Tiggeriet i Sverige

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Margit Richert ‏@margitrichert 5 junSjöbo, Sverige
Jag vill att vi alla sätter oss ned i konferensen VAD FAN GÖR VI ÅT TIGGARNA.
Jag vill inte se dem. Jag har inte skuld i deras fattigdom.
För att förtydiga: NEJ. Rumäniens fattigdom är inte min sak att lösa.
Jag vill kunna handla på ICA utan att möta den
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Måste dela denna ;-)Tiggartanten i min lokala ICA hade fått en säck pant av 08orna som turistar här.Sibylla var ovan vid pantmaskinen så jag tipsade henne att hon skulle trycka på knappen för ”Plantera Träd i Afrika” för att få kvittot..sen gick jag så jag missade aftermatchen när hon lämnade in kvittot.*
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Bra jobbat.. Afrika behöver fler träd, fler borde följa Sibyllas exempel.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Måste dela denna ;-)Tiggartanten i min lokala ICA hade fått en säck pant av 08orna som turistar här.Sibylla var ovan vid pantmaskinen så jag tipsade henne att hon skulle trycka på knappen för ”Plantera Träd i Afrika” för att få kvittot..sen gick jag så jag missade aftermatchen när hon lämnade in kvittot.*

Så fint gjort.
Hoppas att någon är lika hjälpsam mot dig i framtiden. Det har du verkligen gjort dig förtjänt av.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hörde en helt bisarr kille på P3’s ”Verkligheten” igår kväll, han var kristen kommunist och ville avskaffa ägande och allt det där, plus att han hade någon sekt i Uppsala som i alla fal fått in några tusenlappar. Reportern följde med när han tog ut pengar, tusentals, till ”EU-migranter”. De lovade att de skulle köpa en bil, det var kravet. En annan hade fått en husvagn. Någon tredje hade fått bo hemma hos honom. Det framgick inte hur avskaffande av ägande gick ihop med bilen eller husvagnen men det var väl som vanligt med stollar, osammanhängande.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Så välgörenhet är stöld?

Säg att du får 1000kr av din Mormor/Farmor/Mamma/Pappa/Bror whatever. Och när du får dom pengarna går jag fram till dig, tar ifrån dig pengarna och säger att jag ska hjälpa dig sätta in dom på banken, men istället skänker jag dom till Unicef/Barn i Afrika.

Hur skulle du klassa det?

Om någon tar pengar av mig/dig spelar det väl ingen roll om pengarna sen går till knark, lördagsgodis eller välgörenhet? Du har liks förbannat blivit bestulen. Tjuven kanske får renare samvete men det är lika jävla svinigt.
Och bara för att dom inte kommit ut ur automaten än betyder ju inte att det inte är värt något.

Edit: Äsch Blöjan hann före.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top