Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:2145046Denne kan i så fall kanske svara på vad den där mistluren i ”Tintin i Tibet” som munkarna blåser i kallas för?
Den har ett NAMN. Inte bara en benämning.korvgubbe skrev:2145060Tempelhorn?
Nyteknik skrev:2145065Den har ett NAMN. Inte bara en benämning.
Tack för ansträngningen men det är något mycket större och i berättelsen har den ett svenskt (försvenskat) namn som antyder hur den låter.korvgubbe skrev:2145069Dung Chen..
Nyteknik skrev:2145331Tack för ansträngningen men det är något mycket större och i berättelsen har den ett svenskt (försvenskat) namn som antyder hur den låter.
Ingen som kan sin Tintin?![]()

HanneZ skrev:2145373Hagster kan en del!![]()

Du har Tintin i Tibet hemma? Härligt! Ja, hör gärna av dig när du har tittat. Har Googlat utan framgång...Victor skrev:2145358Om det står i det albumet kan jag kolla det ikväll, annars kan du PMa forumets Tintin-lookalike Hagster. Han MÅSTE ju veta.
Det enda avgassystem jag äger är det på Biltema uppdaterade som sitter under min Opel.Dr.Bike skrev:2145369Ska du döpa ditt avgassystem?![]()
Markus skrev:2145532Tintin har fåniga kläder och skor, löjlig frissa och nördig näbb. Plus att han hänger med en tjejhund, är det det ni har gemensamt?
Aaaarghh!Victor skrev:2145643Och han lär ju vara Haddocks bitch.

Minns jag fel? Det är inte viktigt men jag söker ordet som skulle passa bra i ett sammanhang där jag har en lucka att fylla och mitt hörselminne säger mig att det är det här ordet jag söker (hörde Tintin som inläst serie för hundratio år sedan). Första svensk versionen -90? Skojar du? Originalet är ju 30-40 år och säkert dröjde det inte mer än ett par år för den att komma på svenska. Nåja, kan det ha varit "Blå Lotus"...?Victor skrev:Men angående blåsinstrumentet är jag lessen, det näms inte vad det heter i den upplaga jag har iallafall. Den är tryckt -90 och är förmodligen den första svenska versionen. Kanske det står i senare men jag tror inte det.
Nyteknik skrev:2145988Första svensk versionen -90? Skojar du? Originalet är ju 30-40 år och säkert dröjde det inte mer än ett par år för den att komma på svenska. Nåja, kan det ha varit "Blå Lotus"...?
Victor skrev:2146055Nja, jag vet inte om det är första. Det låter ju otroligt men det brukar ju stå vilken utgåva det är eller om det är en annan version. Nu stod det inte det så jag vet inte. Orginalet är från -60 så det borde ju ha utkommit tidigare.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |