Till minne av Jocke....

Pålle skrev:
Jag anser att det ska stå från alla roadracing-förare i Sverige. Inga namnlistor. Alla hade inte förmånen att träffa Joakim, men familjen ska vara medveten om att han lämnade ett stort tomrum efter sig. Bra mycket större än de som väljer att betala pengar för att visa det.

/Joakim
Så har jag tänkt också. OK, inga namnlistor. Det var inte meningen heller att visa vilka som har betalt.
Därför trodde vi, att vi blir många fler, även såna som du, som kände inte Joakim. Men tyvärr, det var inte så många.
Hanna/JRL

Krans till Jocke

2005-06-14
Bifogar uppdaterat lista på alla betalningar
Tack för pengar som har kommit in + för dom som är på gång
Summa= 3980 kr, Antal bet.= 33 st
Hanna/JRL

Bifogat

JRL skrev:
2005-06-14
Bifogar uppdaterat lista på alla betalningar
Tack för pengar som har kommit in + för dom som är på gång
Summa= 3980 kr, Antal bet.= 33 st
Hanna/JRL

Nu är vi 34 st! Jag hoppas verkligen att mitt bidrag inte kommer allt för sent.... Jag hoppas på att det blir en fin krans från oss! Jag hopppas verkligen att vi kan förmedla vår sorg till de närstående. Jag vill inget annat än att de ska veta att vi SÅÅÅ många som verkligen bryr oss.

// Örjan

Usch, skämmes på mig att jag inte betalt in något ännu. 200 kronor förs över idag.
"Skölden" är en mycket bra idé!

Krans till Jocke

2005-06-15
Nya pengar har kommit in och några är på gång.Tack alla.
Summa= 4230 kr, antal = 36 st
Det är inte försent att betala in, både kransen och skölden är beställda.
Kransen blir i Sveriges färger, gult och blått, mycket vackert.
Hoppas att vi får tillfälle att ta kort så alla skall se.
Vi också efterlyser förslag vad skall vi göra med pengar som blir över.
Hanna/JRL

Bifogat

Krans till Jocke

2005-06-17
Bifogar uppdaterad lista med betalningar, tack alla
Summa = 4630 kr, antal 40 st
Vi saknas fortfarande förslag vad skall vi göra med återstående pengar?
Finns det dekaler med #66 att tillgå på SM Linköping?
Hanna/JRL

jrlracing@tele2.se
www.jrl-racing.com

Bifogat

Det är ju ingen stor summa men pengarna tycker jag kan tillfalla hans dotter, fond, sprkonto eller något annat.

Jag föreslår att man startar en fond (Iceman RR-fond?)för unga talangfulla RR-åkare. En fond som kanske skulle kunna växa med hjälp av div. bidrag och bra placeringar. Vet dock inte hur exakt en sådan ska utformas eller hur man går till väga.
Varje år väljer en liten fond-jurry den mest lämpade.
Visst, ok, det är inte mycket pengar men någonstans måste man ju börja.

Last edited:
Mad Moose skrev:
Jag föreslår att man startar en fond (Iceman RR-fond?)för unga talangfulla RR-åkare. En fond som kanske skulle kunna växa med hjälp av div. bidrag och bra placering. Vet dock inte hur exakt en sådan ska utformas eller hur man går till väga. Varje år väljer en liten fond-jurry den mest lämpade. Visst, ok, det är inte mycket pengar men någonstans måste man ju börja.
Ska man inte överlåta åt familjen att bestämma vad som eventuellt ska göras i Jockes namn?

Mad Moose skrev:
Jag föreslår att man startar en fond (Iceman RR-fond?)för unga talangfulla RR-åkare. En fond som kanske skulle kunna växa med hjälp av div. bidrag och bra placeringar. Vet dock inte hur exakt en sådan ska utformas eller hur man går till väga.
Varje år väljer en liten fond-jurry den mest lämpade.
Visst, ok, det är inte mycket pengar men någonstans måste man ju börja.
Jag tycker att din ide var bra,men tyvärr har jag inga kunskaper om detta och jag tycker att familjen skall bestämma. Jag kan höra med Joakims bror.
Alternativ två att pengar skall gå till Joakims dotter Ida.
Jag vill bara att vi alla kommer överens.
Hanna/JRL

Jag är precis hemkommen från begravningen och vill att ni ska veta att det var väldigt fina blommor ni har lagt ihop pengar till. Tummen upp för alla som har gett en summa till kransen.

Det var en vacker begravning och jag hoppas att minnet av Jocke lever kvar i svensk roadracing.

// Emmi

Emmi skrev:
Jag är precis hemkommen från begravningen och vill att ni ska veta att det var väldigt fina blommor ni har lagt ihop pengar till. Tummen upp för alla som har gett en summa till kransen.

Det var en vacker begravning och jag hoppas att minnet av Jocke lever kvar i svensk roadracing.

// Emmi
Kan bara hålla med Emmi om att det var en oerhört vacker begravning.
Kyrkan var full av blommor och vi var många som ville ta farväl av Joakim.
Vill också säga att skölden var oerhört fin.
Tack alla.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...