Finns många fina hojar från 90-talet, but there can only be one! Drömhojen men finns inga till salu. Känns som att de som äger vet vad de har och behåller dem. Kan kanske hitta fina ex i Tyskland.
View attachment 458068
Finns många fina hojar från 90-talet, but there can only be one! Drömhojen men finns inga till salu. Känns som att de som äger vet vad de har och behåller dem. Kan kanske hitta fina ex i Tyskland.
View attachment 458068
Vet inte hur många gånger jag legat över pianopallen med farsans mc-hjälm på och tittat på Superbike, låtsats att jag var Carl Fogarty och susat fram på Monza på en 916. Absolut drömhoj.
Detta var min dröm hoj och när jag äntligen hade råd med körkort och MC lyckades jag hitta med denna unika lackning -97 då ett år gammal. Importerad från Canada ny av enda ägaren innan mig.
Önskar så att jag behållit denna motorcykel.
View attachment 458067
Som många andra så är första R1an speciell för mig. Är född -89 så var 8-9 år när den kom. Måste ha sett den någonstans för jag har haft den i bakhuvudet så länge jag kan minnas. Köpte den för 7 år sedan. Min lillebror gillar att fota och filma och gjorde en liten filmsnutt för ett tag sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=LGfj2tidRSA
21000kr tycker jag den borde vara värd.Nyfikna gobbar måste ju då fråga, vad kostar den?
21000kr tycker jag den borde vara värd.
Det här är ju intressant, särskilt då jag just nu knåpar på en ZX7 banhoj här i en annan tråd. Som vanligt, Kawa var tunga på den tiden. Men den hänger ju med bra ändå.Sprang ju på lite gamla Motosprint artiklar nyss.
Denna är från 1996 och ger kanske någon lite mera info om sin hoj.
View attachment 471252
- Sving o bakhjul väger ju typ 8000 kg på dem. Sen är det ganska mycket isolering i kåpor och ram. Pigga motorer dock, som hade varit spännande i en lätt ram.Asa.Hallen@varmlandsmuseum.se
Det här är ju intressant, särskilt då jag just nu knåpar på en ZX7 banhoj här i en annan tråd. Som vanligt, Kawa var tunga på den tiden. Men den hänger ju med bra ändå.
Undrar varför egentligen den var tyngre. Var plockades mesta vikten på konkurrenterna i originalutförande tro?
Isolering i ramen. Var ju inte helt lätt att komma åt.- Sving o bakhjul väger ju typ 8000 kg på dem. Sen är det ganska mycket isolering i kåpor och ram. Pigga motorer dock, som hade varit spännande i en lätt ram.
Hade en ZXR -93 och vägde den inför regbes - 235,5 kilo! Och visst kändes det att det var mycket vikt som sköt på, ffa i bromsningarna från 260 knyck till 90 in i bergskurvan på "gamla" Sviestad.Asa.Hallen@varmlandsmuseum.se
Det här är ju intressant, särskilt då jag just nu knåpar på en ZX7 banhoj här i en annan tråd. Som vanligt, Kawa var tunga på den tiden. Men den hänger ju med bra ändå.
Undrar varför egentligen den var tyngre. Var plockades mesta vikten på konkurrenterna i originalutförande tro?
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |
|
Sex nya MC-stipendiater
Sex mc-stipendiater får cha... |
|
Förlängd Husqvarna-garanti
Husqvarna Motorcycles erbju... |
|
Förlängd Husqvarna-garanti
Husqvarna Motorcycles erbju... |
|
Vi kör MV Agusta Enduro Veloce
Magnus Mossberg om första t... |