det jag menade, det är ju faktiskt en del jobb innan maskinen har spottat ut tio stycken, och är dom gratis på IKEA så skulle inte jag lägga ner den tiden/arbetet.

Vill man ha dom lätta så går man till närmsta butik som säljer radiostyrt och köper en påse nylonskruv, dom används för att hålla fast vingar och landställ, så att skruven skjuvas av innan man har brutit sönder balsaträet vid så kallade "spontanlandningar" (dvs då planet vill landa helt spontant och du inte kan göra något åt det)

Jag skulle tippa att du kan hitta dom för ett par kronor styck.

Synd inte jag har en pinnfräs uppsatt nu , utan nu är det stegborr o gängtapp i de drivna verktygen i Okuman som producerar för fullt bakom ryggen på mig..........

det är en baggis att göra några sånna men helt rätt man får köra den från 2 håll.. så ingen massprod här inte..:P fast skulle kanske kunna gå om man har en maskin med 2 spindlar i så man går över o hämtar med subenspindeln men troligt man sabbar gängan..:/ förresten vad är det för okuma du står vid? själv står jag vid en LB-15 II. :)

det är en baggis att göra några sånna men helt rätt man får köra den från 2 håll.. så ingen massprod här inte..:P fast skulle kanske kunna gå om man har en maskin med 2 spindlar i så man går över o hämtar med subenspindeln men troligt man sabbar gängan..:/ förresten vad är det för okuma du står vid? själv står jag vid en LB-15 II. :)

Står vid en LVT400-M...en klurig sak där spindeln går ut på en bana o plockar upp biten själv o sen svarvar underifrån. Inga portaler här inte..:) .
Den är inte särskilt optimal för såna jobb som skruvtillverkning , men precis som du säger så borde en dubbelspindlig svarv fungera , där spindlarna kan docka med varandra. Säkert inte särskilt lönsamt , men....det borde gå:)

Bajspumpar som vi säger i Nybro. ;)

Du är helt rätt ute...:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...