Marhabba
aka Icebear
Hade tänkt ta hojen upp till Örebro idag. (Bor i Alingsås) Några tips på sitställning osv på min RS eftersom man sitter ganksa framåtlutad och får ont i armar/handleder ganska fort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Marhabba skrev:Skitbra! Tack!Jo, en bikemap har jag så det blir nog lite goa småvägar också!
Jalla skrev:Vart får jag tag på en bra karta för hojåkning ???
Tacksam för tips.
Jalla skrev:Vart får jag tag på en bra karta för hojåkning ???
Tacksam för tips.
69:an skrev:Det bästa tipset till trådens ursprungliga fråga är helt enkelt att låta bli E20 så löser sig resten.![]()
Som inbiten kartofil känner jag mig manad att svara.![]()
De bästa hojkartorna är Ducatiklubbens karta (1:köpes på deras klubbsida) samt Libers MC-kartan. Ducatikartan sträcker sig tyvärr bara norrut till och med Siljan, men Liber-kartan täcker hela landet i fem blad. Liber har även ett par separata delar (i paket om fem blad) över södra respektive mittersta delarna av landet, i mindre skala.
Ducatikartan kostade en hundralapp förra året, Liber-kartorna 300:- för fem blad.
Andra bra alternativ är Metria/Lantmäteriets vanliga blå vägkartor (1:100 000), samt de gröna topografiska (1:50 000).
Vill man veta vilka vägar som är grusvägar respektive asfalt så redovisas det föredömligt på VV:s hemsida: http://gis.vv.se/belag/viewer.htm
Kartan "Bikemap" från Rolf Förlag är en källa till idéer och inspiration, och har en hel del kul utflyktsmål etc angivna. Som karta betraktat är den dock undermålig.
![]() |
BMW presenterar Vision CE
I samband med IAA Mobility ... |
Honda lanserar elmotorcykeln WN7
Honda har presenterat eldri... |
|
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |