Tips för hjälm i regn?

pin-lock! Går nog att sätta dit själv men de lär vara rätt så noga att det blir exakt rätt så jag skulle då inte våga göra det själv...

Det är en platstbit som är spänd mellan två "pinnar" som gör att det blir en luftkanal mellan visiret och plastbiten/din mun... apbra! plastbiten blir aprepig och förhållandevis dyr men den är bra... mitt tips skulle nog vara att köpa ett nytt visir med pinlock än att köpa det löst och borra det själv...

Lycka till med flåsandet i hjälmen!!

PS
Tydligen kan det vara irriterande när man ligger som en rem runt tanken och tittar upp mot vägen..då kan kanten på p.locket ligga precis vid synfältet..

Jag trodde också det skulle vara svårt att sätta dit pinlocken själv men det var faktiskt rätt enkelkt... Och skruvarna är inte centrerade så det går att justera flera mm i sidled om man skulle borra bort sig lite...

Kommer dom där pinnarna med i alla pinlock paket? Känns lite onödigt att köpa ännu ett visir till min Arai hjälm, har 2 klara och ett tonat, så jag kunde ju gott borra fast ett par pinnar i det ena.

Ima på visiret?

Jag har alltid haft detta problem men ett tips från morbror fungerar klockrent!
Köp raklödder och smörj visiret!
En jämn hinna med lödder och sen torka tort med en trasa, inge vatten!
Trodde inte på honom men testade ändå! 80-95% av alla imaproblem försviner!
Kostar ca:25kr och räcker ett år! Smörj före varge resa och du slipper problemet!:tummenupp
Fungerar även i minusgrader vid skoterkörning med intigralhjälm!!

Testa på badrumsspegeln så får ni se skillnaden! Torka halva med raklödder före en lång dusch och kolla sedan skillnaden! Förvånande resultat!

Last edited:
En jämn hinna med lödder och sen torka tort med en trasa, inge vatten!
Trodde inte på honom men testade ändå! 80-95% av alla imaproblem försviner!
Kostar ca:25kr och räcker ett år! Smörj före varge resa och du slipper problemet!:tummenupp
Fungerar även i minusgrader vid skoterkörning med intigralhjälm!!

Testa på badrumsspegeln så får ni se skillnaden! Torka halva med raklödder före en lång dusch och kolla sedan skillnaden! Förvånande resultat!

Det är samma som tvål/diskmedel/shampoo/såpa tipset.

Ett ytspänningssänkande medel som gör att immanpärlar sig till vattendroppar och rinner av..

Pledge möbelpolish ska vara bra också och sitta kvar längre.

Jag kör med tvål!

Det är samma som tvål/diskmedel/shampoo/såpa tipset.

Ett ytspänningssänkande medel som gör att immanpärlar sig till vattendroppar och rinner av..

Pledge möbelpolish ska vara bra också och sitta kvar längre.

Jag kör med tvål!

Det tror jag säkert! Jag har bara testar raklödder menn alla tips är ju bra!! Eller?:D

...

Fan det funkar ju skitbra ! Nu måste jag ta raklödder på brillorna också.. Eller finns det något annat medel till glasögon som är bättre ?

aha .. nu har jag i alla fall tagit raklödder på brillorna. Jag får lite "flare effect", typ att jag ser "strålar". Jag får se om det blir störigt i längden eller om man vänjer sig.

Fog city passar på alla hjälmar, och funkar jättebra..... :tummenupp

Har kört det på mina regnvisir i två säsonger, och har inga problem med imma alls....

Finns som sagt att köpa hos Greven!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...