Tips!!! M6:or med stor skalle finns på IKEA

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Då ser vi fram emot den Youtube-filmen till helgen då!

Synd inte jag har en pinnfräs uppsatt nu , utan nu är det stegborr o gängtapp i de drivna verktygen i Okuman som producerar för fullt bakom ryggen på mig..........
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
någon som hört talas om Ebay?

någon skrev tidigare 25kr styck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FÖR EN FUCKING JÄVLA SKRUV JÄVEL!!! OMFG!!!!HAHAHAHAHHAHAHAHAH¨

SÄG EFTER MIG!!!
EBAY EBAY EBAY....

ÄR DET SÅ JÄVLA FUCKING BILLIGT DÄR ASSÅ??????????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!















:näsblod
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men det är ju lite pill, först skall det svarvas sen gängas sen plockas ur vändas och planas ev en fas och sen fräsa spåret.

Ingen ekonomi i det :näsblod att göra några skruv till sig själv går väll an men någon massprofuktion, näh!

Det var det jag menade, det är ju faktiskt en del jobb innan maskinen har spottat ut tio stycken, och är dom gratis på IKEA så skulle inte jag lägga ner den tiden/arbetet.

Vill man ha dom lätta så går man till närmsta butik som säljer radiostyrt och köper en påse nylonskruv, dom används för att hålla fast vingar och landställ, så att skruven skjuvas av innan man har brutit sönder balsaträet vid så kallade "spontanlandningar" (dvs då planet vill landa helt spontant och du inte kan göra något åt det)

Jag skulle tippa att du kan hitta dom för ett par kronor styck.
 

Ahlbergboy

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda Cbr 900RR Fireblade
Synd inte jag har en pinnfräs uppsatt nu , utan nu är det stegborr o gängtapp i de drivna verktygen i Okuman som producerar för fullt bakom ryggen på mig..........

det är en baggis att göra några sånna men helt rätt man får köra den från 2 håll.. så ingen massprod här inte..:p fast skulle kanske kunna gå om man har en maskin med 2 spindlar i så man går över o hämtar med subenspindeln men troligt man sabbar gängan..:/ förresten vad är det för okuma du står vid? själv står jag vid en LB-15 II. :)
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
det är en baggis att göra några sånna men helt rätt man får köra den från 2 håll.. så ingen massprod här inte..:p fast skulle kanske kunna gå om man har en maskin med 2 spindlar i så man går över o hämtar med subenspindeln men troligt man sabbar gängan..:/ förresten vad är det för okuma du står vid? själv står jag vid en LB-15 II. :)

Står vid en LVT400-M...en klurig sak där spindeln går ut på en bana o plockar upp biten själv o sen svarvar underifrån. Inga portaler här inte..:) .
Den är inte särskilt optimal för såna jobb som skruvtillverkning , men precis som du säger så borde en dubbelspindlig svarv fungera , där spindlarna kan docka med varandra. Säkert inte särskilt lönsamt , men....det borde gå:)

Bajspumpar som vi säger i Nybro. ;)

Du är helt rätt ute...:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top