Till alla Stockholmare!

Fredde skrev:
Testa med GK, Patten eller Grand Garbo (ligger iofs. i Sumpan) så fixar du alltid någon som följer med till hotellet :banana

Bra. Kom igen med fler tips. Det där med att skriva upp sig kan ju vara en idé och så får man väl e-mejla alla andra ställen och se till så att röda mattan är utrullad när man kommer.

Jag har varit på ett ställe på stureplan som numera heter Mo1 eller nåt sånt. När jag var där så hette det däremot nåt annat. Kommer inte ihåg vad det var. Är det nåt att ha?

:wiggle

Apambulans skrev:
Bra. Kom igen med fler tips. Det där med att skriva upp sig kan ju vara en idé och så får man väl e-mejla alla andra ställen och se till så att röda mattan är utrullad när man kommer.

Jag har varit på ett ställe på stureplan som numera heter Mo1 eller nåt sånt. När jag var där så hette det däremot nåt annat. Kommer inte ihåg vad det var. Är det nåt att ha?

Det finns lite olika ställen runt stureplan som är bra, det bror lite på vilket homör man är på och vilken stil man har.
Gå inte ut för sent bara, innan 12 är bra och försök att stå rakt i dörren och var artig och snäll mot gardsen :tungan

Apambulans skrev:

Finns som sagt många bra ställen runt stureplan med omnejd om man vill träffa flickor, Nasty tex... Dock så kommer många dryga brats med på köpet.

Fighter skrev:
Det finns lite olika ställen runt stureplan som är bra, det bror lite på vilket homör man är på och vilken stil man har.
Gå inte ut för sent bara, innan 12 är bra och försök att stå rakt i dörren och var artig och snäll mot gardsen :tungan

Innan tolv är nog inga problem att klara. Här på bygden är man ju van att krogen stänger 02:00 :kocko så det är brukligt att vara vid stället ca 23:00-23:30. Jag står alltid rak i dörren, fast ögonen snurrar runt i skallen på en...

Hur är ställena runt kungsträdgården då? Har varit där på ett ställe, men kommer inte ihåg vad det hette heller. Är väl ca 2-3 år sen jag var där... Hade inte så jätteskoj, men det kasnke beror på den där jävla idioten som försökte planka in genom att hoppa in över uteserveringens staket och landade rakt i min rygg. Jävla idioter det finns! :fatta!

rimag skrev:
Finns som sagt många bra ställen runt stureplan med omnejd om man vill träffa flickor, Nasty tex... Dock så kommer många dryga brats med på köpet.

Brats är väl inte den mest omtyckta minioriteten ( :tungan ), men det går väl inte undkomma dom så länge man är i Stockholm :D

Apambulans skrev:
Brats är väl inte den mest omtyckta minioriteten ( :tungan ), men det går väl inte undkomma dom så länge man är i Stockholm :D

Här är utbudet bredd vad det gäller folk! Brats och söderfolk om vartannat.

Nasty och Mera är väl de ställen med minst bratvarning om du kollar stureplan. Laroy är ett rätt skönt ställe (bratställe) och Stockholm kök o bar är rätt najs också. Mera har frittinträde till typ 00.30 om man skriver upp sig (klubbmera.se lr nåt sånt) och halva priset i baren till 00.30 (kanske bara gäller onsdagar och vissa helgen?!)

Vissa gillar Claras, ligger vid drottninggatan. Tycker det är lite för mycket "rolig" musik. (tex nån techno version av bumbibjörnarna eller I min rosa helikopter) Egentligen 18års ställe. Happy hour till 23.00 gratis till 22.30.

Kellys är en rockbar som tydligen ska va ganska bra (inte vart där själv).
Medusa är ett rätt skönt rockställe vid Gamla stan.

Rock on!

Debaser rekomenderas för bra musik och trevlig stämmning.
Kvarnen rekomenderas för trevlig stämmning.
Garbos rekomenderas för scoremöjligheterna och trevlig stämning.
Patricia rekomenderas för scoremöjligheterna

Själv går jag nästan uteslutande till Debaser och Kvarnen.

Även Garbos kan föräras med ett besök i mellan åt då jag bor relativt nära.

Kellys eller Anchor (uttalas Anchååååår) :yoparty :yoparty Har bara varit på Kellys av de två men det var grymt bra tack vare musiken ....

Kellys rockar stenhårt pga musiken och att det är så många olika typer där, allt från herrar i skinväst med stora tryck på ryggen till slipsnissar.
Och brudar med lite attityd. mindre veckorevy styling.

Bra att det börjar komma upp lite alternativ. Vi har ju ändå två kvälla/nätter på oss att avverka dessa ställen.
Vad lustigt det kommer se ut när jag går runt med en utskrift från en Sporthoj.com-sida och bockar av uteställen :yoparty :tungan

Mitt tips är:

Förfest på söderkrogar:
Fenix, Malmgrens, Kvarnen, Nada, Clarions Bar, Kleins (G:a stan, samma snubbar som jobbade på Fenix förr). E det gött väder, så har Snapz öppnat sin uteservering på medis.

Fest runt sture:
Café Opera (Brats och pointers). East (otippad uppryckning sista 3 månaderna). Blue Moon (finlandsfärja vid stureplan).

loser skrev:
Mitt tips är:

Förfest på söderkrogar:
Fenix, Malmgrens, Kvarnen, Nada, Clarions Bar, Kleins (G:a stan, samma snubbar som jobbade på Fenix förr). E det gött väder, så har Snapz öppnat sin uteservering på medis.

Fest runt sture:
Café Opera (Brats och pointers). East (otippad uppryckning sista 3 månaderna). Blue Moon (finlandsfärja vid stureplan).

Så Blue Moon är OK i stockholm? ...som en Finlandsfärja? Menas det att spriten är billig och det finns hytter att spy i :D ? Här i Karlstad är Blue Moon väldigt bra, men jag brukar ändå inte gå dit. Mest för att det finns ännu bättre alternativ.

Mr Lang skrev:
Så Blue Moon är OK i stockholm? ...som en Finlandsfärja? Menas det att spriten är billig och det finns hytter att spy i :D ? Här i Karlstad är Blue Moon väldigt bra, men jag brukar ändå inte gå dit. Mest för att det finns ännu bättre alternativ.

Finlandsfärja för mig är ett ställe där de mest otippade människorna dyker upp och försöker samsas på en "liten" yta. Först börjar folk av olika klädstiler/musiksmak/religion/kön/hårfärg (you name it), irritera sig på varandra. Sedan super dom ner sig till apstadiet, efter det kommer dom på att man borde nog försöka snacka andra individer tillrätta. Efter det blir det pajkastning, sedan lite fight, i slutet kramas alla, vill ha efterfest och göka. :huvet

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt