Till er som är "gamla" och har sporthoj...

.. när är man för gammal för att sluta ha roligt?

.. och är ens definition av roligt att hellre köra sporthoj än en tung, bänglig glidare (eller spela backgammon) så måste det vara upp till var och en.

När man vår efter vår första gången sätter på sig alla kläder, hjälm och spänner fast rullatorn på pakethållaren och åker iväg på en kurvig, torr väg.. med ett leende under hjälmen som är så stort att löständerna trillar ned på tanken.. då är man inte för gammal, då är man bara tillräckligt gammal för att vara klok nog att göra något man älskar att göra och som man mår bra av.

Å sen är det ju alla prylar.. det är alltid kul med prylar.. och hojåkning är en materialsport.. så vad ska man annars lägga pengar på? Spara alla kronor på banken så att arvet till andra växer? Man har bara ett liv.. och så länge åtminstone jag lever kommer jag se till att må bra och ha kul..

Leve knäskrap med stödhjul!!! :yoparty

Har åkt moppe sen jag tog körkortet, med undantag för en panikslagen period på 2 långa år då jag i min ungdom byggde hus, många år sen... :kocko Tror ja va runt 26-28 då... Nu snart 50.. Hu.. :rolleyes:

Sluta åka hoj får ålderskrämpor eller annat? Nää, inte aktuellt för min del, det går säkert att montera på fästen för käpp eller nått, när det är så dax... Just nu umgås med tankar att byta R6:an till en 2 årsmodeller yngre R6... Tänkte lägga upp det i diskussionen med frugan såhär att med det jag vill göra, så blir det ju egentligen att spara lite pengar.. hmm, nåja det ordnar sig nog...

Word!

GSXR1100R skrev:
Vuxenpoäng suger, vägra bli vuxen och ha kul istället, den dagen du säljer din hoj så säljer du din själ, man kan inte bara jobba, äta, skita & sova.

WORD! :)
Man känner sej hel naken utan hoj,dock på jakt efter nyare projekt med viss beslutsångest vad man ska välja för hoj märke,model men det lutar åt sporthoj iallafall.

Jag har kört hoj sen -80, mest buskört cross & enduro dom första åren, men sen tog jag hojkort -87 och började smiska landsväg med sporthoj, intresset för bankörning väcktes ganska sent -02 så provade jag en bankörning och sen va man fast, nu sitter man med två banräcers, en gammal sporthoj, en minimoto samt en mopperäcer, jag måste f-n sälja något snart innan garaget spricker.

24 år på två hjul och det blir bara roligare för varje år :tummenupp

Kjelle skrev:
...ska man det, egentligen?
Eller borde man egentligen inte sälja skiten och lägga pengarna på sånt som ger betydligt fler vuxenpoäng, som ombyggnationer på kåken, pedagogiska leksaker till barnen, mysiga semestrar med familjen?
Jag hade inte hojkort när jag var ung (läs: under 40). Jag skilde mig, sålde huset och blev ung på nytt! :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti