Tim tt assen 2010

Nästa år vill jag se: Spis och RDP på fabriksmaterial så dom kan hänga med i den första grupperingen och putta ner någon av dom "gamla" top fyra: Rossi, Lorenzo, Peddo eller Stoner från pallen i varje race.

Tror det kan vara ett ganska bra recept för att få roliga race i gp igen med riktiga krig om podiumplatserna och för att bryta den här top4 grupperingen som funnits lite för länge och som tar bort spänningen ur racen..

Och att få se Stoner sitta och grina i depåboxen för att han inte kom med på pallen är ju också riktigt bra tv.. :)

Ett rätt tråkigt 125 race denna gången, och Moto2 var inte heller särskilt nervkittlande. MotoGP var inte heller spännande, men det är ju ingen förvåning. Red Bull Rookies Cup, riktigt grymt!! Alex bra med på en 6, och var upp och nosade på ledningen ibland! Starkt.

... Och att få se Stoner sitta och grina i depåboxen för att han inte kom med på pallen är ju också riktigt bra tv.. :)

Sa efteråt att han fick uppumpade armar efter halva racet och att detsamma också hänt förra gången. Han hade ingen idé om hur problemet skulle lösas utan hoppades bara att det skulle gå över till nästa race.

Har själv aldrig haft detta problem i RR, däremot i cross. Lösningen var att åka mycket och ofta tills skiten släppte.

Skulle inte Ducati kunna skicka ut Stoner på morgon- och kvällspass på en crossbana eller är det inte samma slags armpump?

Sa efteråt att han fick uppumpade armar efter halva racet och att detsamma också hänt förra gången. Han hade ingen idé om hur problemet skulle lösas utan hoppades bara att det skulle gå över till nästa race.

Han hade ju nåt sånt problem i nåt race förra året också. De justerade kopplingen innan racet och Steve Parrish snackade nåt om att de hade problem med kopplingen. Om den är hårdare än vanligt kanske det inte är helt lustigt att han får lite armpump.

Parrish snackade också om att "alla" var överens om att Stoner skrivit på för Honda och Rossi för Ducati. Rossi var visst inte helt glad på att Lorenzo skulle få nästan lika mycket betalt som han.

Hur mjuka tror ni att deras "HARD"-däck är i förhållande till våra hockeypuckar? :)
Gillade fransmannens galna framfart sista varven. Kunde lika gärna blivit sandfållan, men han va ju inte nöjd över att komma i mål på hjulen heller så :)

Hur mjuka tror ni att deras "HARD"-däck är i förhållande till våra hockeypuckar? :)
Gillade fransmannens galna framfart sista varven. Kunde lika gärna blivit sandfållan, men han va ju inte nöjd över att komma i mål på hjulen heller så :)

Ja Rdp är den stora behållningen i motogp. Hade varit kul att se han på en fabrikare, men han hade troligtvis sladdat omkring på liknande sätt.. :) Han har gjort mycket bra ifrån sig denna säsong.

Kan inte släppa hur det måste kännas för Dani! Lorenzo kommer in o så andra året äter han upp alla på ett så självklart manèr.. Till råga på allt en landsman!! Detta efter all energi och slit som ett kärnkraftverk av farbror Puig som vänt ut o in på HRC Hondan jag vet inte hur många ggr ..

Dani körde bra idag inget snack, fast det måste ändå kännas fördjävligt idet Pedroska hjärtat :krama

Last edited:
Kan inte släppa hur det måste kännas för Dani! Lorenzo kommer in o så andra året äter han upp alla på ett så självklart manèr.. En landsman till råga på allt!! Efter allt slit av farbror Puig som vänt ut o in på HRC Hondan jag vet inte hur många ggr ..

Dani körde bra idag inget snack, fast det måste ändå kännas fördjävligt idet Pedroska hjärtat :krama

Syntes ju ganska väl hur besviken han var vid förintervjun...

Kan inte släppa hur det måste kännas för Dani! Lorenzo kommer in o så andra året äter han upp alla på ett så självklart manèr.. En landsman till råga på allt!! Efter allt slit av farbror Puig som vänt ut o in på HRC Hondan jag vet inte hur många ggr ..

Nja tredje nu.

Saturday's Dutch TT at Assen marked the first time that the prototype MotoGP World Championship has raced on the same track as the production World Superbike Championship in 2010.

Here are the fastest race laps for each manufacturer in each championship at Assen. The Dutch WSBK round took place on April 25.

Yamaha
MotoGP: YZR-M1 1m 34.626s (Lorenzo)
WSBK YZF-R1 1m 36.472s (Toseland)
Difference: 1.846s

Honda
MotoGP: RC212V 1m 34.525s (Pedrosa)
WSBK CBR1000RR 1m 36.312s (Rea)
Difference: 1.787s

Ducati
MotoGP: Desmosedici GP10 1m 34.761s (Stoner)
WSBK 1198R 1m 36.413s (Checa)
Difference: 1.652s

Suzuki
MotoGP: GSV-R 1m 36.219s (Capirossi)
WSBK 1198R1m 36.452s (Haslam)
Difference: 0.233s

Others:

BMW
WSBK: S1000RR 1m 36.373s (Corser)

Aprilia
WSBK: RSV4 1m 36.450s (Camier)

Kawasaki
WSBK: ZX-10R 1m 37.189s (Sykes)

Wow. Suzuki bara två tiondelar snabbare i MotoGP än i WSBK...iofs olika dagar och förutsättningar men ändå...och en dryg tiondel före Rea. Uruselt i GP Suzuki.

Wow. Suzuki bara två tiondelar snabbare i MotoGP än i WSBK...iofs olika dagar och förutsättningar men ändå...och en dryg tiondel före Rea. Uruselt i GP Suzuki.
Om det ändå vore ett Rocky-team, men det är ju för fan ett veteranfabriksteam. :arj

Han hade ju nåt sånt problem i nåt race förra året också. De justerade kopplingen innan racet och Steve Parrish snackade nåt om att de hade problem med kopplingen. Om den är hårdare än vanligt kanske det inte är helt lustigt att han får lite armpump.
Han har problem med höger arm så det borde inte vara kopplingen.

När Butter tog i och tillsammans med Stoner körde ikapp Jorge såg jag ett klassiskt race framför mig med rejäla satsningar från alla tre men fan vad fel man hade :gnissla

Som redan nämnts var RdP den ende som lyckades underhålla :yoparty

Jag vet att det bara är torsdag än men det blir nästan lite fånigt att önska bort Edwards som ändå lyckas komma så pass bra i fp1. Tänk om ingen i tjockie 1000 utom topp tre fick köra. Då skulle varken du eller jag få köra :( Fast jag kör ju inte längre, jag har uteslutit mej själv. Man kan tänka sej en mer ödmjuk inställning från oss som ändå är såpass långt från dessa övermänniskor som får köra motogp.
Edwards ska jämföras med sina konkurrenter i sin klass och när han börjar svamla om sina sponsorer mm som "ursäkt" för att inte köra fabrikshojen ser jag det som ett tecken på att han borde lämna plats för yngre, hungrigare förmågor. Colin är en bra förare, inget snack om det, men det känns som att han har fått sina chanser nu och kanske skulle varva ner i AMA eller WSBK.

[YOUTUBE-ID]9CZVZkX4C58[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...