Till er som åkt omkull i år

Har du kört omklull i år? (allt utom att tappa hojen från stillastående räknas)

• Antal röstningar
    0
Statistik från tidigare, mer seriösa :rolleyes: , undersökningar visar ju att olyckorna minskar med erfarenheten. Detta är ju inget nytt.

Ska man vara petig förvånar det mig att färre med 3 års erfarenhet åkt omkull än de med 4, troligtvis beror det väl på för dåligt statistiskt underlag. En teori skulle dock kunna vara att man efter 4 år i sadeln känner att "nu kan jag köra". Om man tog kortet i 20 år åldern kan det vara en bidragande faktor att man vid detta tillfälle får billigare försäkring (24+) som kan vara ett bevis på sin ouppnådda förmåga eller en ekonomisk möjlighet till snababre och mer kraschpotentiell hoj.

Förövrigt kom jag att tänka på frasen "Om jag kan, då kan alla andra också!" en fras som man ser många leva efter fast dock lite omvänt. Jag själv tänker ibland "Om han kan, så kan jag också", vilket kan leda till att man försöker köra efter någon annans förmåga, vilken ibland kan vara över sin egen. Ponera scenariot när framförvarande föreare på mc tar en kurva i hög hastighet. Hornen växer ut genom hjälmen och man ska ju själv inte vara sämre? Där har vi nog ett problem hos många hojåkare...somliga kallar det "liten snopp syndromet". Den som är säker i sig själv kör efter sin egen förmåga, intet sagt att jag själv kör så, men jag skulle vilja.

Victor skrev:
2473290 Själv är det första sommaren på typ tre år jag inte varit omkull :bananas
Sommaren är inte slut.

2 ggr. En högsida och en lågsida men bara på bana. På gata har jag större marginaler.

Hände en liten incident för en vecka sedan. Bromsade omkull mig, men å andra sidan stod jag helt still med framdäcket i marken och när bakdäcket nuddade asfalten tog det i snett och hojen la sig ner på marken!

Så nej, jag har enligt denna pollen inte kört omkull i år!

LayDeeOmega skrev:
2480564 Hände en liten incident för en vecka sedan. Bromsade omkull mig, men å andra sidan stod jag helt still med framdäcket i marken och när bakdäcket nuddade asfalten tog det i snett och hojen la sig ner på marken!

Så nej, jag har enligt denna pollen inte kört omkull i år!

Åker du omkring och drar stoppisar?? WOW! :tummenupp

Var det inte du som hade världens problem med att fixa körkortet? Har för mig att jag har läst det men det kanske inte stämmer, om inte sorry!

OBS: Ta det precis som jag skrivit! Jag är inte ironisk eller elak på något sätt!!

Har aldrig krashat med hoj förrens i år. 4 Vurpor har det blivit, varav en på inhängnat (misslyckad 12a) en på Gelleråsen (framhjulssläpp) och två ggr i jan-mars då det var snöstorm (gata) :näsblod

Tre gånger

Två gånger på rörken, på samma dag, en gång på varje sida :näsblod

Den sista på sveavägen

Last edited:
Bodoe skrev:
2473144 Tycker det är många som åkt omkull detta år. Jag har åkt tillsammans med många som åkt omkull och jag har varit med att fiska upp folk från diket.

Vore intressant att få lite statistik på det hela.

Har själv hållt mig på hjulen, bara varit ute i gräset och jazzat en gång, har varit med på åkningar där det varit nära att folk kört av. Sen har jag sett olika incidenter, både kollisioner och avåkningar på banåka, men det räknar jag inte. Har dock bara kört ca 800 mil hoj i år, samt några timmar med crossen.

Dominator-Rocks skrev:
2480582 Åker du omkring och drar stoppisar?? WOW! :tummenupp

Var det inte du som hade världens problem med att fixa körkortet? Har för mig att jag har läst det men det kanske inte stämmer, om inte sorry!

OBS: Ta det precis som jag skrivit! Jag är inte ironisk eller elak på något sätt!!

Nja, jag drar väl en och en annan stoppie ibland (inga höga...än!) men förra veckan var det faktiskt inte ens tänkt att bli en stoppie. Alternativet jag hade var att köra ut i diket eller köra på en som låg framför mig. Valet var att nita handbromsen vilket resulterade i den högsta stoppien jag någonsin gjort tidigare. Var nära på att flyga över styret men sådan otur hade jag inte!

Världens problem? nja, inte vad jag vet.. kuggade visserligen en gång på undanmanövern men fick en ny tid två veckor senare. Så världens problem skulle jag inte vilja definiera det som!

OBS: Jag trodde inte att du var elak heller ;)

LayDeeOmega skrev:
2480673 Nja, jag drar väl en och en annan stoppie ibland (inga höga...än!) men förra veckan var det faktiskt inte ens tänkt att bli en stoppie. Alternativet jag hade var att köra ut i diket eller köra på en som låg framför mig. Valet var att nita handbromsen vilket resulterade i den högsta stoppien jag någonsin gjort tidigare. Var nära på att flyga över styret men sådan otur hade jag inte!

Världens problem? nja, inte vad jag vet.. kuggade visserligen en gång på undanmanövern men fick en ny tid två veckor senare. Så världens problem skulle jag inte vilja definiera det som!

OBS: Jag trodde inte att du var elak heller ;)

Ok :tummenupp

Nja en kuggning på undermanövern låter ju inte som världsproblem direkt! :D

Men med ett ganska färskt körkort och tjej (missförståmigrätt) och fixar stoppisar redan, Respekt :tummenupp

Dominator-Rocks skrev:
2480854 Ok :tummenupp

Nja en kuggning på undermanövern låter ju inte som världsproblem direkt! :D

Men med ett ganska färskt körkort och tjej (missförståmigrätt) och fixar stoppisar redan, Respekt :tummenupp

Vadan denna oro för feltolkningar?
Jag är ingen bitter anarkofeminist ;)
Man tackar ödmjukast... men att jag fixar stoppisar vet jag väl inte.
De är bara omkring 60 cm från marken (än så länge)!

*/ ?>
Back