Tillbaka på R1:a igen efter 15+ år!

Det kan ju ta hur lång eller kort tid som helst med leveranser...
Ibland kommer det grejor man köpte från USA på 4 arbetsdagar från lagd order och en annan gång tar det 5 veckor att få en smörkkniv från Bromölla...

Transporttiden inom Europa bör vara inom en vecka (enligt mig som jobbar med logistik). Men ofta ser det ut att ta lång tid eftersom man bokar transporten så snart man fått kundordern, men sedan ligger på materialet av en eller annan anledning under lång tid så att fraktbolager inte kan börja sitt jobb.

troligen är det just build to order som gör att det drar ut lite på tiden i ditt fall.
Jag vidhåller att det svåraste jobbet som finns är att frakta en kartong mellan två givna platser. Det finns ingen annan uppgift som jag sett folk misslyckas med så många gånger.

Jag vidhåller att det svåraste jobbet som finns är att frakta en kartong mellan två givna platser. Det finns ingen annan uppgift som jag sett folk misslyckas med så många gånger.
En gång i tiden jobbade jag på ett tryckgjuteri, och på grund av lite tajta leveranser och dåliga lager och en leverans av kass aluminium från Ryssland så hamnade linan jag jobbade på efter, och straffavgifterna för försenad leverans var så hög att vi hade varenda taxi som kunde köra eu-pall i skytteltrafik från östkusten till västkusten för att linorna hos kund inte fick stanna.
Varenda pall kom fram i tid, så vi kanske ska börja skicka frakt med taxi istället?

Och jag misstänker att alla taxiförare var extremt nöjda med jobbet med.

Det här har ju blivit en av de mer spännande trådarna på SH :)
Haha ja tänk förr när SH var enda stället som postades på typ.

Folk får komma tillbaka med sina "livet"-trådar :D

Känns väldigt surt just nu dock att inte kunna köra alls när det finns fina varma dagar fortfarande.

• Gilla
Reaktioner: RN

Känns väldigt surt just nu dock att inte kunna köra alls när det finns fina varma dagar fortfarande.
Hade jag inte sålt min gsxr hade du fått låna den. :hihi

EUs nya förpackningsdirektiv från 12:e Augusti 2026 som kanske spökar för nu måste firman som säljer inom EU ha en auktoriserad representant i mottaglandet som har ansvar för att förpackningen kan tas om hand och uppfyller all krav och etc etc så säljer man i 27 eu länder så måste den lilla firman göra det i var och ett land. Heja EU...skulle bli billig öl.

EUs nya förpackningsdirektiv från 12:e Augusti 2026 som kanske spökar för nu måste firman som säljer inom EU ha en auktoriserad representant i mottaglandet som har ansvar för att förpackningen kan tas om hand och uppfyller all krav och etc etc så säljer man i 27 eu länder så måste den lilla firman göra det i var och ett land. Heja EU...skulle bli billig öl.
Det kommer ta en stund men sedan har alla stora speditörer löst problemet för bara en liten extra kostnad för kund och exakt samma tjänstenivå.

EU skulle väl bli smidigare utan en massa administration som hindrar varuflödet, dags att såga av EU-politiken och bara ha kvar handel.

Swedie; jag hade tänkt ta FZ1:an till donken på Sveavägen ikväll, och höra med dig om du ville haka på, men förstår att det inte funkar. Jag tog lite obetänksamt en matlagningsöl och en till till middagen så jag kom inte iväg. Vi får kolla om det kan bli någon annan onsdag!

Inte misären att inte kunna köra alltså utan problembeskrivning, felsökning och sedan jakten på reservdelar.
Hoppas du får fart på knarren snart!

Swedie; jag hade tänkt ta FZ1:an till donken på Sveavägen ikväll, och höra med dig om du ville haka på, men förstår att det inte funkar. Jag tog lite obetänksamt en matlagningsöl och en till till middagen så jag kom inte iväg. Vi får kolla om det kan bli någon annan onsdag!
Går det att samlas där numera?
Räkna in mig på onsdag isåfall (y)

Vet inte, men hade tänkt kolla iaf! Samlas på Skogis och bomba in till stan i gammal god stil?
Fasen sist jag ställde upp mig vid Skogis en onsdag kväll blev jag bortkörd direCkt av farbror blå. Risk för att jag kunde organisera något brottsligt... :fyllisar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg