Till er som är bosatta i Karlskrona

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Jag var på besök hos en kompis i Karlskrona nu i helgen och jag måste säga att ni har en sjukt fin stad! Glida med hoj där måste ju vara rent himmelrike! Dock så blev jag lite förvånad över en del saker.

1. Är folk alltid så glada, icke stressade, trevliga?

2. Själv är jag från skåne land, här är fullt med invandrare (inget illa menat, är själv invandrare) men såg knappt några i Karlskrona? Har ni förbud på invandrare? :confused:

3. Sommar & sol = underbart, men hur är det vintertid? Allt det vatten runt om borde ju ge någon negativ effekt. Typ kyla, vind, eller is på vägar?

4. Hur är kriminaliteten? Man vill ju bort från den, känns som man aldrig kommer bort men Karlskrona har enligt SCB ca 62.800 inv. (2008) och jämför man då mot Malmö med sina 286.500 inv. så är ju skillnaden ganska stor.

Jag kan nog utan tvekan säga att jag blev sugen på en lite flytt från skåne...

PS: Beach volleyn i helgen va inte dålig :tuttar:D:tuttar:D:tuttar

karlskrona pga. sitt geografiska läge är i toppen av "blåsligan" i sverige.. bor några mil därifrån o skulle aldrig vilja flytta dit! o det är tätt med ickesvenskarmedickesvenskmentalitet på gott o ont är upp till var man.. brottfrekvensen är rätt hög där!

Va nyss själv på en minisemester i västervik med omnejd! DÄR skylle jag vilja bo,, fina vägar o fina stad etc..

Jag misstänkte oxå något i stil att det blir katastrof där vintertid... All de "öppna" landskap med vatten måste ju ha någon negativ effekt. Jag tyckte inte jag såg många "icke svenskar" där, av 100 pers så kanske 5-10 stycken. Men sen vet jag inte om de finns "områden" där dessa finns, men tyckte de verka rätt lugnt i allmänhet...

Karlshamn är oxå sjukt fint, har varit där för ett tag sedan och festat.. Hamna dock på "rave-klubb"- fast vi var uppklädda och fina... Snacka om att komma till fel diskotek :huvet

Kan hålla med om att Karlskrona är väldigt fint men det är ju bara för att det påminner om Sthlm, i miniformat. Förmodligen total öken att bo där. Och som sagt, det blåser "alltid" i den stan, alltid motvind givetvis.

Enda staden där man kan gå i motvind, stanna, gå åt motsatt håll, fortfarande gå i motvind.
Massa rasister.
"Huvudgatan" heter Ronnebygatan, Ronneby är en håla utanför Karlskrona. I anslutning till Ronnebygatan ligger Borgmästaregatan, känns som att namnen är lite felplanerade..
Dock så är Karlskrona "den enda staden i sverige/europa?) planerad från grunden, alla gator och dylikt var ritade innan man började bygga staden, som var tänkt att vara sveriges hufvudstad när det bygdes, iom att kkrona låg i mitten av sverige när det begav sig.
Boverkets har sina lokaler i kkrona, den byggnaden är lite frän.
I centrum ligger stadsmuséet, den har en cool trädgård.
Man kan tjöpa tokstora kulglassar där.
Om ca ett år har jag en lägenhet till försäljning fyra minuter från centrum.
Och viktigast av allt, man har endast en timme till kalmar :banana

ofan... Jag som är helt emot vind och blåst...

Får väl efter omständigheterna anta att det var kanske någon "vilo" helg jag var där. För den helgen var mer eller mindre allt toppen!

Men om man nu ska flytta till en stad där kriminaliteten är låg, inte överdrivet med invandring, trevliga invånare och framför allt trevligt sommarväder och skön stad generellt... vart hade ni tipsat då? Och säg nu inte Gbg , eller Malmö, Stockholm.. Är inte jätteförtjust i storstäder...

Örebro säger jag då. Fin stad, trevliga människor, fortfarande hyffsade priser på boende, har allt inom affärer mm, mycket vatten runt om kring staden.
Enda nackdelen är dialekten, men som skåning så är det ju en förbättring tror jag :D
Angående invandrarantal så vettefan, men det är väl ganska normal kvot antar jag. Jag märker då inte av det negativt när jag jobbar där.

Jo örebro är oxå en förbannat fin stad, man kanske skulle ta o tänka på det lite. Angående dialekten är jag nog grön, har inte blivit så halssjuk som infördingarna :D

ofan... Jag som är helt emot vind och blåst...

Får väl efter omständigheterna anta att det var kanske någon "vilo" helg jag var där. För den helgen var mer eller mindre allt toppen!

Men om man nu ska flytta till en stad där kriminaliteten är låg, inte överdrivet med invandring, trevliga invånare och framför allt trevligt sommarväder och skön stad generellt... vart hade ni tipsat då? Och säg nu inte Gbg , eller Malmö, Stockholm.. Är inte jätteförtjust i storstäder...

Ystad!! :banana:yoparty

Där är fint, körde igenom där igår när jag skulle till Ales stenar :)

Ystad är underbart! Jag bor lite utanför, så jag får det bästa av två världar! Nära till jobbet och "stan" men lugn, ro och tystnad hemma! :)

Jo, va sålängesedan jag va där så får åka och fräsha upp minnet lite. Tack Alla:tummenupp

Karlskrona är en underbar sommarstad.
Men som sagt: Resten av året blåser det jävlaranamma.

Kalmar är trevligt också.
Målilla.
Vetlanda.
I den ordningen.

allt ovanför gävle täcker ju de mesta du vill ha förutom att hitta en skön stad, vet inga sådär direkt. men de finns nog :tummenupp

Man skulle kanske ta en semester i sverige och köra runt i de olika städerna bara. Sverige är ett mycket fint land, synd bara att vädret inte alltid är så fint...

Man skulle kanske ta en semester i sverige och köra runt i de olika städerna bara. Sverige är ett mycket fint land, synd bara att vädret inte alltid är så fint...

Sverigesemester är klart underskattat!

Bara en sån sak som när vi hade varit ute och åkt motorcykel en hel dag stannade vi för att käka 4 mil hemifrån på ett turistställe, fan så fint det är häromkring....

Jag kommer ihåg för ca 14-15 år sedan när jag va typ 7-8 år gammal så hade pappa köpt en husbil och vid detta tillfälle bodde vi i mjölby (östergötland). Och då körde vi en sådan semester, från kiruna/haparanda i norr till typ trelleborg/ystad. Va nog igenom de flesta städer på kartan.

Synd bara man inte kommer ihåg så mkt av själva städerna...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg