Tippa Pro Superbike Karlskoga

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
Backlund blir nog svårslagen. Hoppas på Watz men han börjar bli gammal nu...

Håller med, Watz har sett sliten ut denna säsong med klena resultat(;)) men tror att han gör en sista kraftsamling och hamnar topp -4.

Ska försöka skriva lite. :p

Lundh
Backlund
Hanson
Watz
Mårtensson
Papunen
Jorpes
oFFkEFF
Nikola Milovanovic på sparkcykel
Biaggi

;))))

Vem vågar sätta emot?

Jag sätter emot, en guldpeng?

Så här ser rätt rad ut:

Lundh
Backlund
Nilsson
Watz
Petter
Mårtensson
Papunen
 

MC Doktorn

Guest
Backlund är favorit och Lundh kommer utmana om segern resten kommer en bit efter.

Sedan tror det kommer bli stenhårt .

Mitt tips

1.Lundh
2.Backlund
3.Nilsson

Ska bli intressant och se om någon av privatförarna kan komma topp 3 igen
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Fast där har ju Watz vart före redan i år. Men samma race så drog ju backlund iväg nåt fruktansvärt innan han stod på huvudet.

Watz är duktig och en av få som kan köra sina bästa tider i slutet av ett race men till mitt försvar för min förlust mot honom förra gången så funkade min original bromspump bara halva racet och då hade jag som mest ett par tre sekunders lucka men sen var det bara för mig att börja bromsa tidigare och tidigare för att hålla mig kvar på banan.

Om spekulationerna ska bygga på tidigare prestationer och vi tror att alla kommer att köra ungefär som vi gjort tidigare så är Backlund och Lundh i en klass för sig vad gäller varvtider. Inga andra som kört flera tider under 5.5 på race. Däremot har inte Lundh kunnat starta tidigare så ska han rå på Backlund så måste han nog fixa starten också.

Jag och David har gjort grymma starter och det gjorde även Papunen senast på Falkenberg, från tredje startled var han trea i första böj men fick sen tyvärr ett släpp i utgången av chikanen. Jag och David har tidigare kört låga 6or medan Papunen kört några höga femmor på kval. Vi behöver förbättra oss ca en halv sekund för att matcha Backlund och Lundh.

Det roliga med det här racet om man är publik är att det faktiskt finns minst 10 förare som alla har chans på pallplatser.

Både jag och david har god chans att vara bra med från början och ligga i ledning men vi måste lära oss gasa mer och få med oss mer fart ut på rakan för att få till de låga tiderna backlund och lundh fixar. Sen gäller det ju att hålla sig på hjulen med. Brukar alltid vara nån i toppen som står på örat.

Nu på träningen idag kändes det som att vi som var där alla åkte ungefär lika fort. kommer tyvärr inte in på mylaps så jag kan kolla.

Ser fram emot ett kul race, håller tummarna för att det blir tort!
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Jag hoppas ju såklart på bla Mortenzoni, men jag hoppas även att ni supportgröna kan göra som sist, dvs vara före den gröna som förväntas prestera bäst.

Lycka till!

Kan bli tuft.

Freddy körde riktigt bra på träningen i går och var nog snabbast på banan.

För mig själv så gick det askass. Renoverade framgaffeln i förra veckan och bytte packboxar, olja, och kompresionsskruv. Så nu får jag det inte inställningarna att fungera alls. Körde 1 sek långsammare mot personbästa.
Har 3 pass innan race varav ett är kval. Förhoppningsvis hittar jag inställningarna igen.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Du har ju stuckit ut hakan och pratat om 5:eek:r så nu är det upp till bevis och undanflykter som konstig gaffel, gamla däck, fel lufttryck etc godtas inte. Full gas bara! ;)

Jag har massor med utrsäkter :tummenupp
Största är nog att det har regnat dom flesta passen jag kört , och inte haft en fåntrat till chans att bättra mig. Men jag borde i alla fall ha kört ett antal varv på 6or. Men har inte ens gjort det. Och nu strular gaffeln som lök på laxen.

Men jag ger mig inte innan den feta tanten har sjungit. :tuttar (min fru alltså)
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
David & Petter flyger iväg i starten, sen dyker väl Backlund om på nåt bananskal nåstans...

Eskil, här du får extra:
images
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Watz
Backlund
Lundh

Inte en enda krasch blir det heller!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top