kurre3 skrev:
2114163 Gud vilken bra idé!

Jag vet att jag borde ryta i men det är svårt..
Hehe jag har med svårt att bli arg, Till en viss gräns sen exploderar jag tydligen och 5-10 min senare så kollar jag på förödelsen och undrar vad som hänt..
Det är ju bara att säga på ett trevligt sätt att vad man inte tillåter och hoppas på att det funkar, annars kommer dessvärre laddtryckmätare tillslut att passera rött. Är man för snäll så samlar man på sig så mycket skit att det blir jätte lång stubin med jävligt kraftig smäll för den personen som retar en längst. Dock inte i berusat tillstånd, då har jag söpit bort stubinen.
Blev av med min förrådsplats, precis innan avställning förra året så jag har haft den i farsans garage under vintern, men nu har jag blivit tvungen att ha den på gården här för det håller inte att köra 4 mil bil för att åka hoj en solig dag.
Här är det massor av små barn på dagarna så jag är lite orolig, har nu tänkt köra på den till jobbet för det mesta så är det ju ingen jätte risk att det kommer en unge o tippar den för de är ju mest aktiva under dagen,men får ha i åtanke att det kan hända, jag mest rädd att en unge ska välta den och få den över sig, vilken mardröm..!!!!!
Sen vet man att är man barn så vet man inte bättre utan man pillar ju på allt som man är nyfiken på, man lär sig av att pilla det är ju naturligt,om man inte blivit tillsagd innan att det är ajabaja. Så vi som inte har nåt inomhus förråd till våra cyklar har klagat till föreningen och krävt att de ska bygga en bod med gott om utrymme för våra cyklar och en port med lås här på gården som vi kan ha sommartid.
De ville ju först att vi skulle ställa dem ute på våran bilparkering och det går jag aldrig med på, så lätt det är att svepa förbi med en skåpbil med 3 man ,då hjälper det inte med 4 lås om den inte är fastskruvad i marken.
Så nu ska de bygga en bod till oss och det är vi riktigt tacksamma för, Men tills den är klar så får hojen stå på gårn så måste de iaf gå mellan 100- 200 meter med den upplyft och med ca 50 lägenheter som alltid nån är vaken i så då känns det lite tryggare. får bara hoppas grannarna har vett nog att börja yla om de ser nåt skumt.
Ska nog även sätta ett snöre runt styret och fästa i trappräcket så inte nån unge kan välta den utåt, för skulle aldrig kunna förlåta mig själv om ett barn skulle skada sig under den.
Tycker ni som har lägenheter och måste ha hojen ute ska prata med andra som har hojar på gården och gemensamt gå till föreningen eller hyresvärden o försöka kräva en låsbar mc bod med tak, kan inte kosta altför mycket att bygga, sen om det blir 50 - 100 kr mer i hyra så tycker jag lätt att det är värt det för att kunna ha den ifred,och samtidigt inte utsätta barnen för risk.
Ha fyfan vilken novell det blev!