Till oss som hånar Goldwings..

Kanske en sådan här då? :tummenupp
Synd att killen inte har matchande skinnställ bara.

repsol_wing.jpg
 
jävlars va dom gossarna rullade på då.

imponerande flyt med en guldvinge.
aldrig kört någon men i sommar måste jag nog testa att köra detta stora "AS" och se om det är lika tråkigt, tung, och besvärligt som det ser ut.

DAMN!!!
 
Goldwing har sin charm med! Men man fattar den kanse inte förrens man e 60 bast o pensionerad.
 
Är inte cykeln det är fel på.
Tycker bara att man har lite knepig inställning om man väljer en vinge.
At köra fort med olämpliga grejor är dock alltid roligt!
Har sett en långgafflad chopper på skandinaviska räservägen. Hängde på hyfsat.

En varning: Försök aldrig hänga av ett touringlok från BMW. Oavsett årsmodell.
Dessa köps ofta av mogna män som tidigare kört (dåtidens) sporthojar. Dessutom djävligt vägsäkra maskiner.
 
En varning: Försök aldrig hänga av ett touringlok från BMW. Oavsett årsmodell.
Dessa köps ofta av mogna män som tidigare kört (dåtidens) sporthojar. Dessutom djävligt vägsäkra maskiner.

Tror du överskattar BMW lite när du säger så.
Låter som dom hänger med vad/vem som helst.

Kan du gasa någorlunda bra har dom inte mkt att sätta imot.
 
Finns en snubbe i 45års åldern som kör MCtaxi i gbg på en guldvinge han e gammal roadracingkille från England.

Han skrapar packväskor på sin guldvinge och har lämnat farbrorblå långt bakom sig vid ett flertal tillfällen.
 
Menar inta att BMW är överlägsna.
MEnar att många som tidigare kört sporthoj/bana och blivit touringinriktade byter till BMWs lok, och dessa är betydligt kompetentare än de ser ut. Både visuellt och på pappret.
Är själv ganska förtjust i K100RS.
90 häst på 250kg (cirka) låter inte imponerande, men motorns karaktär gör den lätt att "stå på" med.
Man märker knappt att man driver upp tempot föränn man ser hur andra börjar krypa ner bakom kåpan och hänga ut för inte bli efter.
Men visst kan väl samma/likvärdig förare köra fortare på en sporthoj än på loket?
Beror på!
Upp till en viss gräns, tror jag det är lättare att "ösa på" en lugn, stadig hoj.
Så länge det inte är för trångt och krokigt naturligtvis!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top