Tidningen Svensk Motorsport...

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Hur tänkte dom nu? Fick en räkning idag på att numera ska jag betala 400kr om året för tidningen som hittills ingått i licensavgiften.

Visst 400 kronor om året är inte mycket men hur många kommer att strunta i denna tidning hädanefter....
Jag bläddrar igenom tidningen och läser 1 eller 2 reportage resten finner jag ointressant men jag bläddrar ändå igenom den och kan inte klaga på innehållet, det täcker allt inom motorsporten. Men om jag får frågan att betala 400 kr om året för en prenumeration där jag läser 10% på sin höjd av tidningen, nej tyvärr så intressant är den absolut inte. Kommer inte sakna den men hade läste den om den fortsatt komma utan en extra avgift. Jag har ju sett tidningen som en medlemstidning men det var nog lite galet av mig :)

Dom måste väl inse att detta kommer göra att dom tappar en mängd av de personer de faktiskt vill nå ut till.
Nej vill dom nå ut till aktiva inom sporten så bör nog en sådan tidning ingå helt klart.

Mina 2 cent iallafall.

Benny

Den ingår inte längre eftersom det var en majoritet som inte ville ha den.

Det har kämpats ett par år från vissa håll för att bli av med den då RR har fått så lite utrymme i tidningen.

Nej vill dom nå ut till aktiva inom sporten så bör nog en sådan tidning ingå helt klart.
Tidningen vill nog nå alla och att den ska ingå i licensavgiften men det ville inte "vi" förare så Svemo tog bort den ur licensavgiften som då skulle ha sjunkit.

Vet inte om licensavgiften sjönk till i år?

EDIT: Lasse var snabbare....

Den ingår inte längre eftersom det var en majoritet som inte ville ha den.

Det har kämpats ett par år från vissa håll för att bli av med den då RR har fått så lite utrymme i tidningen.

Har vi fått billigare licens? Borde ju kanske kosta strax under 400 mindre nu?

Nej det var det som jag oxå reagerade över, licensavgiften är densamma så då borde den ju fortsatt ingå oavsett om jag läser den eller inte. Detta känns som ett sätt för dom att fixa in en "smyghöjning" av licensen.
Nu blir det samma avgift men dom tar bort tidningen och kräver 400 extra, om licenssen sänkts hade jag aldrig reagerat över det fria valet men nu verkade det märkligt.

Men rätt smart av dom, man är så van vid avgiften att ingen ens märker en 400kr höjning :) Det är ju över 15% höjning på ett år...undrar hur en så stor höjning förklaras, för kostnaderna borde inte skenat på det viset.

Last edited:
Har vi fått billigare licens? Borde ju kanske kosta strax under 400 mindre nu?

200:- eller 250:- billigare tyckte jag att licensen var i år mot förra året, om jag minns rätt.

hajjar inte varför det skiljer mellan personer men men...borde väl rimligtvis vara samma pris för en licens för alla, men jag har B licens...kanske därför

Förra året...kollade nyss...betalade jag 2600 i avgift, samma som jag fick iår iallafall.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna