Till alla EXPERTER på detta forum...

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Hej på er,

Först vill jag berömma flera av er för all nyttig info och kunskap man kan fått i detta forum. Vare sig det gäller DynoJet, Biltema, Kamasa, oljor, bensin, hojköp, försäkringar osv, osv....:tummenupp

Men vill också ge ett bra tips inför eller åtminstonde en önskan - snälla skriv varför ni vet allt, var har ni fått kunskapen ifrån? har ni provat? Helt enkelt finns det belägg för det ni skriver.:va

Ofta blir det två läger i dessa trådar. OK för mig, men ge då exempel när något är bra eller dåligt.

Innan svaren kommer flygande - detta var inte ironiskt, inget påhopp på någon enskild person. Exemplen ovan var bara exempel.... Och det finns säkert historia i mina egna inlägg där jag själv verkat bäst vetande....

Hoppas det går att hålla en vuxen disskussion om detta.

Det finns ofta flera lösningar på ett problem, och många olika sätt att förklara dom på. Samt, vissa är bättre och vissa är sämre på att förklara.

chili skrev:
2606356

Men vill också ge ett bra tips inför eller åtminstonde en önskan - snälla skriv varför ni vet allt, var har ni fått kunskapen ifrån? har ni provat? Helt enkelt finns det belägg för det ni skriver.:va

1. " Förståsigpåarna " vet inte varför dom vet och det beror på att dom inte vet, vågar man lita på ett tips på sporthoj numera, NEJ!

2. Nej, det kommer inte gå!

chili skrev:
2606356 Hej på er,

Först vill jag berömma flera av er för all nyttig info och kunskap man kan fått i detta forum. Vare sig det gäller DynoJet, Biltema, Kamasa, oljor, bensin, hojköp, försäkringar osv, osv....:tummenupp

Ofta blir det två läger i dessa trådar. OK för mig, men ge då exempel när något är bra eller dåligt.

Innan svaren kommer flygande - detta var inte ironiskt, inget påhopp på någon enskild person. Exemplen ovan var bara exempel.... Och det finns säkert historia i mina egna inlägg där jag själv verkat bäst vetande....

Ligger mycket i det du säger.
Problemet är tror jag med alla forum att det är många som vill ge synpunkter och med all rätt,det är ju ett forum för disskuisoner MEN stackars den som frågar efter ngt och det råkar bli mycket tycka,tänka och tro och väldigt lite fakta.Trådskaparen blir bara förvirrad och fick inte ut ngt nämnvärt av frågan.Tyvärr skenar också trådarna iväg där trådskaparens fråga glöms bort och det blir än mer utsvävande och än mer tycka tänka tro och ännu mindre fakta,inte allt för ovanligt så jag instämemr helt..plocka fram faktan eller se till att ha den åtminstone om man blir ifrågasatt.

*Jonte* skrev:
2606362 1. " Förståsigpåarna " vet inte varför dom vet och det beror på att dom inte vet, vågar man lita på ett tips på sporthoj numera, NEJ!

Det där är en direkt dum slutsats.

moppekalle skrev:
2606364 Ligger mycket i det du säger.
Problemet är tror jag med alla forum att det är många som vill ge synpunkter och med all rätt,det är ju ett forum för disskuisoner MEN stackars den som frågar efter ngt och det råkar bli mycket tycka,tänka och tro och väldigt lite fakta.Trådskaparen blir bara förvirrad och fick inte ut ngt nämnvärt av frågan.Tyvärr skenar också trådarna iväg där trådskaparens fråga glöms bort och det blir än mer utsvävande och än mer tycka tänka tro och ännu mindre fakta,inte allt för ovanligt så jag instämemr helt..plocka fram faktan eller se till att ha den åtminstone om man blir ifrågasatt.

Det var typ detta jag menade men var kanske lite grov i käften, sorry !!:)

*Jonte* skrev:
2606362 1. " Förståsigpåarna " vet inte varför dom vet och det beror på att dom inte vet, vågar man lita på ett tips på sporthoj numera, NEJ!

Menar du att det inte finns kunskap här, utan alla bara gissar när de svarar på tekniska frågor :va

I så fall har jag en kraftigt avvikande uppfattning.

Swedie skrev:
2606366 Det där är en direkt dum slutsats.

