till er som måste trimma era hojar osv...

K-Micke skrev:
Jag vill inte gå över järnvägsbroar. Jag vet att jag kommer att hoppa över kanten och ner på högspänningsledningarna och dö.

Hmm. Högspänningsledingen är ju inte så spännande om du inte jordar dig men man kan säkert slå sig när man ramlar ner i backen. :D
 
Sampo Star skrev:
Hmm. Högspänningsledingen är ju inte så spännande om du inte jordar dig men man kan säkert slå sig när man ramlar ner i backen. :D

Rör man två ledningar så blir man grillad fort.

Skulle man få för sig att ta tag med båda händerna i en ledning går faktiskt strömmen genom armarna och man blir grillad.

Fångar man däremot en ledning med en hand så kan man klara sig :)
Fast med tanke på hur nära de ledningarna brukar vara så är det rätt så omöjligt att fånga en och häva gungnibgen som uppstår och skulle man nu mot all förmodan undgå de andra ledningarna så ska man dessutom inte komma nära dem för att ström hoppar ;)

Uppgift omöjlig skulle jag våga påstå.

750RR
 
maverick_750rr skrev:
Rör man två ledningar så blir man grillad fort.

Skulle man få för sig att ta tag med båda händerna i en ledning går faktiskt strömmen genom armarna och man blir grillad.
750RR


Så då lyser en lampa som är inkopplad i serie med en pluskabel utan jord ?? NOT !!

Du måste nå marken för att få en stöt (plus & minus du vet)

Så har du lärt dig nåt nytt :hej
 
heliac skrev:
Hur bra hade 4:orna (R1, Blade mm) sålt om dom lämnat 100 på slangen... Majoriteten av köparna är antagligen intresserade av mer ös, men jag förstår att man kan bli putt när man inte har råd. Tillverkarna föregår med gott exempel så varför inte trimma våra lite äldre hojar...

Tjena !!! Du har en snygg bakdel !! på Bladen alltså....vad e det för nån bak ??
 
GSXR1100R skrev:
Många tror att dom helt saknar spärrar om dom kommer ut på bana, det trodde jag innan jag provade iaf, att vara snabb på krokiga småvägar betyder inte att du kommer att va snabbast på bana.

Att köra 270 km/h på Svensk motorväg är inte speciellt svårt eller smart, jag har kört mycket på autobahn innan väst & öst enades, på den tiden kunde man skotta på duktigt genom Tyskland, Puttgarden - Österrike på 6-7 timmar helt lagligt, roligt nej enbart jobbigt...

Många vill inte prova bankörning pga alla som står brevid ser hur sakta det går första gångerna innan dom fått upp tempot, dom är nog rädda att bli utskrattade och mobbade av dom mera rutinerade förarna, jag har sett tuffa grabbar ge sig ut på sin första bankörning med för mycket press på sig själva, det brukar sluta med en omkullkörning redan i första passet.

Släpp lite på egot och bjud på dig själv, inse att du kommer inte att vara snabbast på din första bankörning, ta det lugnt i början och strunta i alla beska kommentarer, övning ger färdighet och man behöver inte vara snabbast/klota bara för att man kör på bana.

Det är tufft att våga erkänna att man kan lära sig något nytt varje dag.

/S.Nigeln

Bra sagt!

mvh
B R Omskloss
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top