Tippa Falkenberg 250R

Goodstuff skrev:
B-racet vet du ju. På Brno körde de race med SBK/250/125. Han fick bara stryk av Miinin men spöade Hellström och Håkan Olsson bla.
Varken jag eller någon annan ifrågasätter att Oscar är en duktig förare. Han vann ju Rookie 1000. Det gör man inte utan vidare. Men Oscars lovsång har blivit en outhärdlig slagdänga vars envisa refräng får nytt liv så fort det diskuteras resultat och prognoser. Att han spöade två snabba 125-förare på Brno låter inte som någon utomjordisk prestation. När han står på pallen i ett 250-SM race med vasst motstånd då ska även jag gratulera ordentligt.

Nyteknik skrev:
Varken jag eller någon annan ifrågasätter att Oscar är en duktig förare. Han vann ju Rookie 1000. Det gör man inte utan vidare. Men Oscars lovsång har blivit en outhärdlig slagdänga vars envisa refräng får nytt liv så fort det diskuteras resultat och prognoser. Att han spöade två snabba 125-förare på Brno låter inte som någon utomjordisk prestation.

Nästan lika outhärdligt som ditt gnäll om ojämnt material, eller lovsången om din egen superba teknik :tungan (Men bara nästan) ;)

Nyteknik skrev:
Att han spöade två snabba 125-förare på Brno låter inte som någon utomjordisk prestation. När han står på pallen i ett 250-SM race med vasst motstånd då ska även jag gratulera ordentligt.

Eva körde 250...

Förbered en gratulation, för på Falken så ska jag stå på pallen! :näsblod

Goodstuff:
Jag fick inte spö av Miinin, för vi körde inte i samma race!

oFFkeFF skrev:
Nästan lika outhärdligt som ditt gnäll om ojämnt material, eller lovsången om din egen superba teknik :tungan (Men bara nästan) ;)
Du tycker det är outhärdligt för att du vet att det är sant. :tungan

Allvarligt talat: har du några tider om Falkenberghelgen?

Nyteknik skrev:
Varken jag eller någon annan ifrågasätter att Oscar är en duktig förare. Han vann ju Rookie 1000. Det gör man inte utan vidare. Men Oscars lovsång har blivit en outhärdlig slagdänga vars envisa refräng får nytt liv så fort det diskuteras resultat och prognoser. Att han spöade två snabba 125-förare på Brno låter inte som någon utomjordisk prestation. När han står på pallen i ett 250-SM race med vasst motstånd då ska även jag gratulera ordentligt.
"Oscars lovsång" är ju på grund avflera orsaker, tror jag.
1. Han är snabb, förvånande med tanke på hur han körde 2003. :D
2. Han har många kompisar som hejar på honom här på SH, eftersom han är en trevlig kille. Det ligger liksom i sakens natur att man hejar på en polare eller hur? Är man trevlig får man dessutom fler supportrar.
3. En del tycker det är kul att Oscar som fyrtaktspilot kan komma in och köra fortare än tvåtaktstalibanerna. Iofs barnsligt men uppenbarligen så för en del.

Dessutom är du snabb som en kobra att hugga när det vankas tuppfäktning och din skiva börjar också bli ganska repig gällande de andras övertag på diverse sätt och hur bra det hade gått om ej ditten eller datten. Det är inte sällan som du börjar utmana och härja. Som jag sa tidigare: Som man ropar får man svar.

Nyteknik skrev:
Du tycker det är outhärdligt för att du vet att det är sant. :tungan

Allvarligt talat: har du några tider om Falkenberghelgen?

Skryt utan självinsikt är alltid outhärdligt :tungan

Fredagsträning, kval på lördag och race på söndag som vanligt, men vid vilka tider det är vet jag inte ännu(betalade startavgiften igår), så har inte fått nån startbekräftelse ännu.

Goodstuff skrev:
B-racet vet du ju. På Brno körde de race med SBK/250/125. Han fick bara stryk av Miinin men spöade Hellström och Håkan Olsson bla.

Oscar vann sin klass, Miinin körde enligt nya Superbike reglementet, dvs ett annat race.. Oscar körde med 1000cc twin och 750cc fyror. Han vann med 25 sek över en Fabio på en Camel-lackad GSX-R. Därefter kom Håkan och Eva.

/Joakim

Edit: Oj va sen jag var

Last edited:
Goodstuff skrev:
Det är sannerligen skitsvårt att tippa 250R.

1. Harms
2. Dobrich
3. Nordgrens Wild-card :D
4. Kihlander
5. Håkansson

Dobrich och Kihlander är chansningar pga bägge har vevaxelstrul på sina raketer.

Efter att läst alla inlägg så ser jag ovanstående som det bästa hittils. Men jag säger som till Anderstorp det blir en TSR som vinner (fast där hade jag fel). Angående Wild-card har jag inte någon förare klar ännu utan väntar på någon med stålar att göra en snabb hoj (om den finns kvar då vill säga)

oscar skrev:
Förbered en gratulation, för på Falken så ska jag stå på pallen! :näsblod
Men de flesta av dina riktiga motståndare kommer ju inte vara där; Cajback, Sjölund, Corneliusson m.fl. Med några undantag blir det väl B-laget som gör upp om platserna på Falkenberg.

Nyteknik skrev:
Men de flesta av dina riktiga motståndare kommer ju inte vara där; Cajback, Sjölund, Corneliusson m.fl. Med några undantag blir det väl B-laget som gör upp om platserna på Falkenberg.
Corneliusson ska köra men Sjöström kör EM.

Nyteknik skrev:

Ja då är det ju inte värt ett piss! Synd!

Nyteknik skrev:
Jag förstår det. Men du får ju fler chanser. På Sviestad kommer kanske hela 250-fältet ställa upp igen och du kan visa var skåpet ska stå.
Synd att det inte är VM :rolleyes:

Man blir ju bara för less på Nytekniks negativa, naiva och oproffesionella uttalande om andra förare...

Håll dina tankar för dig själv, du är ju bara för patetisk!

Allt slår ju bara tillbaka mot dig, vet av egen erfarenhet i en annan idrott folk som har haft svårt att överhuvudtaget fått sponsorer p.g.a uttalanden.

trille skrev:
Man blir ju bara för less på Nytekniks negativa, naiva och oproffesionella uttalande om andra förare...

Lägg till: Rolig så är din beskrivning fullständig :hihi

Jag har inte lyckats se honom köra nån gång... han verkar meka mest eller försöka rullstarta sin hoj. :lol

Last edited:
Nyteknik skrev:
Men Oscars lovsång har blivit en outhärdlig slagdänga...
Den har en gladare och muntrare ton än din gnälliga enackordsvisa jag-är-egentligen-bättre-än-Oscar-och-egentligen-bäst-av-alla.

trille skrev:

Håll dina tankar för dig själv, du är ju bara för patetisk!

Allt slår ju bara tillbaka mot dig, vet av egen erfarenhet i en annan idrott folk som har haft svårt att överhuvudtaget fått sponsorer p.g.a uttalanden.

Äh, gnällröv! Det är en del av det psykologiska rävspelet, passar det inte så sätt upp honom på ignore-listan.

*/ ?>
Back