Skrotnisse
What would Shervin do?
Så om jag snor dina grejer, säljer dem för att sedan ge inkomsten till välgörenhet så är det inte stöld?
Hur fick du ihop det?
Om du stjäl så är det stöld.
Om du ger bort så är det en gåva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så om jag snor dina grejer, säljer dem för att sedan ge inkomsten till välgörenhet så är det inte stöld?
Hur fick du ihop det?
Om du stjäl så är det stöld.
Om du ger bort så är det en gåva.
Alltså vad tusan snackar du i?
Om du GER till någon är det en gåva. Om du TAR från någon är det stöld. Vare sig du sen GER din STÖLD till någon annan.
Om Farmor GER mig ett gåvobrev istället för pengar (eller i ditt mogna fall fleshlight) så är det ju inte samma sak som att Farmor GER mig en fleshlight/pengar som sen Farfar direkt skickar till barnen i Afrika.
Tiggarna fick alltså massa pantburkar, något som har ett värde, liksom din fleshlight eller bara vanliga kontanter. Och det lurade alltså totoro dem att skänka bort. Kan hålla med om att det är svårt att klassa som rent kriminellt, men svineri av rang är det ju. Om tiggarna får pengar/burkar av en person så borde man faktiskt vara människa nog att låta dem göra sitt eget val med pengarna.
Det är ju inte så att totoro själv gav tiggarna 200 pantburkar som han sen ändå valde att skänka pengarna till Afrika.
Är inget fan av tiggare och romer, men bara för det behöver man ju inte beté sig som en rövskalle.
Ok sorry trodde de va din egen story.Måste förklara en del. Jag är ju 08 och således lämnar ingen 08 burkar till mej.
Jag hitta händelsen på nätet. Jag tror personen har stått vid pantmaskinen
och sibylla har kommit och inte förstått maskinen.
Och att hjälpt sibylla med det. Var är de egna ansvaret?
Tycker hur som helst de va bra gjort. Jag vill ju ha ut dom från Sverige
Måste förklara en del. Jag är ju 08 och således lämnar ingen 08 burkar här.
Jag hitta händelsen på nätet. Jag tror personen har stått vid pantmaskinen
och sibylla har kommit och inte förstått maskinen.
Och att hjälpt sibylla med det. Var är de egna ansvaret?
Tycker hur som helst de va bra gjort. Jag vill ju ha ut dom från Sverige

Är fleshlight värd pengarna?

Hur får du ihop det nu?
Vem stal vad från vem?
Stöld är stöld och gåva är gåva.

Vem stal vad?Om du stjäl först och sen ger bort är det fortfarande en gåva. Sicken tur.
Genom knapptryckningen i detta läget stjäl man och ger en gåva på samma gång. Härligt.
Om jag trycker på den knappen när Svenne Svensson håller på att panta, är det fortfarande bara en gåva?
Om någon ber mig om hjälp med att tanka sin bil och jag passar på att tanka bilen bakom, gäller då det egna ansvaret?
En gåva är en gåva.
Uppdiktad historia eller inte så menar ni att om man ber någon om hjälp får man skylla sig själv om man blir blåst?
Hade någon snott tiggarens saker? Var det tiggarens saker? Har tiggaren ens moralisk rätt att missbruka pantsystemet? Att vara i landet?
Är det bara jag som funderar över hur pantmaskinen kan plantera träd i Afrika?
Så om en tiggare samlar burkar eller får burkar från någon så är det att missbruka systemet? Är inte det viktigaste att burkarna blir pantade ur miljöperspektiv?
En droppe i havet. Åk förbi ett läger och kolla hur renliga och hur väl dom har tänker miljö.
Men en bra början på en rätt dömd kultur![]()
Ja och alla svenskar är precis likadana...
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |