tips köp av hoj

Hur många trådar har du startat nu angående köpa ny hoj:va
Ja, kolla så att hojen inte är helt jävla defekt tex.

Krilllan på Limez konto!!!

Svara nu åt mig istället ;) Vad kollade du på när du köpte den? Finns faktiskt fler som vill veta haha .. Alla lager (styr, hjul och sving), sprickor i ramen, Allt allt är helt och fint (kåpor, lysen), samt elen .. Något mer?

ja kolla allt dä och olja sen testa ja den så den gick bra å lät bra i motorn men det va svårt å höra:P så kolla bromsarna också men det är vell inte så vicktig kostar inte mycket och köpa nya bilägg men skivan ska du kolla på så det inte är nån spricka i den kanske har glömt nått

köp inte ktm. dom är så vanliga så man får knappt något för dom längre. kolla på crf450 eller yzf426 som inreggade motarder istället

borde rimligtvis betyda att dom är billiga att köpa också....
Dumt att köpa dyrt och sälja billigt

så kolla bromsarna också men det är vell inte så vicktig

Nä, bromsarna är ju det minst väsentlig på hela hojen:va

köp inte ktm. dom är så vanliga så man får knappt något för dom längre. kolla på crf450 eller yzf426 som inreggade motarder istället

Grejen är ju den att det är stoooor skillnad på serviceintervallerna mellan en ktm 625 och crf 450/yzf 426:rolleyes: :rolleyes:

jag tänkte mest på biläggen fall en hoj är jätte fin och broms beläggena är lite dåliga och man får den till ett bra pris så kanske man ska slå till ändå lr? för det är vell inte så svårt och byta broms bilägg?

aa, bromsskrivorna behöver man inte kolla, dom går ju nästan aldrig sönder och om dem gör det så är dem ju inte så dyra:tummenupp :rolleyes:

Jag brukar kolla upp säljaren, se hur hans andra prylar ser ut, dvs om det är välskött etc. Hojen skall vara ren. Kolla under tank o bakfjädring om det är smutsigt. En riktig pedant gör rent där med (jag är inte en av dom).

Hjullager
Styrlager
Packboxar
Svinglager
Missljud i motor (klingande missljud, rassel etc)
Lättstartad kall, går den rent ...
Kolla oljan om den luktar avgaser
Kolla oljan så att den inte har vätska eller avlagringar i sig
Kolla så att avgaserna inte är vita
Kolla gärna tändstift om du kan - skall vara gyllenbrunt
Är den lagd innan (antagligen, det är en motard), kolla subframe om den är svetsad.
Gångtid, när servad sist, vet killen ens hur man ställer ventiler etc.

Vad får du med extra. Följer orginalsystem, orginalblinkers, plåthållare etc. Småskit men det är bökigt att få tag i igen när du skall besikta.

Men samtidigt så har jag gått på några nitar och köpt saker som gått sönder från folk som verkat vettiga. De som har koll på sina grejer säljer inte ut så billigt. Är det för billigt är det oftast av en anledning, typ motorblock sprucket men inte börjat läcka ännu etc.

vita avgaser, det är det vell på alla motorer som är kalla, jag vill dock inte se blå avgaser som luktar olja, det är dem man ska vara orolig för :P

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman