Tips för rätt look då man kör!

  • Thread starter Thread starter Erik_G
  • Start date Start date

Erik_G

Guest
Okej, imagen är 96% av motorcykelåkandet. Vad är lämpligast för att inte se ut som en jävla retard när man åker. Ligga på tanken på en kåplös känns homo och ställ modell skinnoverall är uteslutet.

Jag har tjackat mattsvart hjälm, matt Alpinestars skinnjacka modell lite kortare och ett par textilbrallor.

Nu till körställningen. Åker ni lätt framåtlutade ungefär i mitten på sittdynan eller vad är det som gäller? Jag är en mc-n00b och vill inte se ut som en retard då jag åker. :D

Att inte vingla till när man saktar ned vid ett stoppljus eller liknande är redan en självklarhet. Men sen då? :)
 
Erik_G skrev:
2498431 Okej, imagen är 96% av motorcykelåkandet. Vad är lämpligast för att inte se ut som en jävla retard när man åker. Ligga på tanken på en kåplös känns homo och ställ modell skinnoverall är uteslutet.

Jag har tjackat mattsvart hjälm, matt Alpinestars skinnjacka modell lite kortare och ett par textilbrallor.

Nu till körställningen. Åker ni lätt framåtlutade ungefär i mitten på sittdynan eller vad är det som gäller? Jag är en mc-n00b och vill inte se ut som en retard då jag åker. :D

Att inte vingla till när man saktar ned vid ett stoppljus eller liknande är redan en självklarhet. Men sen då? :)

Åker du för din egen skull eller för att andra skall tycka att du är läcker?
För egen del är jag mer inne på inre tillfredsställelse än att behaga andra killar men vi lever såklart i en fri värld!
 
G-L skrev:
2498451 Åker du för din egen skull eller för att andra skall tycka att du är läcker?
För egen del är jag mer inne på inre tillfredsställelse än att behaga andra killar men vi lever såklart i en fri värld!

Jag åker för min egen skull igenom att få en bekräftelse av andra - att jag inte ser retarderad ut vid framfarandet av min motordrivna velociped.
 
Jag åker i skinnoverall sittandes längst fram på sadeln o smeker ballen mot tanken på min fighter..
Stället matchar dessutom knappt hojen..
 
Erik_G skrev:
2498431 Okej, imagen är 96% av motorcykelåkandet. Vad är lämpligast för att inte se ut som en jävla retard när man åker. Ligga på tanken på en kåplös känns homo och ställ modell skinnoverall är uteslutet.

Jag har tjackat mattsvart hjälm, matt Alpinestars skinnjacka modell lite kortare och ett par textilbrallor.

Nu till körställningen. Åker ni lätt framåtlutade ungefär i mitten på sittdynan eller vad är det som gäller? Jag är en mc-n00b och vill inte se ut som en retard då jag åker. :D

Att inte vingla till när man saktar ned vid ett stoppljus eller liknande är redan en självklarhet. Men sen då? :)

Finns nog de som tycker det är töntigt även med mattsvart hjälm. Sen finns det nog otroligt många som tycker det är töntigt att image är 96% av motorcykelåkandet. Så hur många prozent i din omgivning får inte se dig som en retard innan du har en matchning på utrustningen?
 
Last edited:
Sen finns det dom som skaffar hoj för att det är fränt, har den som raggnings knep och inte egentligen tycker att det är så där jättekul o åka hoj. :rolleyes:
 
Ricken skrev:
2498560 Sen finns det dom som skaffar hoj för att det är fränt, har den som raggnings knep och inte egentligen tycker att det är så där jättekul o åka hoj. :rolleyes:
Hahaha! :tummenupp
/J
 
Erik_G skrev:
2498431 Okej, imagen är 96% av motorcykelåkandet. Vad är lämpligast för att inte se ut som en jävla retard när man åker. Ligga på tanken på en kåplös känns homo och ställ modell skinnoverall är uteslutet.

Jag har tjackat mattsvart hjälm, matt Alpinestars skinnjacka modell lite kortare och ett par textilbrallor.

Nu till körställningen. Åker ni lätt framåtlutade ungefär i mitten på sittdynan eller vad är det som gäller? Jag är en mc-n00b och vill inte se ut som en retard då jag åker. :D

Att inte vingla till när man saktar ned vid ett stoppljus eller liknande är redan en självklarhet. Men sen då? :)

1. I tub bryl creme i håret, allt hår "kammas" bakåt med hjälp av endats fingrar..
2. Tobak och ciggpapper och rullmaskin (om du inte kan rulla för hand). Tänd ciggen och stoppa in mellan läpparna.
3. Gamla kostymbyxor, martenskängor med vita snören (minst 11 håls) och vitt millitär linne.
4. Time to race.
 
Ricken skrev:
2498560 Sen finns det dom som skaffar hoj för att det är fränt, har den som raggnings knep och inte egentligen tycker att det är så där jättekul o åka hoj. :rolleyes:

Men fan, har vi inte gått genom det där redan. Billigare än krogen .. :7peta
 
Erik_G skrev:
2498431Nu till körställningen. Åker ni lätt framåtlutade ungefär i mitten på sittdynan eller vad är det som gäller? Jag är en mc-n00b och vill inte se ut som en retard då jag åker. :D

Gatåkning är n00bish så du malplacerar dig redan där. Ta ut skrotet på en bana så slipper du publik. :rolleyes:
 
mafo skrev:
2498609 Men fan, har vi inte gått genom det där redan. Billigare än krogen .. :7peta
ja just ja, ursäkta.

Hmm, reflektion, vad kostade din hoj sa du? eller du har till o med 2. Jag hoppas att du har fått mycket tack vare dom, annars var det bortkastade pengar. :D
 
Erik_G skrev:
2498491 Jag åker för min egen skull igenom att få en bekräftelse av andra - att jag inte ser retarderad ut vid framfarandet av min motordrivna velociped.

Aha; då begriper jag varför jag inte förstår.
Har aldrig behövt bekymra mig om att uppfattas "onormal" men vi har ju alla våra problem.

För övrigt har väl du redan tröttnat på att få de råd du faktiskt efterfrågat (men som inte råkade passa herrn)? I en annan tråd...
 
Ricken skrev:
2498619 ja just ja, ursäkta.

Hmm, reflektion, vad kostade din hoj sa du? eller du har till o med 2. Jag hoppas att du har fått mycket tack vare dom, annars var det bortkastade pengar. :D

2? Imorgon har jag fyra. :yoparty

Eller, var det dåligt? Krogen var billigare? :tomten
 
Erik_G skrev:
2498431 Okej, imagen är 96% av motorcykelåkandet. Vad är lämpligast för att inte se ut som en jävla retard när man åker. Ligga på tanken på en kåplös känns homo och ställ modell skinnoverall är uteslutet.

Jag har tjackat mattsvart hjälm, matt Alpinestars skinnjacka modell lite kortare och ett par textilbrallor.

Nu till körställningen. Åker ni lätt framåtlutade ungefär i mitten på sittdynan eller vad är det som gäller? Jag är en mc-n00b och vill inte se ut som en retard då jag åker. :D

Att inte vingla till när man saktar ned vid ett stoppljus eller liknande är redan en självklarhet. Men sen då? :)

Du skojar nu va? :confused:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top