Tips ang födelsedags-väsk-köp till tjej?

• Thread starter Thread starter Art_Vandelay
  • Start date Start date

Art_Vandelay

Guest
Var nere på stan och kom fram till att en sånhär är "hennes stil" (den liknar ngt noname märke hon har idag..) http://www.louisvuitton.com/web/fla...AUPU?buy=1&langue=en_GB&direct1=home_entry_gb ...om länken inte funkar, så är det modell: Monogram Denim canvas, mörka väskan.

Kostar en smula dock, men finns det ngt liknande hos andra märken...som är "lika schysst" men kanske inte som alla andra har? För man ser så många med den typen av väskor, å andra sidan kanske den är ganska "safe" att köpa?

Tänkte gambla lite, och köpa bland det svåraste man kan köpa till en kvinna... (dvs en väska ...samt lägga en resecheck + klocka i den) Känner mig dock lite lost i väskdjungeln.

Öppen för förslag, priset spelar inte så stor roll, bara det blir rätt!! :glömdet:gnissla

Last edited:
Om du köper en L.V väska till henne spelar det ingen roll hur den ser ut, plus innehåller den det du skriver så spelar det ännu mindre roll.

Köp något enkelt, gärna enfärgat om du inte vet hennes favvofärg. Svart passar till allt. Rött är väldigt chickt o vitt är väldigt somrigt. Men som sagt, svart passar till allt.

Modell är samma som färg, enkelt. Killar brukar inte ha så dålig smak egentlien så va inte rädd. Tror hon blir glad vilket du än köper. Dvs om hon inte tycker att väska är det absolut viktigaste i livet. :tummenupp

Lycka till! :)

Du kan ju alltid köpa väskornas väska, en Hermes Birkin. Finns i alla färger och prisklasser (dyr, dyrare och j-vligt dyr).

Lycka till, och precis som Money skriver, hon blir säkert glad oavsett vilken väska det blir :tummenupp

Bifogat

• birkin.jpg
    birkin.jpg
    41.7 KB · Visningar: 37
If it ain't cow, it ain't wow.

Köper du något annat än en skinnväska för dessa pengar borde du bli prylad :5sure

10lax för en textilväska, än är inte den sista idioten född.

Som du själv skriver. Väskor, plånböcker osv. är så svårt att köpa till ngn annan. Men som money skrev, så skulle jag köpt en svart eller annan mörkare kulör på väskan om jag var dig. Satsa på en klassisk modell, gå på din egen "känsla", då brukar det bli bra. Lycka till!

Om du vill safe:a och vara säker på att göra henne gla' så köper du en väska med Louis Vuittons klassiska emblem ist, allra helst en weekend-bag!

Det är en sådan där klassiker :mattias som aldrig blir omodern, dessutom kan hon ha den när hon går och tränar eller behöver en lite större vässka till någon trevlig tripp. Den kommer användas flitigt under hela hennes livstid :fakta

Den väska du länkade är mkt mer trendkänslig och håller inte lika många säsonger...
Så att lägga massa slantar på en modefluga är inte ett smart drag.

Gå in på Louis Vuitton på Birger Jarlsgatan och be om lite tips, du kommer säkerligen lämna butiken helt utblottad och ruinerad. ;)

Hoppas du hittar nåt fint till din lady! :tummenupp

Precis, kör på en "klassisk" modell från någon av de "finare" märkena. De är oftast väldigt uppskattade av alla. Det är bara att fråga om kollektionerna i butiken då de alltid har en klassisk och en säsongskollektion.

Tänk också på att de oftast har många fler väskor än vad de visar. Oftast visar de skinnväskorna som ligger på/från det dubbla mot vad tygväskorna kostar. Du kan få en riktigt sjyst Gucciväska i tyg för 6-7 tusen om du inte fastnat på LV. Fendi har riktigt snygga väskor också :tummenupp

Lycka till!

Varför inte nåt sånt här??

guess%20rosa%20st.jpg Guess_ABBY_LargeTopZipS.gif

Guess väskor - kan aldrig bli fel... Dessa är från vårkollektionen, höstkollektionen alldeles nyhemkommen

eller

DaisySaddle.JPG Daycourting.JPG

George, Gina & Lucy - definitivt annorlunda och inte så vanligt i Sverige...

