Det stämmer att det sitter 18" på tidiga 750 och 1100 r cyklarna, har för mig att det var -89 som det blev 17" men är lite osäker på årtalet. Svårare att få tag på däck är det, men ska man ha en classica försäkring så är 18" fälgarna ett måste.3031246The one and only. Hojen som skapade definitionen sporthoj nämligen GSX-R 750. Hade själv en 85a en gång i tiden. Enda klagomålet jag hade på den (vad jag kan minnas) var att i långa högfartsböjar så hade bakändan en tendens till att orma sig. Till 86 års modell så förlängdes svingen och då försvann problemet. Bortsett från det inget speciellt problem. Jo förresten, kamkedjesträckarna kunde rassla vid tomgång. Om jag inte minns fel så hade den 18" fälgar. Kan vara svårt att hitta bra däck i den dimensionen.
Nackdelen är att "klassikerna" är ganska dyra i inköp i förhållande till nyare hojar. En Blade är nog inte många tusenlappar dyrare tex. Dessutom gick R:en i klass sju så den var svindyr att försäkra. Kanske inte gäller med veteranförsäkring?