Till alla i Husaberg familjen!!!

patrick_set

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Götet
Hoj
Husaberg FS 650 e -06
Hej,
Köpte en ny 650 motard -04 i höstas som skall andvändas till 80% bakhjul... Vad är den ultimata utvxl, kan ni rekommendera strl på dreven.. Sitter 38 i bak fram har jag inte kollat men det är orginal....

Vad kör alla ni andra med.

MVH
//Patrick
 
Kul hoj men kommer att bli dyr att använda till vad du hade tänkt använda den till...

Gör en wheelie på över några hundra meter eller upprepade wheelies och kolven är väck på några timmar.

Fram och baksidan av kolven går direkt.
Efter det tar det ytterligare några timmar till du får grova repor i cylindern bak och fram.

Husan är en bushoj, banhoj, rejshoj. Skitkul att wheela dem med men åk inte för långt eller upprepa konsant då går det illa snabbt. Stoppies inga prob dock.

Daniel
 
ypvs skrev:
Kul hoj men kommer att bli dyr att använda till vad du hade tänkt använda den till...

Gör en wheelie på över några hundra meter eller upprepade wheelies och kolven är väck på några timmar.

Fram och baksidan av kolven går direkt.
Efter det tar det ytterligare några timmar till du får grova repor i cylindern bak och fram.

Husan är en bushoj, banhoj, rejshoj. Skitkul att wheela dem med men åk inte för långt eller upprepa konsant då går det illa snabbt. Stoppies inga prob dock.

Daniel



gäller det KTM åxå??
 
Nope, inte på samma sätt...

Husorna är extremt känsliga KTM inte alls på samma sätt. En del modeller inte alls.
Vi drog en 640 från 35km på slangen för några år sen och den hade inte en repa i vare sig kolv eller cylinder.

Daniel
 
ypvs skrev:
Nope, inte på samma sätt...

Husorna är extremt känsliga KTM inte alls på samma sätt. En del modeller inte alls.
Vi drog en 640 från 35km på slangen för några år sen och den hade inte en repa i vare sig kolv eller cylinder.

Daniel
ballt 525an då?.... då fattar jag inte varför man köper en husa... helt meningslöst att ha en hoj man inte kan åka bakhjul med det är ju därför man kör motorcykel lixom
 
fattaliano skrev:
ballt 525an då?.... då fattar jag inte varför man köper en husa... helt meningslöst att ha en hoj man inte kan åka bakhjul med det är ju därför man kör motorcykel lixom
Haha jo precis... :7peta
 
ypvs skrev:
Kul hoj men kommer att bli dyr att använda till vad du hade tänkt använda den till...

Gör en wheelie på över några hundra meter eller upprepade wheelies och kolven är väck på några timmar.

Fram och baksidan av kolven går direkt.
Efter det tar det ytterligare några timmar till du får grova repor i cylindern bak och fram.

Husan är en bushoj, banhoj, rejshoj. Skitkul att wheela dem med men åk inte för långt eller upprepa konsant då går det illa snabbt. Stoppies inga prob dock.

Daniel
Kan bara hålla med här!! Råkat ut för samma resultat. Men kör husaberg ändå!! roligaste maskin!! (när den går) Därimot xr650ien kan man åka 1-3mil per tank o ändå håller den 2000mil+ (ingen märkesfantast,talar om!)
 
Bakhjul med husa...

ypvs skrev:
Kul hoj men kommer att bli dyr att använda till vad du hade tänkt använda den till...

Gör en wheelie på över några hundra meter eller upprepade wheelies och kolven är väck på några timmar.

Fram och baksidan av kolven går direkt.
Efter det tar det ytterligare några timmar till du får grova repor i cylindern bak och fram.

Husan är en bushoj, banhoj, rejshoj. Skitkul att wheela dem med men åk inte för långt eller upprepa konsant då går det illa snabbt. Stoppies inga prob dock.

Daniel


Varför blir det som du säger, dålig oljetillförsel lr.....
 
patrick_set skrev:
Varför blir det som du säger, dålig oljetillförsel lr.....
Gissningar!! Oljepump på fel ställe/för högt/evnt långt fram??? liten oljemängd i motor? Hur som hellst oljepumpen verkar dra luft eller nått? På min husa fyllde jag i 3dl mer olja än orginal (efter ras) Kan inte svära på att det är att rekomendera men den höll åtminstonde 100 mil sedan renovering med minst 3dl mer olja!! Jag åker minst 1mil per tank på bakhjulet!!
 
Vaddå fel på maskinen???
Den är ju gjord för en sak och till det funkar det kanon...

Du sätter dig väl inte på en guldvinge och backar ner till Milano på semester bara för att den har backväxel...

Fyll gärna på 3dl mer om du bara ska köra på slangen, jag har ingen aning om det funkar bra eller dåligt. Men om du kör med +3dl och använder hojen till det den är gjord för så bli inte förvånad när du dränker nejden i en fin oljedimma pga att du sugit ner olja som bränns upp.
 
Boost 2 skrev:
Gissningar!! Oljepump på fel ställe/för högt/evnt långt fram??? liten oljemängd i motor? Hur som hellst oljepumpen verkar dra luft eller nått? På min husa fyllde jag i 3dl mer olja än orginal (efter ras) Kan inte svära på att det är att rekomendera men den höll åtminstonde 100 mil sedan renovering med minst 3dl mer olja!! Jag åker minst 1mil per tank på bakhjulet!!


Titta på din kolv nån gång... Och cylinder för den delen.
Jag köper dig en pizza om det inte är på gränsen till förstörda. Det är inte ett kanske utan en garanti, 100%.
Det är inte det att den slutar att gå. Du förlorar inte ens så vansinnigt med effekt men du får andra följdskador av att kolven inte löper riktigt som den ska...

Daniel
 
Använda den till det den är gjord för???!!! :va

Om man kör husa ska man alltså inte köra fast i branta backar i skogen??!! :confused: En enduro/crossmaskin ska väl byggas för att tåla det mesta i lutningsväg... Har aldrig varit med om någon endurobana som varit plan...

Hur många gånger har man inte fått stopp i en tvärbrant ler/sandbacke när någon olycklig stackare vurpat eller fastnad mitt i vägen... Ska man då stänga av husan och spela upp den om man inte kommer upp på direkten?! :kocko

Tur att man sålde Husan och köpte sig en KTM!!! Den har i alla fall hållit ihop alla mina mil på slangen... :yoparty

/G
 
Göran_Gullbro skrev:
Använda den till det den är gjord för???!!! :va

Om man kör husa ska man alltså inte köra fast i branta backar i skogen??!! :confused: En enduro/crossmaskin ska väl byggas för att tåla det mesta i lutningsväg... Har aldrig varit med om någon endurobana som varit plan...

Hur många gånger har man inte fått stopp i en tvärbrant ler/sandbacke när någon olycklig stackare vurpat eller fastnad mitt i vägen... Ska man då stänga av husan och spela upp den om man inte kommer upp på direkten?! :kocko

Tur att man sålde Husan och köpte sig en KTM!!! Den har i alla fall hållit ihop alla mina mil på slangen... :yoparty

/G
Men nu du menar väl inte allvar???? Hoppas inte det iaf, du är ju vettig annars..

Nu snackar vi om wheelie-åkande på typ en kilometer och mer. Inte uppför ett hopp eller en backe i skogen...
 
haha klockren analys där... jag tror husan pajjar om man åker över en vägbula.. då går kolven direkt..
 
fattaliano skrev:
haha klockren analys där... jag tror husan pajjar om man åker över en vägbula.. då går kolven direkt..
Du borde nog inte skratt!! Om man tar en crf och en husaberg sprillans ny o kör väg + lite grusåka + lite stuntning. Då håller husan dubbelt så länge :D
 
patrick_set skrev:
Hej,
Köpte en ny 650 motard -04 i höstas som skall andvändas till 80% bakhjul... Vad är den ultimata utvxl, kan ni rekommendera strl på dreven.. Sitter 38 i bak fram har jag inte kollat men det är orginal....

Vad kör alla ni andra med.

MVH
//Patrick




jag körde 14*38 funkade döds bra!!!! gick att lyfta den även på 5:an och så får man hyfsad utväxling om man ska hålla lite högre fart... mvh mikael
 
fattaliano skrev:
haha klockren analys där... jag tror husan pajjar om man åker över en vägbula.. då går kolven direkt..

Prova åk isbana så får du se vad som händer med KTM:en, kolla med grabbarna som åker fort !!!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top