Old Badger
SportHojsentusiast
En bil jag hade för en massa år sedan gjorde samma då pumpen skar och slutade pumpa. Väldigt varmt på kort tid. Bärgning och betala en massa pengar för byte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Old school, nice! Kollat lite videos och hitta bara en raceputte som bytte och hela hans hoj är i smådelar. Vill helst slippa det... borde ju gå få loss termostathuset utan sånt jäkla bök.Slangen från kylarens vänstra sida leder rakt in i termostathuset. Du kan ju alltid plocka ur termostaten (om huset håller tätt utan) och köra. Reglera tempen med silvertejp på kylaren, ba.
hojen blev överhettad och det innebär väl vad jag vet övertryck i kylsystemet. Så i med korken till expansionskärlet åkt av ett snäpp så känns det rimligt och det som kommit ut är pga otätheten från expansionskärlet.Varför skulle termostaten ha orsakat detta läckage?
Varifrån kommer läckaget? Om det har läckt ur expansionskärlet som kokat över så kan det väl iofs vara så.
Har du koll på varifrån det läckt än?
Provstarta och den låter och går normalt och vid 71 grader så fortsätter den uppåt rätt fort.
Min teori är att jag helt enkelt byter termostaten oavsett och se vad som händer.
Tycker den ser helt normal ut. Lite låg (under glashuset) efter den varit startad men var före det synlig med 0.5cm till godo.Hur ser motoroljan ut?
Då kanske det iaf inte är topplockspackningen. Då brukar väl oljan bli mjölkaktig eller beige och man kan även få vit rök/ånga ur avgasröret.Tycker den ser helt normal ut. Lite låg (under glashuset) efter den varit startad men var före det synlig med 0.5cm till godo.
Oljan i sig såg inte skummig ut som att det vore kylarvatten i den.
Men frågan nu är ju, jag borde kanske fylla på kylsystemet och toppa av och se om den håller kylarvattnet eller om hojen börjar ryka...
Kan du läsa ut någonstans hur mycket kylarvätska den rymmer? Kan så mycket läckt ut när det blev varmt?Asså, va i h-lvete.
Jag tror det är INGET kylarvatten i hojen. Vart har det tagit vägen?
Jag kan inte ens se något vatten alls i kylaren alltså, snustorrt och ser inte ut ha varit något.

Så här mycket borde över tid vara otroligt synligt. Men har hojen haft nästan inget kylarvatten en längre period så kan ju det förklara vissa aspekter vid köptillfället...Kan du läsa ut någonstans hur mycket kylarvätska den rymmer? Kan så mycket läckt ut när det blev varmt?
Kan det vara någon kylslang/kanal som är täppt så det inte cirkulerar tillräckligt?
Byta termostaten och fylla upp och lufta ur den sen testa borde vara en ganska billig sak att börja med.
Går kylfläkten igång som den ska?
Jag hade ett kylarlock som var dåligt och snabbt tryckte ur sig vatten när den blev varm. Bytte och problemet försvann (det var en Husaberg så allt annat gick också sönder)
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |