Henken
Guest
Om inte image har nåt med hojåka att göra, varför då köra omkring i stan? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Henken skrev:2498793Om inte image har nåt med hojåka att göra, varför då köra omkring i stan?![]()

-Jolly- skrev:24988531. Koncentrera dig på vägen och övriga trafikanter
2. Fortsätt med punkt 1
![]()
Erik_G skrev:2498431Okej, imagen är 96% av motorcykelåkandet. Vad är lämpligast för att inte se ut som en jävla retard när man åker. Ligga på tanken på en kåplös känns homo och ställ modell skinnoverall är uteslutet.
Jag har tjackat mattsvart hjälm, matt Alpinestars skinnjacka modell lite kortare och ett par textilbrallor.
Nu till körställningen. Åker ni lätt framåtlutade ungefär i mitten på sittdynan eller vad är det som gäller? Jag är en mc-n00b och vill inte se ut som en retard då jag åker.![]()
Att inte vingla till när man saktar ned vid ett stoppljus eller liknande är redan en självklarhet. Men sen då?![]()

Erik_G skrev:2498431Okej, imagen är 96% av motorcykelåkandet. Vad är lämpligast för att inte se ut som en jävla retard när man åker. Ligga på tanken på en kåplös känns homo och ställ modell skinnoverall är uteslutet.
Jag har tjackat mattsvart hjälm, matt Alpinestars skinnjacka modell lite kortare och ett par textilbrallor.
Nu till körställningen. Åker ni lätt framåtlutade ungefär i mitten på sittdynan eller vad är det som gäller? Jag är en mc-n00b och vill inte se ut som en retard då jag åker.![]()
Att inte vingla till när man saktar ned vid ett stoppljus eller liknande är redan en självklarhet. Men sen då?![]()

imaster skrev:2499330Ska du posa med din hoj är det självklart helsvart ställ som gäller, helst i helskinn men det är ju ditt val, gärna Arlen Ness med texten "Live on the Edge" på ryggen.
Mattsvart hjälm (mörktonat visir, självklart)... <--
Dainese Speed Metal-handskar.
Oxtar TCS Evo RX-stövlar.
Sen det där med körställning; pungen mot tanken först och främst. Sen är det bara sitta som det är bekvämt. Det ser inte häftigt ut när man börjar skjuta bak röven bakåt - även om det är bekvämt och aerodynamiskt bra. Har du crosstyre så ska armbågarna peka lite utåt (inte nedåt som med clip-ons), fäll bak axlarna, spänn ut bringan litegrann. Knip åt ordentligt med knäna om tanken. Sätt aldrig ner båda fötterna vid stoppljus, även om du känner för att sträcka lite på dig och släpper båda händerna.
Kan själv inte påstå att jag kör så men det är klart som fan att man drar in magen när man bullrar genom stan...
I övrigt håller jag till på småvägarna och då skiter jag rätt stort i hur det ser ut när jag kör, är över 1,80 och kör ett Monster, då ser det illa ut hur man gör... Men det är ändå kul och då får folk titta och skratta hur mycket de vill...
Erik_G skrev:2499369
Synd bara att det snöar. Det är inte så ballt att lägga ikull hojjen mitt på storgatan i 5km/h för att det är snö på vägen.![]()

Nej, buff är bara sååå hösten 2004. I år är det en klassisk, enfärgad halsduk som är skiten. Den bör fladdra ca 2dm bakåt när man (mot förmodan) framför sin motorcykel.duckie skrev:2498818
Buffen skall vara grå om du är man, vinröd och/eller grå om du är kvinna.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |