Till alla Fazer-ägare!

TheDude skrev:
Jag hade gärna tagit bort dem...men sen har man snutnojan :skrämd Men den försvinner kanske såsmåningom? Vad är det för straff på att köra utan backspeglar?

Gör så här: kolla upp om saker är olagliga inann du oroar dig. :p
PS. jag har REGbesiktat utan speglar.

Känner en kille på bes och han sa att det inte var krav på det. MEN OM DE SITTER DÄR SÅ MÅSTE DE VARA HELA !

hoppas jag inte drygar mig för mycket med dig:cool:

johanrehn80 skrev:
Gör så här: kolla upp om saker är olagliga inann du oroar dig. :p
PS. jag har REGbesiktat utan speglar.

Känner en kille på bes och han sa att det inte var krav på det. MEN OM DE SITTER DÄR SÅ MÅSTE DE VARA HELA !

hoppas jag inte drygar mig för mycket med dig:cool:

Ok, visserligen hade jag ändå inte brytt mej så mycket ifall det enbart hade varit t.ex böter på det, hehe :D (ombesiktning hade dock varit en annan sak :skrämd )

Då ska jag ut och skruva av dem idag och se hur det blir :tummenupp (har faktiskt aldrig sett en Fazer utan backspeglar :rodnar )

Det är lugnt, du drygar inte :fakta

förresten, det vore intressant om du kollade upp det i nån SFS eller på nåt annat ställe så vi verkligen är säkra.

Reggade en importhoj och hade GLÖMT speglarna hemma.

SFS? :confused: (Trög är mitt andranamn, hehe :D)

Testade föressten att ta bort speglarna idag, det blir ju f*n så mycket snyggare utan speglar :tummenupp

Har du döljt skruvhålen med något?

TheDude skrev:
SFS? :confused: (Trög är mitt andranamn, hehe :D)

Testade föressten att ta bort speglarna idag, det blir ju f*n så mycket snyggare utan speglar :tummenupp

Har du döljt skruvhålen med något?

original slutar vid gaffeln.........framför är en överraskning

SFS: svensk författningssamling, där lagarna är innan de skrivs in i lagboken ( vart 4.e år) eller om det står nån annan stans kanske

Last edited:
johanrehn80 skrev:
original slutar vid gaffeln.........framför är en överraskning

SFS: svensk författningssamling, där lagarna är innan de skrivs in i lagboken ( vart 4.e år) eller om det står nån annan stans kanske

Jag har kollat igenom, men jag hittade inget som säger att det är lag på att man måste ha backspeglar. Då är det väl bara till att plocka av och tuta och köra m.a.o. hehe.

Fast nu är ju säsongen snart över :(

*/ ?>
Back