Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kjelle skrev:...ska man det, egentligen?
Eller borde man egentligen inte sälja skiten och lägga pengarna på sånt som ger betydligt fler vuxenpoäng, som ombyggnationer på kåken, pedagogiska leksaker till barnen, mysiga semestrar med familjen?
...jag menar, egentligen??![]()
Eller räcker det kanske att använda dom pengar man sparar in på försäkringen jämfört med om man var 22 år till detta?![]()
Och framför allt, håller den motiveringen för en kritisk granskning av ens sambo??![]()
jag tar det oxå mycket lugnare nuMattias650 skrev:Håller absolut med om det. Fick en dotter för 3 månader sen och visst har man funderat på risken kontra glädjen i att köra hoj. Som tur är så tycker jag det är så pass kul att jag tänker fortsätta åka.![]()
Att frugan också åker hoj gör ju ekonomin lite lättare att motivera.
Det är inte harigt, det är förståndigt.Ankan skrev:I den mån man överväger att sluta åka hoj, så är det riskerna som spökar. Det går inte att sticka under stol med att perspektivet på tillvaron förändras när familjen växer.
Men å andra sidan, man måste ju leva. Så det får allt bli hoj ett tag till trots att de gråa håren blir allt fler. Helt klart är att den långsammaste på SH de sista två åren blivit ännu harigare och långsammare. Sänker jag farten mer trillar jag omkull.![]()
Kjelle.....skärp dig för helvete!!!!!!Kjelle skrev:...ska man det, egentligen?
Eller borde man egentligen inte sälja skiten och lägga pengarna på sånt som ger betydligt fler vuxenpoäng, som ombyggnationer på kåken, pedagogiska leksaker till barnen, mysiga semestrar med familjen?
Eller räcker det kanske att använda dom pengar man sparar in på försäkringen jämfört med om man var 22 år till detta?![]()
Och framför allt, håller den motiveringen för en kritisk granskning av ens sambo??![]()
Kjelle skrev:Eller borde man egentligen inte sälja skiten och lägga pengarna på sånt som ger betydligt fler vuxenpoäng, som ombyggnationer på kåken, pedagogiska leksaker till barnen, mysiga semestrar med familjen?![]()
Anders R skrev:Man är aldrig för gammal förrän man väljer något tillbakalutat. Ungefär som när man slutar titta på brudar. "bara rulla ner och skotta igen"
Klart att man måste få ha en hobby, se'n om det är golf, musik, fotboll eller hoj spelar väl ingen roll. Så länge intresset inte tar all tid och alla pengar, man får lära sig att gå på lina.Kjelle skrev:...ska man det, egentligen?
Oj! Jäklar va gammal han är! Måste vara nytt rekord!spectre skrev:äh det kan väl inte vara så farligt? min farsa är skit gammal (48) och han kör zzr 1200.
Vi får väl skapa en seniortråd där alla är vuxna och inget trams förekommerRetep skrev:Min förra hoj var en RD350 -83.....
Jag lade av när jag köpt hus och hade barn på väg.
Idiotiskt egentligen när man äntligen hade ett eget
jysst garage.
Nu har man fått återfall vid 46. Jag ska hjälpa dotterns
pojkvän med övningskörning till våren (mc-kort så klart)
så man är ganska populär. Till och med frun har varit
med och handlat skinnställ och hjälm. Köpte hojen sent,
har tyvärr bara hunnit och besiktiga hojen innan den åkte
in för säsongen. Men i vår så....
/Peter
BMW R90s skrev:Vi får väl skapa en seniortråd där alla är vuxna och inget trams förekommer![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |