Tippa B-racevinnarna på söndag!

Just nu leder Fredrik Johansson (Plåtis) med en KTM Superduke i BoTT klassen.
ca 2 sekunder till närmaste bakom... och som han sa själv "nästa kval ska jag börja ta i lite!"

För dom som är på plats kan man se på Live Timing.. tyvärr har jag inte klurat ur hur man skulle kunna exportera ut det till "utsidan" av nätvärket här... men det ska ordnas till SM nästa år ;)

//håkan

EDIT: anmälsningslitan uppdateras direkt härifrån för er som vill se exakt vilka som är anmälda i vilken klass... och alla med en röd * innan sitt namn är på plats o ska tävla!

Last edited:
Pressen vart för stor. Kom inte ut på första tidsträningen pga att vattenpumpen läckte. Mekade å letade delar hela förmiddagen.

Ut på andra där jag hade fått olika tips hur jag skulle gå tillväga. Var tvungen att lägga 59e blankt för att få vara med å komma vidare ur min grupp ungefär. Hade intalat mig själv att ta det lugnt första 5varven!!! första varvet runt 1.04, andra 1.01, tredje 59.49(PB) skulle blitt en 57-58(tänkte jag för mig själv) bromsade för tidigt in i torparn men flöt på bra ur endå. jaha laddar väll rakan å ser vad som händer iaf tänkte jag kom ikapp skaran rätt snabbt. jag har för lite respekt för bergskurvan så gick in med en fart jag inte kunde bemästra. fram eller bakhjulssläpp som följd.

700pix för 4varv. kul var det iaf. Får tacka alla för all hjälp! A-racing, Gull-racing Peppe.K och alla ni andra jag har glömt!

FAN

Kanon kul dag!!
Hoppas alla är nöjda och glada.

Enda negativa var att man glömde solskyddskräm och ser nu ut som en överkokt kräfta :död

Mattias skrev:
2277116 Jag blev nia. :banana
Jag kom före sege, det var det viktigaste av allt.

Nänänä, det är över mållinjen som räknas. Glider förbi dig i touringtempo och håller dig bakom ovetandes om att tiderna ska slås ihop, annars hade jag drygat ut försprånget behövliga 2 sekunder LETT!

Hrmpf.

Plåta vann överlägset på SuperDuken. :banana Även Håkans första seger blev överlägsen då Fredrik gick av i esset men som tur var kom han ut igen. Grattis båda. :tummenupp

Neutral skrev:
2277491 Plåta vann överlägset på SuperDuken. :banana Även Håkans första seger blev överlägsen då Fredrik gick av i esset men som tur var kom han ut igen. Grattis båda. :tummenupp

Har Plåta kört ngn annan RR förut?

flugan skrev:
2277507 Har Plåta kört ngn annan RR förut?
Det var hans första rr-tävling men som så många andra bra i rr så har han kört cross på hög nivå tidigare. Han har en märklig förmåga att kunna köra runt 55 på Sviestad med i stort sett vilken hoj som helst verkar det som.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman