Tippa Sviestad!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
125 Std
1:
2:
3:

250 SP
1:
2:
3:

125 Racer
A-förare
1:
2:
3:

B-förare
1:
2:
3:

250 Racer
A-förare
1:
2:
3:

B-förare
1:
2:
3:

Rookie 1000
1:
2:
3:

Rookie 600
1:
2:
3:

600 Std
1:
2:
3:

Superbike
1:
2:
3:

Last edited:
Mattias skrev:
Vi kan tippa bottenstriden i 250R rätt så enkelt iaf. ;)

Webes trophy 250 Racer slutar såhär...med varvtider....

1. Nyteknik(Bästa varvtid 58.50)-Är den som verkar kommit bäst överens med sin hoj och med lite hjälp av rutinerade racerrävar får han till hojen så den går som ett spjut, eller iaf tillräckligt för att hålla undan för.....

2. Goodstuff(59.50)-Som har en av fältets vassaste hojar rakt fram men som inte riktigt kommit underfund med den i tid till racet. Goodstuff är en förnuftig man och tar sig hellre i mål än tar i för hårt. Därför för han släppa Nyteknik men slår

3.Teddy(1.00.00)-Som trots allt får till hojen hyfsat och är med och slåss med Goodstuff, dock tar Goodstuffs brutala motor ut sin rätt på den långa rakan och Teddy blir tvungen att släppa, han slår dock den snabbaste av alla som är

4.Offkeff(58.00)-Felloff kvalar bäst eftersom hans fullkittade supermoppe för en gång skull håller. Tyvärr slutar det med grusätning denna gången också.

Chris Ash skrev:
Webes trophy 250 Racer slutar såhär...med varvtider....

1. Nyteknik(Bästa varvtid 58.50)-Är den som verkar kommit bäst överens med sin hoj och med lite hjälp av rutinerade racerrävar får han till hojen så den går som ett spjut, eller iaf tillräckligt för att hålla undan för.....

2. Goodstuff(59.50)-Som har en av fältets vassaste hojar rakt fram men som inte riktigt kommit underfund med den i tid till racet. Goodstuff är en förnuftig man och tar sig hellre i mål än tar i för hårt. Därför för han släppa Nyteknik men slår

3.Teddy(1.00.00)-Som trots allt får till hojen hyfsat och är med och slåss med Goodstuff, dock tar Goodstuffs brutala motor ut sin rätt på den långa rakan och Teddy blir tvungen att släppa, han slår dock den snabbaste av alla som är

4.Offkeff(58.00)-Felloff kvalar bäst eftersom hans fullkittade supermoppe för en gång skull håller. Tyvärr slutar det med grusätning denna gången också.

Jag, Teddy och Goodstuff har ännu inte haft tillfälle att mäta oss med den gode oFFkeFF på Sviestad. Men han kommer såklart satsa allt och lite till för att inte bli ifrånkörd av nybörjare – ingen omöjlighet att det slutar i gruset. Om det inte regnar på tisdag (då åker jag ju inte dit) får vi en fingervisning om ditt tips stämmer eller ej. Som läget är nu på söndag kväll håller jag din gissning för mycket sannolik. Dock skulle jag vara lite besviken på 58:50.

Nyteknik skrev:
Jag, Teddy och Goodstuff har ännu inte haft tillfälle att mäta oss med den gode oFFkeFF på Sviestad. Men han kommer såklart satsa allt och lite till för att inte bli ifrånkörd av nybörjare – ingen omöjlighet att det slutar i gruset. Om det inte regnar på tisdag (då åker jag ju inte dit) får vi en fingervisning om ditt tips stämmer eller ej. Som läget är nu på söndag kväll håller jag din gissning för mycket sannolik. Dock skulle jag vara lite besviken på 58:50.

Hur fort har du kört med 250:n då?

Kommer felloff till Sviestad på tisdag?

125 Std
1: Sören Jakobsen
2: Groucho
3: Ulrika Brodén
En del snabba danskar saknas och den överlägsne segraren Robert Gull så det blir Groucho som nyper andraplatsen precis före Ullis.

250 SP
1: Fredrik Dahlgren
2: Anders Larsson
3: Per Erik Viktorsson
Hemmafavoriten Dahlgren tar en ny seger i 250SP och Torkel gör ett fantomrejs på Brittan men det räcker "bara" till nyt personligt rekord och en femteplats.

125 Racer
A-förare
1: Håkan Olsson
2: Johnny Lacnak
3: Eva Hällström
Triots att hemmaföraren Lacnak lyckas pressa Olsson under första delen av racet blir det som vanligt i 125R ett nytt segertåg för Olsson.

B-förare
1: Nikola Milovanovic
2: Cedric Cornell
3: Ronnie Sundström

250 Racer
A-förare
1: Fransson
2: Nordgren
3: Harms
Fransson kniper förstaplatsen före Nordgren och Harms, Kihlander och Corneliusson

B-förare
1: Filip Åhrberg
2: Mattias Eriksson
3: Pär Utterström
Filips nykittade Honda går som den ska och det visar sig räcka till bra i ett fält där det kraschas på en del håll och bryts pga "elfel" på andra. Mattias Eriksson hittar lite "gammal" form och nyper Utterström på sista varvet.

Rookie 1000
1: Alexander Lind
2: John Tjelander
3: Richard Magnusson
MrLind kör återigen om alla på yttern men den här gången iut ur Esset och all undrar hur fan det gick till. Swedie testar maskrosfältet ut ur Sviestadsböjen medan Oscar fjuttar runt i Torparn och det duger till en fjärdeplats.

Rookie 600
1: Patrick Packalén
2: Tobias Larsson
3: Erik Jorpes
packaléns finska arv tar ut sin rätt och han vinner på ren jävla vilja. Spyan får ge sig men är lika glad för det och Jorpes lööövar sig in på pallen. Stort manfall även i täten bäddar för lite skrällar på topp 10.

600 Std
1: Christer Miinin
2: Christian Nilsson
3: Anders Brink
Eftersom en del av favoriterna ( Nilsson och Andersson) kör Veidec blir det en uppvisning av Miinin som dominerar före en klunga av förare där Christian Nilsson tar andraplatsen framför en fullt satsande Brink.

Superbike
1: Pär Johansson
2: Christer Miinin
3: Peter Söderholm
Spannmålsbonden Johansson knäpper teamkompisen Miinin på näsan och tar segern i en stenhård fight. Söderholm distanserad trea.

Själva ska jag ta mig i mål och inte komma sist - räknas det om man även räknar in de som DNF:ar? Borde göra det tycker jag....

Last edited:
Chris Ash skrev:
Hur fort har du kört med 250:n då?

Kommer felloff till Sviestad på tisdag?

Vet inte hur fort jag kör. Men 58:50 skulle vara långsammare än jag körde med en R1 för sex år sedan – vill vara snabbare.

oFFkeFF ska ha skruvat ihop hojen i helgen och jag hoppas det har gått bra. I så fall kommer han till Sviestad på tisdag.

Teddy ska ge sig och sin Honda 250 en chans till. Sedan...

Goodstuff skrev:
250 Racer
A-förare
1: Fransson
2: Mårtensson
3: Nordgren
Fransson kniper förstaplatsen efter en stenhård fight med Mårtensson. Nordgren tar en hyfsat säker tredjeplats för Harms, Kihlander och Corneliusson

B-förare
1: Filip Åhrberg
2: Mattias Eriksson
3: Pär Utterström
Filips nykittade Honda går som den ska och det visar sig räcka till bra i ett fält där det kraschas på en del håll och bryts pga "elfel" på andra. Mattias Eriksson hittar lite "gammal" form och nyper Utterström på sista varvet.

Nu är jag ganska så säker på att både Mårtensson och ev även Fransson ska köra EM i Ungern istället så mitt tips på tredjeplats blir Robin Rocket bara för att han har det coolaste namnet jag sett i en startlista! :lol Och jag har all rätt i världen att skratta åt underliga namn bara så ni vet det! Hä hä... :D

250r

Bland a-förare, Tror jag det står mellan Fransson med lägst odds, Janne har visat sig halvvass på träningarna, med en sjukt snabb hoj, och nordgren ska väl alltid vara med där och slåss.
Outsider är dobrich, men ingen vet statusen på hans hoj om han fått ihop den sen anderstorp.

B-förarna. Tja, vi är fanken 8-9 stycken.. Placeringsmässigt, noll koll, jag vet bara att jag siktar på att åka 56'or, som är ganska högt siktat med tanke på att jag knappt fått köra nåt i år. Vad jag sett so far är att Nyteknik kör bra, men hans hoj går som en påse skridskor. Gubbstuff och Teddy har inte kommit underfund med racern riktigt ännu. Mattias E kommer nog hitta mer och mer fart och hans honda går rätt bra. Stellan kör alltid bra, och brukar vara den b-förare som kör jämnast och rätt fort. Sen har vi dansken nielsen som körde rätt ok på anderstorp.
Jag tar inte sikte på att åka ifrån alla nya, utan bara att få upp farten på mig själv och kunna minska avståndet till a-förarna..
Skruvar ihop hojen ikväll, och ska ner och förhoppningsvis få ett smärtfritt testpass på sviestad imorgon.

edit: De som är borta på EM är Mårtensson, Fredde och Lindfors(beroende på om han fixat sin aprilia).

oFFkeFF skrev:
Vad jag sett so far är att Nyteknik kör bra, men hans hoj går som en påse skridskor.

Så illa går den inte. Bara på rakan hade jag lite trögt att komma upp i fart senast. Och det kanske berodde på den starka vinden. Ska gå ner ytterligare lite i storlek på huvudmunstycke och hoppas att det börjar snurra lite ivrigare på rakan då.

56-tider är en djärv satsning från dig som körde 1:02–1:10 förra året. Det vore värt respekt.

Nyteknik skrev:
.....

56-tider är en djärv satsning från dig som körde 1:02–1:10 förra året. Det vore värt respekt.

56'or är alltid respektabla men Filip har kör fortare än så och hamnat på akuten förra året ledde det till pallen....

Nyteknik skrev:
Så illa går den inte. Bara på rakan hade jag lite trögt att komma upp i fart senast. Och det kanske berodde på den starka vinden. Ska gå ner ytterligare lite i storlek på huvudmunstycke och hoppas att det börjar snurra lite ivrigare på rakan då.

Nja, Förra årets sviestad-sm tider gav mig inte mycket rättvisa eftersom jag hade en trasig handled som gjorde att det gick långsammare och långsammare ju längre helgen gick.
Sista b-racet gick det mer som jag själv tyckte det skulle göra, tog det rätt lugnt och åkte 58-59 ganska enkelt, sen tog kondisen slut halvvägs in i rejset och jag förlorade andraplatsen på det.
Jag hoppas jag själv kapar c:a en sekund från förra året, och hojen den andra sekunden.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti