Tiggeriet i Sverige

Samme Guran gick ut och erkände i sina memoarer att vår generation inte har nån pension att hoppas på så jag hoppas tiggarna bajar på gräsmattan på hans gods..
Själv ska jag börja langa horse och vapen när jag når pensionsåldern. Ponerat att det finns nåt samhälle kvar att sälja till..
Annars tänker jag leva på potatismjöl och rent hat!

Hörde, apropå pensioner, att någon galen vetenskapsman av kvinnligt kön inom folkrörelsen nyligen föreslagit att alla de som sparar egen tjänstepension skall få ingenting och noll från det allmänna, så att det blir "rättvist". :3freak

Hörde, apropå pensioner, att någon galen vetenskapsman av kvinnligt kön inom folkrörelsen nyligen föreslagit att alla de som sparar egen tjänstepension skall få ingenting och noll från det allmänna, så att det blir "rättvist". :3freak
Verkar ju vettigt... nackskott skulle dom ha fanimej.

Rätt typisk kommentar från vänsterfeminister. Ann-Marie Pålsson blev beskylld för att klättra på sina medsystrars ryggar under "pigdebatten". :död

Du måste öppna ditt hjärta.

Rätt typisk kommentar från vänsterfeminister. Ann-Marie Pålsson blev beskylld för att klättra på sina medsystrars ryggar under "pigdebatten". :död

Jag tror det är en uppenbar risk, eller så tror jag bara det i linearitet med att värdet av min tjänstepension ökar. :5sure

Skulle upp med familjen till götet och stannade till vid ICA maxi ute vid mölndal! Herregud, man får nästan kliva över/på tiggarna för att öht komma in, fem stycken precis vid entren, FEM, det här e ju för fan inte klokt:gnissla

I Kalix växlar tiggarna in runt 1500kr dagligen i småmynt, jag har hört en siffra på vad det ska röra sig om totalt med dom sedlar som inte behöver växlas men håller den siffran för mig själv då jag inte fått den uppgiften verifierad.
På macken gick i alla fall tiggaren ner på knä om att han inte hade råd att betala det han tankat men fick till svar att om du kan köra den där Mercedesen så kan du också betala....Och det kunde han.
Själv så gick jag in på Coop med mina döttrar som alltid suktar efter den senaste tekniken, såg du pappa!!! Tiggaren hade en Iphone 6.

I Luleå utanför Biltema mötte jag en mycket välklädd kille med märkeskläder från topp till tå, vi satt i bilen bredvid och tittade då killen tog upp en secondhand utstyrsel och packade ner sina fina kläder i en påse och bytte av den killen som satt där innan.

Ska man hjälpa så ska man slänga ner pengar i röda korset burkarna som ofta sitter vid kassan, dessa tiggare stjäl från dom som verkligen behöver det. :mad:

Jag har idag fått det glädjande beskedet att även fjällen fått sina tiggare. :)

Min kompis är i Sälen och jajamensan :D

EU, you gotta love it. :banana

Verkar som att gemene man börjat tröttna, men vi har AFA i Stadshuset så vad kan man hoppas på? :confused:

PK-isterna skriker om Apartheid (!) för att tysta kritiker, ett effektivt sätt att få som man vill, kalla sina motståndare rasister så löser man allt.

http://www.dn.se/sthlm/moderaterna-lat-vakter-avhysa-eu-migranter/
http://www.dn.se/sthlm/ett-riktigt-apartheidsystem-m-vill-ha/
http://www.dn.se/sthlm/moderaterna-har-tappat-bort-manniskorna/

Vad fasicken har hänt med det här landet? Gatorna svämmar över, och som sagt är de på skidorterna nu också, och knappt någon tar bladet från munnen och säger som det är: svenskarna vill inte ha utländska tiggare på gatorna

Och det här evinnerliga rasistkortet, är det någon som babblar om att det är romer eller zigenare som är på gatorna? Är det någon som sagt att det vore okej om det vore danska alkisar som byggde ofantliga läger på snart varje ledig plats?

Fy fan vad det här landet är överfullt med syltryggar, vi gräver vår grav.

skrik_rasist.png

Ursäkta Skrotnisse, men en del orkar inte klicka på länkar så jag klistrar in artikeln, för den var så väldans intressant!

Brev om tiggare väcker känslor

18 feb 2015 08:30

Gnosjö. Ett brev om de romska tiggarna i kommunen cirkulerar bland Gnosjös kommuninvånare och väcker reaktioner.
- Viljan att hjälpa dämpas betydligt när man fick se det här, säger Folke Johansson.

Sedan en tid tillbaka har ett brev som berör tiggarna som kommit till Gnosjö kommun från Rumänien spridits bland Gnosjös kommuninvånare via sociala medier och på annat sätt.

– Många jag pratat med om detta börjar ju tappa modet. Först tyckte man synd om dem men viljan att hjälpa dämpas betydligt när man fick se det här, säger Folke Johansson som är en av flera som reagerat.

Brevet är skrivet av Mats Johansson som är aktiv i stödgruppen som kyrkor i kommunen tillsammans bildade i somras för att hjälpa de tiggare som kommit till kommunen. I dagsläget arbetar stödgruppen vidare med andra hjälporganisationer för att hjälpa romer långsiktigt på plats i Rumänien.

I brevet beskriver Mats Johansson hur relationen försämrats mellan stödgruppen och de romer man hjälpte i somras med att samla in pengar genom försäljning så de skulle klara sig i Rumänien under vintern.

Efter hemresan hörde tiggarna nämligen snabbt av sig med krav på mer pengar och valde dessutom att komma tillbaka till Gnosjö trots att stödgruppen avrådde dem.

"Det handlade om olika krav på mer pengar, besvikelse, ilska och uttryck som att den hjälp de fått inte varit någon hjälp för de var tvungna att jobba" står det bland annat att läsa.

Mats Johansson skriver även i brevet att stödgruppen upplevt en "otacksam attityd och delvis hotfull känsla från dessa vänner med budskapet att ge oss mer, ge oss mer, ge oss mer. Det förklarades tydligt för dem att de fick hjälp för att klara vintern, hjälp som de haft svårt att förvalta".

Nu hoppas man att tiggarnas krav på pengar "som de anser sig ha rätt till inte leder till alltför stora tråkigheter. Vi har kontakt med polisen som håller ögon och öron öppna och ingriper om det behövs."

Varför valde du att skriva detta brev?
– För att försöka klargöra varför stödgruppen inte stod med lika öppna armar som tidigare. Det ger inte rätt signaler att hjälpa samma individer med samma hjälp igen när vi varit tydliga med att de fått hjälp, och dubbelt så mycket som de själva uppgett, för att klara vintern och kunna vara hemma hos sina barn och att de inte hade något att förvänta sig om de kom tillbaka nu, säger Mats Johansson och fortsätter:

– Det här är ett hett samtalsämne i samhället och många har svårt att veta hur de ska förhålla sig till det här. Stödgruppen har avslutat fas ett och jobbar vidare efter bästa förmåga i fas två. Det kanske kan upplevas som en kovändning men det är helt enligt vår plan. Att de bara efter någon vecka skulle ringa och säga att de svalt ingick dock inte planen.

Har du fått reaktioner på brevet?
– Ja, de har varit positiva. Många tycker det är bra att jag berättat hur det ligger till.

– Brevet var ingen uppmaning till vad folk ska eller inte ska göra. Det får var och en besluta sig för.

Emilia Lindholm
emilia.lindholm@varnamonyheter.se

Jag är helt övertygad om att det här är fuskisar hela bunten. Jag slits, tro det eller ej, mellan olika känslor när jag ser dessa människor, men man måste nog landa rationellt i att det här är bara trams och måste förbjudas. Ibland tänker jag, eller sossen i mig, att "det är ju ändå förjävligt att behöva sitta dr i snön oavsett om de fejkar eller inte", men jag ,åste sluta tänka så. Det här är bara för jävla sjukt att det kommer in tusentals människor som bara sitter på gatorna och vill ha. Om de åtminstone jobbade svart, eller till och med begick brott, skulle jag förstå dem bättre.

PK-isterna skriker om Apartheid (!) för att tysta kritiker, ett effektivt sätt att få som man vill, kalla sina motståndare rasister så löser man allt.

http://www.dn.se/sthlm/ett-riktigt-apartheidsystem-m-vill-ha/

Undrar hur många tiggare som bor i Soraya Posts sommarstuga. Jag gissar på ca 0 st. Några skelett i garderoben kan jag däremot tänka mig.

Mänskliga rättigheter är universella, oavsett varifrån man kommer. Det finns ju fullt av campingplatser, friggebodar, tomma sommarstugor. Det behövs flera härbärgen och då kan man använda sig av byggnader som står tomma. Det gäller ju för alla hemlösa.

Last edited:
Undrar hur många tiggare som bor i Soraya Posts sommarstuga. Jag gissar på ca 0 st. Några skelett i garderoben kan jag däremot tänka mig.

Hon är väl den enda feministen i världen som lyckas gifta bort sitt minderåriga barn och komma undan med det. Som vanligt gäller inte vänsterns regler vänstern själva.

Är det bara jag som inte är intresserad av att ge, men ändå inte stör mig på att folk tigger?
Det värsta de gör är att prata med mig. Ingen tvingar mig att ge något.

Jag gillar inte när folk är upp i ansiktet på en med bössor, namninsamlingar o annat skit. Det vore klart en fördel att slippa om tiggeri förbjuds. :rolleyes:

Jag är medveten om att det pratas mycket hur argsinta och påträngande vissa är, men har aldrig sett något som visar att det är så.

En kväll på puben drar med sig bra mycket mer påträngande och störiga individer. Kanske ska vi förbjuda dom istället. :3freak

Är det bara jag som inte är intresserad av att ge, men ändå inte stör mig på att folk tigger?
Det värsta de gör är att prata med mig. Ingen tvingar mig att ge något.

Jag gillar inte när folk är upp i ansiktet på en med bössor, namninsamlingar o annat skit. Det vore klart en fördel att slippa om tiggeri förbjuds. :rolleyes:

Jag är medveten om att det pratas mycket hur argsinta och påträngande vissa är, men har aldrig sett något som visar att det är så.

En kväll på puben drar med sig bra mycket mer påträngande och störiga individer. Kanske ska vi förbjuda dom istället. :3freak

Håller med, ser inte problemet, sluta ge och de försvinner. Vill ett litet fåtal fortsätta blir det mycket dyrare för dom eller så minskar hejjarna.

Fast den sista meningen är intressant, vad är det som gör individerna störande?

Håller med, ser inte problemet, sluta ge och de försvinner. Vill ett litet fåtal fortsätta blir det mycket dyrare för dom eller så minskar hejjarna.

Fast den sista meningen är intressant, vad är det som gör individerna störande?

Dom på puben? Det finns alltid någon som inte förstår innebörden av ordet nej. Det tycker jag är störande.
Jämförelsen gör jag då jag hört många tycka det är störande att de som sitter utanför affären pratar med en när man passerar. Jag brukar säga hej och nej :) Inte en enda gång har de gått efter mig och tjatat.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman