Tipps om "klassiker"

Som subjektiv Gixxerägare ( se avatar:D ) eller Suzukidåre, vad man nu vill kalla det så säger jag bara:
-1100 86-87, nästa år 88, kostar 488kr/hel/ hel om du går med i CSCS ( ClassicSuzukiClubScandinavia) och tecknar en MHRF-försäkring, du måste dock varit medelm i ett år för att få teckna försäkringen.

Är en veteranförsäkring med begränsningar, men ändå...nu med 32%-höjningen på trafiken så blev påslaget en 50lapp har jag för mig:D

Men som hoj betraktat..som en T34...:D :D :D

Som subjektiv Gixxerägare ( se avatar:D ) eller Suzukidåre, vad man nu vill kalla det så säger jag bara:
-1100 86-87, nästa år 88, kostar 488kr/hel/ hel om du går med i CSCS ( ClassicSuzukiClubScandinavia) och tecknar en MHRF-försäkring, du måste dock varit medelm i ett år för att få teckna försäkringen.

Är en veteranförsäkring med begränsningar, men ändå...nu med 32%-höjningen på trafiken så blev påslaget en 50lapp har jag för mig:D

Men som hoj betraktat..som en T34...:D :D :D

Låter bra, men något som inte framgick är om den kan vara registrerad med lägre effekt, är bara 18bast :rolleyes:, detta kanske du har koll på?

Hojen ska vara i orginalskick, dvs fulleffekt, OM den är ändrad måste man kunna bevisa att detta är gjort under "tiden" dvs för 15-20år sedan, s.k. tidstypisk ändring.
Det är lite kinkiga när det kommer till skick osv, men med tanke på den låga premien, man ska också veta om att hojjen får bara användas till "nöjeskörning", inte pendla till jobbet..

Kolla in www.mhrf.se å kolla in villkoren.

Urgixxer är ett klockrent köp, odödlig motor, svampigt chassie men inget som lite Öhlins kan råda bot på!

Hojen ska vara i orginalskick, dvs fulleffekt, OM den är ändrad måste man kunna bevisa att detta är gjort under "tiden" dvs för 15-20år sedan, s.k. tidstypisk ändring.

Urgixxer är ett klockrent köp, odödlig motor, svampigt chassie men inget som lite Öhlins kan råda bot på!
Öhlins är tillåtet, s.k. tidstypisk ändring? Märkligt att strypningar inte tillåts i så fall.

Jag kan inte svara exakt vad som är tillåtet eller inte, bara att det är ganska kinkigt att få igenom hojjen för att få en MHRF-försäkring, även när det gäller classicaförsäkring, tex om man bytt fälgar till ett par modernare så tar dom inte hojjen
Mina hojjar har varit i det skick att det inte finns nått att anmärka på, så vart gränsen går, törs jag inte svara på..

Uttryckte mig kanske en aning slarvigt om det där med strypningar.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...