Fast det är klart - har man siktat in sig på en LV väska så är kanske detta ingenting....

Last edited:
Köp försvarets gasmasksväska, håller garanterat längre än en Gucci eller L.V och lägg sedan ett presentkort/pengar till valfri väska i den.

Att köpa handväska kan för vissa kvinnor vara en komplicerad, närmast religiös ritual som måste innefatta dom fem närmaste väninnorna och ett par veckors spring i butiker med obligatorisk latte efteråt...

Om du vill safe:a och vara säker på att göra henne gla' så köper du en väska med Louis Vuittons klassiska emblem ist, allra helst en weekend-bag!

Så det viktigaste är egentligen bara att det står Louis Vuitton på den eller? :D:tuttar

Faktumet verkar kvarstå att pengar=>brudar.

Jag röstar också för en birkinväska, LV är så överkopierat att det kanske känns en smula förargligt att små fjortisar springer omkring med samma fast kopierat. Jag fick själv en svindyr diorväska men kände min inte alls motiverad att använda den när det finns folk som tror den är fejk fast jag har både kvitto och intyg ifrån butiken så den ligger mest och skräpar nuförtiden. Ett tränat öga ser skillnaden iofs.
Mulberrys bayswater är också en klassiker som aldrig går ur tiden, om man tycker att många har den (för många har den) kan man kanske köra på en annan färg än den mest klassiska "oak"

Lycka till, jag tror också hon kommer bli glad vilket som :)

Så det viktigaste är egentligen bara att det står Louis Vuitton på den eller? :D:tuttar

Faktumet verkar kvarstå att pengar=>brudar.

Nja, han kan väl själv handplocka en bukett nerpissade blomster från Humlegården och ge till sin kvinna på morgonen tillsammans med lite frukost likväl.
Det är tanken att man fixat något som gör det hela nice, Louis Vuitton embelm eller ej...

Så nej Majkie, chicks dig sweet words of affection :kiss
Och nog för att jag inte kan förneka att jag själv är lite småkåt på en LV-väska sen urminnes tider, så finns det saker som är ännu härligare that money just can't buy... :krama

Last edited:
så finns det saker som är ännu härligare that money just can't buy... :krama
En grabb med det här?

amex-black-card-centurion.jpg

Köp försvarets gasmasksväska, håller garanterat längre än en Gucci eller L.V och lägg sedan ett presentkort/pengar till valfri väska i den.

Att köpa handväska kan för vissa kvinnor vara en komplicerad, närmast religiös ritual som måste innefatta dom fem närmaste väninnorna och ett par veckors spring i butiker med obligatorisk latte efteråt...

Haha, vilken grov överdrift men jag håller nästan med dig. Det är därför kvinnor är från mars och vi ifrån jorden.

Försvarets gasmaskväska? Hm, skulle nästan bli gl'a om man fick en sån av någon bara sådär. Vilken onödigt bra-att-ha-pryl :tummenupp

Jag hoppas TS och hans brud varit tillsammans lääääänge.

Du vet väl att de varje år förväntar sig något finare än förra året?

Jag köpte en tygponny för 120:- på coop. "Det är tanken som räknas"

Det funkar :tummenupp

Jag hoppas TS och hans brud varit tillsammans lääääänge.

Du vet väl att de varje år förväntar sig något finare än förra året?

Jag köpte en tygponny för 120:- på coop. "Det är tanken som räknas"

Det funkar :tummenupp
Dumpa medan du har ungdomen kvar i blodet :nicka

En klassisk LV i brunt går alltid hem om hon gillar väskor oavsett modell. Tro mig hon kommer älska den och dig för all framtid.
Vad det gäller handväskor och tjejer så är LV, Dior, Gucci osv bra oavsett form och färg konstigt nog. Själv är jag nog lite petig men jag skulle iallafall älska den och använda den även om modellen inte va av den jag hade valt själv.
Finns inget bättre än killar som lägger ner lite tid och energi på att försöka hitta den perfekta presenten. Det är alltid tanken som räknas. ;D

Mitt, garanterat bergsäkra, tips är att det inte spelar nån som helst roll vilken väska du tjöper. Det kommer bli fel iaf. :mattias

Lägg pengarna på en burk vaselin som du kan smörja in din egen plånbok med istället. Den kommer förr eller senare bli rövknullad av henne.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT