Tippa Sviestad 29/8

Finns det nån som ska köra Rookie1000 som är riktigt, riktigt jävla långsam... som kan tänka sig släppa ytterligare lite på gasen så att jag kan haka på och lära mig hitta runt? :gnissla

Diablo skrev:
Finns det nån som ska köra Rookie1000 som är riktigt, riktigt jävla långsam... som kan tänka sig släppa ytterligare lite på gasen så att jag kan haka på och lära mig hitta runt? :gnissla

Svistad är lätt. Håll stumt hela långrakan och genom knicken. Ta dig igenom bergskurvan utan att vurpa. Kör bra fort ut på rakan. Tvåan genom esset. Fullt löd bort till torparn. Torparn finns det ingen som vet hur man ska ta. Och sen är du ute på långrakan igen. Upprepa några gånger så sitter det :tummenupp

Don Quixote skrev:
Svistad är lätt. Håll stumt hela långrakan och genom knicken. Ta dig igenom bergskurvan utan att vurpa. Kör bra fort ut på rakan. Tvåan genom esset. Fullt löd bort till torparn. Torparn finns det ingen som vet hur man ska ta. Och sen är du ute på långrakan igen. Upprepa några gånger så sitter det :tummenupp

Tack! :tummenupp (Är det bara i bergskurvan man ska undvika att vurpa?)

Don Quixote skrev:
Precis så kör jag, förutom att jag vurpar i Torparn.

Strandelin skrev:
Använde min LOTTO-slumpgenerator och kom fram till.

600CC:
1: 68
2: 40
3: 99
4: 78 Jorpes
5: 9
6: 23 DonkiKong
7: 62
8: 61
9: 38
10: 4
11: 20
12: 66
13: 39
14: 26
15: 42
Oj, det var hyggligt! O din slumpgenerator har placerad DonkiKong Bakom. Fett!

Diablo skrev:
Tack! :tummenupp (Är det bara i bergskurvan man ska undvika att vurpa?)

Jo, men manskatydligen vara bra jäkla nära att vurpa där varje gång för att det ska gå fort... i alla fall enligt Stellan Folkesson som körde redigt fort där för några år sen i Superstock. Det var nämligen hans svar på hur han bar sig åt.. :D

/B

Strandelin skrev:
Använde min LOTTO-slumpgenerator och kom fram till.

600CC:
1: 68
2: 40
3: 99
4: 78
5: 9
6: 23
7: 62
8: 61
9: 38
10: 4
11: 20
12: 66
13: 39
14: 26
15: 42

:rolleyes: :rolleyes: inte ens med pa listan ser inte bra ut....

Rookie 600:

Efter att ha tittat på träningen 17/8 tippar jag nr 68 topp 3.
Jäklar vad han körde :Bugar

I övrigt lär det bli en tät fight mellan Mad Mats, Strandelin, Björn och Sandell.
Mad Mats har insett hur snabbt det egentligen går att köra i Torparn.
Strandelin är taggad som fasen efter att ha vilat sig i form i Medelhavet.
Björn har lärt sig starta och kör riktigt snabbt i esset.
Sandell petar ner till tvåan inför esset och sen ser man bara ryggen av honom, tippar hans bästa tid 56.5

Lycka till alla ni som ska köra!
/Kicki

Last edited:
"I rocky600 blir det lågoddsaren Tobbe först, sen Iceman-Jocke som fått upp tempot rejält efter lite riktig RR och tredjeplatsen kniper DQ." (inskickat av stavgren.)

Tack för komplimangen Stavgren, men tyvärr så regnade samtliga träningspass samt 2 st tävlingar bort på Ulster/NordIrland, så det blev inte mkt körning...

Jag fick köra production 600:a racet (med förare/dårar från hela världen) utan ett enda komplett varvs träning i torrt på världens snabbaste mc bana/landsväg...
Dödsångest kan jag lova, men efter några varv kändes det bättre fast loppet rödflaggades pga olycka efter 4-5 varv.
Banan är så ojämn att allt skramlar loss, när jag skulle ställa upp för start i supersport, så lossnade en kylslang och duschade både mig & hojen med varmt vatten - bara att rulla av - jäv... deprimerande kan jag lova...

Spännande bana dock... de flesta kurvorna var som högfartsböjen på sviestad fast med kass asfalt, höga slänter, staket och trädalleer precis vid vägkanten.
Alla kurvor är typ 180-250 km/h OCH HELT SKYMDA, man ser inte exit någonstans, det var nog det värsta/svåraste.
Det finns ingen, och då menar jag verkligen ingen som helst avåkningszon någonstans så känslan är minst sagt väldigt speciell i de otroliga farter man har runt banan.
Banrekord i år var 205 km/h i snitt på ett varv som är 1,2 mil på taskig landsväg, då förstår nog alla att det går rätt fort.

50.000 åskådare och alla är riktigt intresserade och entusiastiska - fantastisk stämning...

Vi ses på Sviestad

Mvh,
Joakim

stavgren skrev:
Bara Marcus #79 orkar hålla sig lugn vid varvningarna tror jag han fixar förstaplatsen i 1000...

I rocky600 blir det lågoddsaren Tobbe först...
Visst är det gay att citera sig själv :tungan

Resten av inlägget var väl inte så lysande...

Synd att DQ's hoj la av efter första varvet.... han som ledde o allt.

Att han tog sig i mål på en 6:e plats e väldigt stort för en hoj som går på 3 cylindrar o inte e en traja.....

DQ verkar nöjd med sällskapet iaf....

Bifogat

• björn - ullis.jpg
    björn - ullis.jpg
    93.4 KB · Visningar: 96
Ser på bilden nästan ut som det lyser ett rött hjärta i pannan på honom. Beror det på sällskapet kanske? :hihi

Äh, det var juh efter andra kvalet som hade gått jättebra vill jag minnas. Klart man ser glad ut :)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back