Till er som har era ögonstenar ståendes utomhus

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Ville bara höra med er som har era skönheter utomhus hur ni kan sova om nätterna. Var i GBG på jobb förra veckan o såg ett par hojar som stog ute o frös, o det såg inte roligt ut alls!.

Plus att om jag hade hojen ute så hade jag fan monterat fast en KSP58 eller likn vid fönstret så att man hade kunnat peppra sig lite om det kom ngn dåre o försökte sno skada/sno hojen.

Förra sommaren så hade jag en R1 o hade den parkerad på stan, satt o käkade lunch med ett par polare, då kommer det en flock med snubbar från Lettland o börjar hänga runt hojen. Först tänkte jag ok dom får väl stå o glo lite, finns kanske inte så många Wäääärstingar därnere tänkte jag. Men sedan satte sig en kille på hojen o började torrgasa medans dom andra skrattade o tog kort, jag kan säga såhär att jag var inte sen med att kuta bort o dra hjälmen i huvet på han som satt o fånade sig, inte hjälpte det heller att dom var helt döva när det kommer till Svenska/Engelska. Shit asså var hur sur som helst, o om detta kan hända på ljusa dan vad kan då inte inte hända på kvällarna.

Som tur è så står pärlan inlåst annars hade jag fått käka nervlugnande året om!

Håller med jag skulle aldrig våga ställa min hoj ute, Förutom på jobbet men då går jag ut och kollar hela tiden. Plus att jag har två lås ett fram och ett bak!

Fy fan vad snett det är, egentligen.

Att man inte kan få ha sina grejer ifred, alltså.

MILKY skrev:
2110714 Men sedan satte sig en kille på hojen o började torrgasa medans dom andra skrattade o tog kort

Det där är det dödsstraff på nästan. En sak jag var med om var några killar som hällde saft på min hoj (en hällde, de andra tittade på och skrattade) när jag tittade ut genom fönstret. Satan vad fort jag sprang, borde varit med i nån löptävling med det tempot jag hade.
De var på väg med cyklar därifrån då jag kommer med en flying front kick typ, klockren på han som hällde. Aaaarrggghh vad arg man blir

Har varit med om att jag behövt torka av sadeln pga spott å snus som folk kastat på hojen. Är det pga avundsjuka eller varför gör man någonting sådant?

BlueNote skrev:
2110887 Har varit med om att jag behövt torka av sadeln pga spott å snus som folk kastat på hojen. Är det pga avundsjuka eller varför gör man någonting sådant?

För dom är dumma i huvudet. :dummer Hade någon kastat snus på min hoj hade dom aldrig kunnat snusa mer efter de.. :mad:

Bah vad man blir skraj.
Jag kommer ha min hoj ute i sommar.
Fast fastlåst på innergården med två lås och 2 låsta dörrar som skydd.
Ska köpa en kätting och lås i morgon...lägger lite extra pengar på att det ska vara så säkert som möjligt. Dessutom går det att använda som skivbromslås...

Har jag den ute över natten så är det 2 lås + kapell som gäller.

BlueNote skrev:
2110887 Har varit med om att jag behövt torka av sadeln pga spott å snus som folk kastat på hojen. Är det pga avundsjuka eller varför gör man någonting sådant?

Ja, precis - varför gör de så? Måste man sätta upp en stor röd varning: "RÖR EJ!" för att de ska fatta? Går samma typer och spottar in snus genom öppna takluckor/bilfönster måntro? :huvet

Såg en mamma på parkeringen som lyfte upp sin unge så den skulle sitta på en MC. Vafan!? Vem vill ha en snorande glassnedstänkt pillandes unge på sin hoj?

MILKY skrev:
2110714
Förra sommaren så hade jag en R1 o hade den parkerad på stan, satt o käkade lunch med ett par polare, då kommer det en flock med snubbar från Lettland o börjar hänga runt hojen. Först tänkte jag ok dom får väl stå o glo lite, finns kanske inte så många Wäääärstingar därnere tänkte jag. Men sedan satte sig en kille på hojen o började torrgasa medans dom andra skrattade o tog kort, jag kan säga såhär att jag var inte sen med att kuta bort o dra hjälmen i huvet på han som satt o fånade sig, inte hjälpte det heller att dom var helt döva när det kommer till Svenska/Engelska. Shit asså var hur sur som helst, o om detta kan hända på ljusa dan vad kan då inte inte hända på kvällarna.
TukTuk skrev:
2110911
Såg en mamma på parkeringen som lyfte upp sin unge så den skulle sitta på en MC. Vafan!? Vem vill ha en snorande glassnedstänkt pillandes unge på sin hoj?
Har läst såna historier förr, folk verkar ansé att hojar är allmän egendom,
ALLA får sitta på maskinerna för dom vill.

TukTuk skrev:
2110911Såg en mamma på parkeringen som lyfte upp sin unge så den skulle sitta på en MC. Vafan!? Vem vill ha en snorande glassnedstänkt pillandes unge på sin hoj?

Inte helt ovanligt det inte, "han förstör inget han vill bara sitta" och så får man en sån där min från kärringen som om man vore en nazist!

Bara vänta tills samma unge bränner sig på slipon:et också, då får du en utskällning som heter duga... Ofta av morsan och 3 kärringar som går förbi o ställer sig bakom henne!
:va

fan vågar inte ha min hoj ute heller! hade blivit så jävla förbannad om någon skulle sätta sig på hojen! :fatta!

phuu, känns skönt att man inte är den enda osm är superhypokondriker när det gäller hojen ståendes ute....

Trampminer är fina grejer !

Hadde Hojen parkerad på torget förra året, satt 20 meter ifrån den och drack kaffe och småglodde på folk.
På andra sidan torget kommer en gammal gubbe i 30-35 års ålder med en barnvagn och en hyperivrig 3-4-5 åring gissningsvis, hängandes i ena handtaget med pappa.
20 meter från hojen så får han syn på den.
Släpper vagnen sträcker händerna rakt framför sig, och kutar exakt så fort som en unge i den åldern kan göra med händerna rakt framför sig. Riktning 25 grader nordost med Honda CBR i siktet.
Pappan vrider huvudet framåt och får se ungen 7 meter från hojen och lyckas vårla ur sig ett "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !!!!" kasta barnvagnen åt sidan ta fyra elefantkliv för att komma ifat ungen som nu är 2 meter från hojen.
pappan bara vrålar "NEEEJ NEEEJ NEEEJ !!!"
40 centimeter från hojen blixtbromsar ungen, vrider sig kolugnt om mot pappan som är 3 meter bakom ungen och säger " Hahaha, nu blääv du allt bra lädd pappa !".

Lovar, jag skrek av skratt. Ungen visste så jävla väll att håll klåfingrarna borta. Men han hadde även kommit på att detta är ett ypperligt sått att locka fram en hjärtinfarkt för pappsen.
Efter att pappan fått ner unegn i barnvagnen igen så gick dom till samma cafe som jag satt på, när pappan gick förbi mig så tittade han åt mitt håll, såg att jag hadde en hjälm och skinnjackan på mig.
Kunde inte hålla mig från att berätta att "det är ingen fara, självrisken är inte mer än 12 papp, bara så du vet till nästa gång grabben din får nå pojkhyss för sig".
Sen drack vi kaffe och ungen käkade glass, han var en gammal Biker han oxå, tyvärr hadde flickvänn och påökning satt stopp väs asfaltorgierna numera.

DaPirate skrev:
2110877 Det där är det dödsstraff på nästan. En sak jag var med om var några killar som hällde saft på min hoj (en hällde, de andra tittade på och skrattade) när jag tittade ut genom fönstret. Satan vad fort jag sprang, borde varit med i nån löptävling med det tempot jag hade.
De var på väg med cyklar därifrån då jag kommer med en flying front kick typ, klockren på han som hällde. Aaaarrggghh vad arg man blir

du tvingade väl han att torka bort skiten? innan du slog sönder honom?

Varför helvete får man för sig att göra så?

Kan även hända tråkiga saker av misstag!

Får ett par år sedan sov jag hos min dåvarande flickvän... Vaknar av att någon ringer på dörren.... Flickvännen öppnar...

-Hej! Ehh.. Min son har råkat välta din pojkväns motorcykel..

Rusar ut.. Ungen sitter och glor ett par meter bort... 7-9 års åldern.. Har sagt till mamman att det var hans lillebror som välte cykeln.. Lillebror´n var kanske 3-4!

Hojen ligger ner, bensin överallt, spräckta kåpor, backspeglar m.m....

Modern fick betala självrisken....

Jag har min på bakgården, man kan fan inte oroa sig fööör mycket, känns som vissa överdriver lite väl mycket, så farligt är det inte att ha hojen ståendes utomhus!

Mina 50 cent!

kort fråga - går det inte på föräldrarnas hemförsäkring om det är deras ungar som orsakat skadan? Bor i ett sk. "barnvänligt" område så jag sitter på nålar med min halvförsäkring...

har min på innergården fastlåst med kätting i en lycktstolpe,skivlås och snart spyball och kapell
va i huvudstaden igår(fisksätra)satt och väntade på ett tjejens morsa skulle komma hem då går en liten unge på ca 3år fram mot hojen och börjar pilla mamman går efter och först när jag säger till så tar hon bort ungen vad är det för fel på vissa föräldrar :confused: :va skulle aldrig låta mina ungar(om jag hade några)pilla på någon annans prylar

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti