Till alla Fazer-ägare!

Hej!

Någon som dynojettat sin Fazer 1000? Eller något bra tips på munstycke vid byte till slipon. Referenser? En träff låter klockrent :tummenupp

Bra initiativ!!

/ Matthe

Har bänkat med mitt BOS-slipon http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?threadid=5154&pagenumber=4 utan dynojet eller andra förändringar mot original. Som du ser i sista posten på sidan så var mitt blandningsförhållande 12,3 - 13,2 vilket inte är för snålt utan snarare lite fett, tror inte att intrimmning med Dynojet o.d är värt tid och pengar. Men kolla/mät/ställ in Exup, TPS, Blandningsskruvar och Förgasarsync.

FZ1 skrev:
Fazer träff/körning som avslutas med en bankörning på Sviestad i vår :tummenupp

johanrehn80: Har du fått mail?

Det där tyckte jag lät alldeles utmärkt :tummenupp

Vad tycker ni andra?

johanrehn80: Den röda Fazern är ju schnyggast och schnabbast ;)

Dags att lyfta tråden :tummenupp

johanrehn80: Jag hoppas på att få se bygget i verkligheten sen, när tror du att den blir klar?

vet inte......i höst ska det väl bli klar, men sen kanske det inte blir åka av förrän i februari.

Problemet är väl att den kommer bli liknande en svart kawa z1000 eller om det är 1300......du vet den nya gröna elaka. ( som jag aldrig vann när BIKE lottade ut en)

Jag har också funderat på att sätta crosstyre på min, men jag vet inte riktigt hur körställningen påverkas av det.

Sen är jag lite sugen på att skaffa stålomspunna slangar och justerbara fotpinnesatser. Har du något av det? Gärna kommentarer om det isf :tummenupp

TheDude skrev:
Jag har också funderat på att sätta crosstyre på min, men jag vet inte riktigt hur körställningen påverkas av det.

Sen är jag lite sugen på att skaffa stålomspunna slangar och justerbara fotpinnesatser. Har du något av det? Gärna kommentarer om det isf :tummenupp

Hade en Hornet med crosstyre = :tummenupp visst ändras körställningen, men till det bättre.

Stålomspunna slangar ger 100% bättre känsla vid stoppies :fakta det är ett måste.....bredare styre + stålomspunna slangar gör dig till kung på framhjulet

slangar kostar väl runt 6-700, värt varenda öre

johanrehn80 skrev:
Hade en Hornet med crosstyre = :tummenupp visst ändras körställningen, men till det bättre.

Stålomspunna slangar ger 100% bättre känsla vid stoppies :fakta det är ett måste.....bredare styre + stålomspunna slangar gör dig till kung på framhjulet

slangar kostar väl runt 6-700, värt varenda öre

Det låter väldans positivt, jag ska nämligen beställa stålomspunna slangar :tummenupp Bredare styre kan ju också vara något isf när man ändå är i farten. Hur är det att göra wheelies med bredare styre? Positivare det också kanske?

Silwer skrev:
Inte heller jag har vant mig vid att de kallat en nna typ av hoj fört Fazer på senare år, tänker jämt på den gammla 80-tals 750n när det nämns

För mej är det tvärtom, hehe Jag kände inte ens till att 750'n var "ursprungs-Fazern" förräns helt nyligen :D :rodnar

Magnus och Sune kör ju inte med clip-on......utan breda styren :rolleyes:

Jag vet inte men ett brett......som på motarder, gör det lätt att manövrera. Äh Gixxer 1000 kan ju köra kilometrar på hjulet. Men en offroad kan ju det också....nu börjar jag trassla in mig i motsägelsefulla påståenden här.......
bäst att sluta nu

johanrehn80 skrev:
Magnus och Sune kör ju inte med clip-on......utan breda styren :rolleyes:

Jag vet inte men ett brett......som på motarder, gör det lätt att manövrera. Äh Gixxer 1000 kan ju köra kilometrar på hjulet. Men en offroad kan ju det också....nu börjar jag trassla in mig i motsägelsefulla påståenden här.......
bäst att sluta nu

Hmm, det tål att tänka på, hehe :tummenupp Det bästa är nog ifall man åker och kollar styrbredderna IRL innan man bestämmer sej (det blir ju alltid annorlunda när man t.ex mäter med tumstock)

Jag letar efter andra backspeglar till Fazern också, har du något förslag på snygga backspeglar som är lite mindre än Musse Pigg öronen? :D

Tjena!

Jag har satt på något som skall vara värstingmodellen när det gäller stålomspunnet. Kan bara säga att jag blev förvånad över hur stor skillnaden var. Från att ha kört Fireblade -00 med grymma bromsar, där det räckte med i princip ett finger i alla lägen, satte jag mig på min sprillans nya Fazer förra våren. Efter några inbromsningar var jag väldigt besviken på "R1-bromsarna". Ingen som helst feeling i handtaget. Fick ju krama livet ur handtaget för att det skulle hända något. Fick i födelsedagspresent nya slangar som jag monterade på omedelbums. Efter det har jag samma fina känsla som jag hade i Firebladen. Grymt viktigt, inte bara för säkerheten, utan även för självförtroendet och hela körupplevelsen.

De e bara att åka o köpa!!! :fakta

/Matthe

Måste tyvärr meddela mina Fazer bröder att jag inte längre finns ibland er :(

Min kompis blev idag inlöst av försäkringsbolaget och kontrakt skrivet på en R1-03

johanrehn80 skrev:
Backspeglar ? sluta tramsa nu, ska du sabba hojen ???

Jag hade gärna tagit bort dem...men sen har man snutnojan :skrämd Men den försvinner kanske såsmåningom? Vad är det för straff på att köra utan backspeglar?

Matthe skrev:

Tjena!

Jag har satt på något som skall vara värstingmodellen när det gäller stålomspunnet. Kan bara säga att jag blev förvånad över hur stor skillnaden var. Från att ha kört Fireblade -00 med grymma bromsar, där det räckte med i princip ett finger i alla lägen, satte jag mig på min sprillans nya Fazer förra våren. Efter några inbromsningar var jag väldigt besviken på "R1-bromsarna". Ingen som helst feeling i handtaget. Fick ju krama livet ur handtaget för att det skulle hända något. Fick i födelsedagspresent nya slangar som jag monterade på omedelbums. Efter det har jag samma fina känsla som jag hade i Firebladen. Grymt viktigt, inte bara för säkerheten, utan även för självförtroendet och hela körupplevelsen.

De e bara att åka o köpa!!! :fakta

/Matthe

Dem ska snart vara beställda :tummenupp Då blir kanske stoppies mer än regel m.a.o.? :d

FZ1 skrev:
Måste tyvärr meddela mina Fazer bröder att jag inte längre finns ibland er :(

Min kompis blev idag inlöst av försäkringsbolaget och kontrakt skrivet på en R1-03

Neeej, hade det hänt något med bågen? :( Hoppas iaf att du får lika skoj på Rettan :tummenupp

*/ ?>
Back