Du är inte bättre själv....kommer med dumma utkast!!!

Är detta ett publikt forum där alla får skriva hur de upplever sh numera eller du driver en diktatur?

Sporthoj.com kunde varit en bra mötesplats för sporthojs entusiaster...men detta forum har besudlats av de mest knepiga personer med helt absurda tankar och funderingar!!

Håller med Jonte....att här finns inte mycket att lita på!!

Jag är här själv pga att jag gillar hänt i veckan och andra skvaller blaskor!

Jag tar allt som skrivs på forum med en nypa salt! Speciellt meningar som "Jag har hört, en jag känner har eller jag tror" Jag skaffar först mycket information från olika håll genom att lyssna å läsa. Framförallt på dom som har egen erfarenhet och kommit fram till resultat genom att testa själva.

RickZ skrev:
2606387 Jag tar allt som skrivs på forum med en nypa salt! Speciellt meningar som "Jag har hört, en jag känner har eller jag tror" Jag skaffar först mycket information från olika håll genom att lyssna å läsa. Framförallt på dom som har egen erfarenhet och kommit fram till resultat genom att testa själva.

Självklart får man göra det när folk säger att de "tror" något, samtidigt finns det väldigt mycket bra kunskap hos folk på forumet. Det gäller väl att hitta de personer som inte gissar utan vet vad de pratar om, kanske inte alltid så lätt.

Ett fenomen som jag upplever är ofta att även fast jag själv har en erfarenhet som stämmer med verkligheten, och delar med mej av denna, finns det alltid någon annan som påstår att det inte stämmer, så jag har slutat svara på tekniska frågor pga folk tror inte på vad man säger.

Med andra ord: majoriteten reggade medlemmar har liksom inte koll på verkligheten.

Last edited:
Brukar själv kalla Sporthoj.com för "Snillen spekulerar"...

Men faktum är att det finns väldigt duktiga och kunniga medlemmar här. Och det är synd att andra mindre "bemedlade" medlemmar förstör när de tror sig veta det mesta för de hört det något någonstans...

Visst, jag kanske kan läsa mellan raderna och ta med en nypa salt här och var. Men man ser ju någon ibland som sväljer inläggen med hull och hår...

Därför innan kanske tom en skada är skedd, kunde "experten" säga att det är hans sida, version (eller vad det nu är) av ämnet.

Kapten Blåskägg skrev:
2606396 Det gäller väl att hitta de personer som inte gissar utan vet vad de pratar om, kanske inte alltid så lätt.

Precis! Därför rekomenderar jag att skaffa först mycket information från olika håll.

Kan ju bara säga att det inte finns någon direkt lösning på problemet.

Lösningen är inte att börja ta bort en massa inlägg eller banna till höger och vänster.

Swedie skrev:
2606423 Kan ju bara säga att det inte finns någon direkt lösning på problemet.

Lösningen är inte att börja ta bort en massa inlägg eller banna till höger och vänster.

Lösningen vore ju att få majoriteten att hålla idiot teorierna borta från tekniska frågor.

Vem kan man lita på...

Till trådskaparen kan jag säga :

Vill du ha svar från seriösa frågor gällande teknik.PMa till dom som är "rekomenderade" av andra duktiga snubbar i detta forum.:tummenupp

Sen finns det kvalificerade pratkvarnar som inte har ett eget liv tyvärr....

Som man redan kan läsa så har en del spammare redan hittat den här tråden och börjat förstöra den.......:arsele

Det är helt enkelt som i verkliga livet, man får själv först bilda sig en uppfattning om vem man ska tro mest på.

Börjar man med att ställa frågor innan man har bildat sig den uppfattningen då tar man en rejäl risk att bli blåst.

Det finns ett par stycken här på forumet som jag rankar som expert inom sina områden, deras ord tar jag som sanning, utan att ens ha träffat dom i verkligheten.

Sporthoj.com är ett fantastiskt forum om man vet vem man skall lystna på, här huserar personer som gratis delar med sig av expertkunsper men sen finns här också mängder av medlemmar som leker experter basserat på hörsägen.

Lär dig vem du skall lystna på genom att följa med i flertalet tekniska trådar så utkristalliserar det sig rätt fort vem som verkligen kan något......

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!