Tingvall får mothugg"

• Thread starter Thread starter LillOrvar
  • Start date Start date
Marals76 skrev:
Chansen att de skulle komma förbi låsen är minimal. Skulle de mot all förmodan göra det hjälper de dock emot den stora massan:mattias
Kan vi få bort hälften av alla som kör onyktra på vägen är det en oerhört stor vinst för samhället!

Det behöver inte vara den som kör berusad som neutraliserar låset. Hur länge tar det innan kit och/eller manualer som fixar den saken dyker upp på postorder eller internet? Man kan dra paraleller med laserstörare/varnare, radarvarnare refexfärg för regplåtar etc. Då har man slängt miljarder i sjön.

Själv tror jag att det är milen som räknas när man kalkylerar olycksrisk. Självklart ska ingen köra berusad men en person med alkoholproblem kan köra påverkad lika långt/månad som 100 "Svenssons"
kanske gör under hela sitt liv.

Man kan jämföra med vanliga lås på t.ex. garaget. Ett gäng ungdomar som går förbi och får en "impuls" att bryta sig in kanske stoppas av ditt lås. "Proffsen" kommer dock inte att låta sig hejdas. Problemet är att man inte kan ändra på mänskligt beteende/dumhet med hjälp av tekniska lösningar.

Tacka journalister

Jag skickade just ett Tack-mail till Collin + bad honom att skriva om alkolås.

Om vi alla uppmuntrar journalister som är sakliga i sina artiklar och inspirerar dem till "lämpliga" artiklar så blir det lite mer moteld mot Tingvall och hans polare.

KjellF

Marals76 skrev:
Chansen att de skulle komma förbi låsen är minimal.
Tror jag nog inte på. Den som har tillräkig motivation löser den saken. I princip behövs väl bara en gummibälg som "blåser" i stället för föraren eller en dum kompis.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!