Till alla Stockholmare!

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag och en kompis ska ev. åka till den kungliga hufvudstaden 6-8 maj. Vi har tänkt att åka buss (för att kunna dricka öl såklart) så transporten är redan fixad... Däremot så återstår boendet. Vi vill helst bo centralt så man kan gå (krypa :fyllisar ) hem efter en krogrunda, ev åka taxi. Jag skulle därför vilja ha lite bra förslag på hotell, vandrarhem, bed & breakfeast som inte kostar en förmögenhet (~500 kr/natt för ett 2-bäddsrum eller ett dubbelrum) och som ligger någorlunda bra till.
Sedan skulle jag vara grymt tacksam på tips som ni kan ge på vart man ska bege sig när man vill slå klackarna i taket och visa er lite riktiga "moves" :rock :slicka :hoppa :Rockbanan . Jag har däremot lite önskemål när det gäller cluben/puben/danshaket:
- Vi är båda 22, men fyller 23 i sommar, så det vore ju bra med något ställe som har 20-årsgräns eller dylikt. Orkar inte stå och fjäska för vakterna bara för att man inte har åldern inne.
- Ett ställe med bra musik och trevligt folk.
- Trevliga tjejer

Om ni har tips angående något boende som inte är så centralt så får ni gärna tipsa om något uteställe som ligger i närheten av detta boende.

Tacksam för svar och tips.

Det ligger ett Formula ett hotell vid västberga, dom tar 395 spänn natten oavsett om det om man är en, två eller tre pers. Och det är ganska lätt att ta sig därifrån till stan. Promenad avstånd till Tunnelbana (Telefonplan)

Uteställen får jag återkomma med :tummenupp

//TwinSucker

Last edited:
TwinSucker skrev:
Det ligger ett Formula ett hotell vid västberga, dom tar 395 spänn natten oavsett om det om man är en, två eller tre pers. Och det är ganska lätt att ta sig därifrån till stan. Promenad avstånd till Tunnelbana (Midsommarkransen)

Uteställen får jag återkomma med :tummenupp

//TwinSucker

Telefonplan?

Tack för tipsen. Ös på med mer bara. Det kommer nog bli lite barhoppning så flera alternativ behövs :) .

Tack för tipset med Formule 1 hotellet. Ska kolla upp det.

Apambulans skrev:
Sedan skulle jag vara grymt tacksam på tips som ni kan ge på vart man ska bege sig när man vill slå klackarna i taket och visa er lite riktiga "moves"

Vilken typ av ställen gillar ni? Stockholm har ett brett utbud...

rimag skrev:
Tror ni att ni kommer klara av att navigera i tuben på fyllan? :D

Inga problem att navigera. Det är ju bara att sätta sig på rätt tåg och sedan gå av vid rätt station. Trixet är ju att inte somna på vagnen :näsblod . Sedan vill man ju inte träffa på något gäng som vill sno mina pengar därför ska jag klä mig i blåa hängselbyxor och ta med mig en dynggrep över axeln. Om någon muckar då så kan dom dra "ôt hällvätte" :D

rimag skrev:
Vilken typ av ställen gillar ni? Stockholm har ett brett utbud...

Jag gillar ställen där man kan få med sig tjejer hem till hotellrummet. Det är ingen som har numret till Huselius så man kan få några tips :lol . Nej, men seriöst så spelar det inte så stor roll när det gäller stället. Trevligt folk i min ålder +/- några år och såklart mycket tjejer....

Edit: Har rätt så bred musiksmak så det mesta funkar. Gärna rock eller dansmusik. Så man får röja loss lite när man ändå har åkt så långt

Last edited:
Apambulans skrev:
Jag gillar ställen där man kan få med sig tjejer hem till hotellrummet. Det är ingen som har numret till Huselius så man kan få några tips :lol . Nej, men seriöst så spelar det inte så stor roll när det gäller stället. Trevligt folk i min ålder +/- några år och såklart mycket tjejer....

Edit: Har rätt så bred musiksmak så det mesta funkar. Gärna rock eller dansmusik. Så man får röja loss lite när man ändå har åkt så långt
Vill ni få med er tjejer hem så borde ni bla försöka på klubbarna runt Stureplan, dock inte så säker på att dessa följer med er till ert "hotell"...

Boka inget boende utan fixa ragg så löser det sig, man får lite mer press på sig om han inte har något boende för natten när man är på krogen :)

Fighter skrev:
Boka inget boende utan fixa ragg så löser det sig, man får lite mer press på sig om han inte har något boende för natten när man är på krogen :)

Ja, men den pressen klarar jag nog inte av :3freak . Slutar nog med att man antingen får sova med uteliggarna eller i fyllecellen :fyllisar --> :död

Ålands-/finlandsbåt är ju ett alternativ,men eftersom vi dagtid hade tänkt att inhandla lite andra varor än alkohol, parfym och godis så är det bättre att vara i Stockholm. Festandet blir bara en bonus :D

floodi skrev:
är inte från stockholm ,men kickis finns väll däruppe :hihi
Ja kikis kan man ju alltid dra till om man inte har några förväntningar på folket på klubben, testa runt stureplan istället.

Gå in på deep.se och skriv upp er på listan så slipper ni betala inträde innan 12. då kan ni byta lite om man slipper betala inträde.

www.deepsthlm.se skulle det vara

Last edited:
Apambulans skrev:

Testa med GK, Patten eller Grand Garbo (ligger iofs. i Sumpan) så fixar du alltid någon som följer med till hotellet :banana

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt